Gå til innhold

Noen som har blitt såret mange ganger i jakten etter den rette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som er der jeg er?

Jeg har vært mye på datingsider på nettet. Alle som sier at de liker meg virker ut til å kun være interessert ut i sex, eller så har de tydelige psykiske problemer.

Blir ganske oppgitt av det, men det gjelder vel å ikke gi opp håpet, tiltross for at jeg bare treffer feile typer.

Noen som har vært der? Eller er i samme situasjon?

Anonymous poster hash: 55497...df0
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som er der jeg er?

Jeg har vært mye på datingsider på nettet. Alle som sier at de liker meg virker ut til å kun være interessert ut i sex, eller så har de tydelige psykiske problemer.

Blir ganske oppgitt av det, men det gjelder vel å ikke gi opp håpet, tiltross for at jeg bare treffer feile typer.

Noen som har vært der? Eller er i samme situasjon?

Blir man såret så får man i alle fall gjort seg erfaringer. Men jeg vet sannelig ikke hva som er verst.

Anonymous poster hash: a49d5...46c

Skrevet

Kommer an på hvor sterk du er psykisk, har du bra selvbilde/selvtillit så takler du det bedre.

Anonymous poster hash: 87613...9a5
Skrevet

Oh yes. Jeg er helt der..

Hver gang jeg finner noen som jeg liker, så liker de meg i begynnelsen, men når det begynner å bli seriøst så er jeg "aldri typen de ønsker å være i forhold med"... Noe er definitivt galt med meg.

Skal sies at jeg har vært i et forhold på 7 år, men det røyk jo det au, så det sier vel litt..

Noen ganger har jeg lyst til å bare legge meg under dyna og gråte.

Anonymous poster hash: 7044b...d07
  • Liker 3
Skrevet

Da er vi ihvertfall to som har det sånn. Det er akkurat slik jeg har det.

Skrevet

Jeg har blitt såret noen ganger for mye, noe som var vondt der og da. Jeg følte meg jo aldri bra nok! Men så sluttet jeg å lete og pluselig stod den kjekkeste og snilleste mannen rett foran øynene mine, gikk ikke lang tid før vi var kjærester.

Det at jeg har blitt såret føler jeg har gjort meg sterkere faktisk, jeg vet hva jeg vil ha og hva jeg ikke vil ha.

Anonymous poster hash: 72484...b64
  • Liker 1
Skrevet

Ja, men jeg har jo og lært noe av det. Lært mer hva jeg ønsker meg, og lært meg hvilke menn jeg skal holde meg unna. Jeg klarer og nå og sortere mye lettere ut de som bare er ute etter sex.

Så tar jeg dating pauser og. Hvor jeg bare fokuserer på meg, og ha det bra. Så ser jeg at livet uten en mann, faktisk er ganske bra og.

Anonymous poster hash: 86ce3...395
  • Liker 1
Skrevet

Ja, jeg har blitt mye avvist og har slitt en del med deg. Det som fungerte for meg er at jeg ble min egen bestevenn og sluttet å lete eller stresse med å finne meg mann. Er fremdeles like singel som alltid, men har det i allefall mye bedre med meg selv.

Anonymous poster hash: 85af8...f41
  • Liker 3
Skrevet

Story of my life. Men den som intet våger osv.

Drømmemenn har vist seg å være utro. Og andre har vist seg å være psykopat og en stalker. Jeg har frykta for eget liv til og med.

Så jeg har ræva dømmekraft når det gjelder menn. Nå skal det MYE til for at jeg tør involvere meg. Flørter og har det gøy men lar det aldri bli noe seriøst.

Anonymous poster hash: fe9b6...867

• Liker 1
Skrevet

Jeg har blitt såret, ja. Det koster en del å være i et forhold med noen i mange år når man traff hverandre altfor ung. Men ellers så hører jeg av venninner "Du blir behandlet så bra! Herregud". Så jeg takker absolutt for det. Jeg blir behandlet veldig bra av de jeg dater og har noe på gang med.

Anonymous poster hash: 931ed...10e
Skrevet

For meg har det stort sett alltid endt i sorg og skuffelse, de gangene jeg har truffet noen jeg virkelig liker. Og da før det har rukket å utvikle seg til noe seriøst. Enten fordi jeg har gjort feil, det har vært omstendigheter rundt eller andre ting som har dukket opp. Men uansett, det har alltid gått i min disfavør. Så det kan være sårt til tider å tenke på. Og selv om det ser veldig bra ut, alt er fryd, er det alltid noe som kan gå galt. Og det har selvfølgelig slått til hver bidige gang. Man kan jo lure på om det er meg det er noe feil med, at det rett og slett ikke er meningen at jeg skal finne noen. Skylde på andre skal jeg i hvert fall ikke.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble mye såret før.. men nå forstår jeg jo hvorfor jeg ble dumpet eller "utnyttet". Ta en titt i speilet, ta en titt på de dere treffer.. et sted mellom der er løsningen på problemet :)

Skrevet

Jeg ble mye såret før.. men nå forstår jeg jo hvorfor jeg ble dumpet eller "utnyttet". Ta en titt i speilet, ta en titt på de dere treffer.. et sted mellom der er løsningen på problemet :)

Nå tror jeg du var litt for ordfattig, her. Utseendet har vel ikke alt å si.

• Liker 2
Skrevet

Nå tror jeg du var litt for ordfattig, her. Utseendet har vel ikke alt å si.

Det er en metafor.. Å se seg selv i speilet handler om å se seg selv litt utenfra.. Å se seg selv slik andre ser en.. Klesstil, væremåte, osv.. Hvordan man selv tenker om seg selv og hvordan man oppfattes av andre har stor betydning når man ikke forstår hva man gjør galt.

• Liker 1
Skrevet

Gå gjennom denne listen (jeg har avsluttet dateprosessen med noen av disse grunnene)

1. Sosial og fysisk kjemi - Check?

2. Hvor kjapp er du på å forelske deg? Hvis noen helt ukritisk forelsker seg i meg etter kort tid, kjenner jeg på meg at det ikke er rett for meg. Vedkommende bør bruke god tid på å bli kjent med meg og se om jeg passer sammen med han/henne: ikke bare mene det uten noen grunn. Det er desp!

3. Hvordan er samspillet? Er det mange mistolkninger, går praten egentlig flytende som man gjerne tror?

4. Hvordan leser du signalene til vedkommende? Gjør du det riktig, eller ser du bare det du helst vil se?

• Liker 1
Skrevet

Det er en metafor.. Å se seg selv i speilet handler om å se seg selv litt utenfra.. Å se seg selv slik andre ser en.. Klesstil, væremåte, osv.. Hvordan man selv tenker om seg selv og hvordan man oppfattes av andre har stor betydning når man ikke forstår hva man gjør galt.

Ja, da er du inne på noe, tenker jeg også!

Skrevet

Gå gjennom denne listen (jeg har avsluttet dateprosessen med noen av disse grunnene)

1. Sosial og fysisk kjemi - Check?

2. Hvor kjapp er du på å forelske deg? Hvis noen helt ukritisk forelsker seg i meg etter kort tid, kjenner jeg på meg at det ikke er rett for meg. Vedkommende bør bruke god tid på å bli kjent med meg og se om jeg passer sammen med han/henne: ikke bare mene det uten noen grunn. Det er desp!

3. Hvordan er samspillet? Er det mange mistolkninger, går praten egentlig flytende som man gjerne tror?

4. Hvordan leser du signalene til vedkommende? Gjør du det riktig, eller ser du bare det du helst vil se?

Ja disse grunnene er ofte grunnene til at jeg ikke velger å gå videre med de jeg treffer. Og så tilfører jeg denne:

5. Hvor ekte og ærlig er personen? Prøver han/hun å være den hun/han tror du vil ha, eller er han/hun seg selv på godt og vondt.

Skrevet

*Tar kontakt hele tiden

*Vil henge sammen hele tiden

*Har man ikke hengt sammen en hel helg har han bare savnet meg

*Forteller at han ser hva jeg føler og tenker

*Spør meg hele tiden hva jeg føler og tenker

*Blir på grensen til lei seg hvis jeg ikke kan henge med han i helga, fordi jeg vil gjøre noe annet. Jeg får lov, men lei seg blir han jo, da...

*Han trodde vi skulle gjøre det og det, han trodde jo vi skulle ha det sånn og sånn

Jeg blir kvelt av mennesker som ikke klarer å se at samspill og kommunikasjon er manglende, da de ofte tror at samspill og kommunikasjon kommer an på hvor mye man er uenig eller "krangler". Det handler om mye mer enn som så.

• Liker 1
Skrevet

Hvis man hele tiden forteller at det romantiske livet sitt ikke er noe nyttig og man bare forbinder det med elendighet, så sender det jo demoraliserende meldinger til hjernen og omverden. Opplever at mennesker som sier dette faktisk leter etter bevis for at kjærlighetslivet bare suger, slik at man slipper å bli såret eller skuffet neste gang. Jeg datet en fyr som var ekstremt opptatt av om jeg snakket på en vennskapelig måte, og ble kjempe bekymret om samtalen ble dyp og at man slapp hverandre litt inn. Grunnen var at han var redd for å bli friendsona "igjen". Var i grunnen forferdelig masete for hele samspillet. Å bli kjent med vedkommende var som å gå til tannlegen, "håper det ikke blir for mange hull." Man forventer det i stedet, så da blir det jo gjerne mindre sjokkerende neste gang.

Tenker du det lenge nok så finner du nok også gjerne tusen bevis på at du alltid blir dumpet og kommer til å bli det og du aner ikke grunnen vice versa. Vil man ut i det så må man kaste seg ut i læreprosessen og se an seg selv litt, ikke sitte å snørre seg over faget.

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Har vel egentlig bare fått knust hjertet skikkelig en gang, men har blitt lei meg/såret av noen også. Hvis jeg liker en jente og jeg får en avvisning gjør det vondt og jeg trekker meg unna. Takler situasjonen dårlig egentlig fordi jeg blir følsom når jeg liker noen..

Tenker litt på jente nå hvor jeg kanskje aviste henne først og så aviste hun meg senere. Jeg har trukket meg unna og nå synes jeg hun virker litt lei seg. Synes også det ser ut som hun blir litt stresset når hun ser meg. Tror ikke hun ville at jeg skulle trekke meg unna, og jeg angrer egentlig litt på at jeg gjorde det nå. Føler jeg bare må legge meg flat dersom jeg oppsøker henne, noe som ikke er så veldig lett å gjøre heller. Spør hun meg hvorfor jeg ikke har tatt kontakt får jeg bare si det som det er..

Endret av Minesveiper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...