Gå til innhold

Wordfitness-test

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg kom over denne testen: https://www.worldfitnesslevel.org/#/

Som måler "helsen" din basert på en del spørsmål rundt livsstilen.

Jeg er nysgjerrig på hva folk scorer på denne testen. Har en følelse av at mange her inne er veldig aktive og sunne!

Selv ser jeg på meg selv som middels sunn og scoret litt over gjennomsnittet på sunn livsstil etter alderen min.

Jeg er 24 år og scoret på kondisjonsalderen til under 20 år og fikk 48 V02 max.

Forventet V02 max for min alder ligger på 44.

Idrettsøvere ligger visstnok på opptil 90? Tror også det er forskjell på menn og kvinner her.

Skriv gjerne inn dine resultatet, sammen med forventet V02 max.

Endret av lillsunshine
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skulle selvsagt være worldfitness* :fnise:

Skrevet

Jeg er 34 år. Fikk dette til svar: expected fitness level 40 vo2 max

You have the fitness of an average 20 year old

Actual fitness level is 46 vo2 max.

Skrevet

Jeg er 45 år, og fikk 40 år som resultat.

Anonymous poster hash: 646fd...c4a
Skrevet (endret)

er 28, fikk under 20 år med vo2 max på 51 (forventet er 42 )

Endret av Lizliz
Skrevet

Hehe, den påstår jeg har et fitnesslevel på 5 år yngre enn hva jeg er. Jeg tviler sterkt på at det er sant.

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Jeg er 24, og fikk at jeg har fitnessnivået til en under 20, og 46 VO2 Max. Vet ikke helt hva det vil si, og stiller meg egentlig litt skeptisk til hele denne testen, men slik ble i alle fall mitt resultat.

Skrevet

Jeg kom over denne testen: https://www.worldfitnesslevel.org/#/

Som måler "helsen" din basert på en del spørsmål rundt livsstilen.

Jeg er nysgjerrig på hva folk scorer på denne testen. Har en følelse av at mange her inne er veldig aktive og sunne!

Selv ser jeg på meg selv som middels sunn og scoret litt over gjennomsnittet på sunn livsstil etter alderen min.

Jeg er 24 år og scoret på kondisjonsalderen til under 20 år og fikk 48 V02 max.

Forventet V02 max for min alder ligger på 44.

Idrettsøvere ligger visstnok på opptil 90? Tror også det er forskjell på menn og kvinner her.

Skriv gjerne inn dine resultatet, sammen med forventet V02 max.

Jeg har målt en gang jeg hadde pusteproblemer og måtte på sykehuset, fikk nesten 100, og jeg er absolutt ingen idrettsutøver. Men kanskje andre ting enn hvor godt trent man er teller inn? Fikk 43 på denne testen så den stemmer ikke helt da :fnise:

Skrevet

Jeg har målt en gang jeg hadde pusteproblemer og måtte på sykehuset, fikk nesten 100, og jeg er absolutt ingen idrettsutøver. Men kanskje andre ting enn hvor godt trent man er teller inn? Fikk 43 på denne testen så den stemmer ikke helt da :fnise:

Godt gjort å ha bedre resultater enn Bjørn Dæhlie ;) sikker på at det var vo2 maks de målte?

Skrevet

Åh, haha kanskje jeg misforsto noe? Han sa det var blodets evne til å transportere oksygen, og at den var nesten 100 %. Men husker ikke hvilket ord som ble brukt. Men det høres litt mistenkelig ut. :ler:

Skrevet

Jeg fikk 32 år og fitnesslevel på 42 som tilsvarerer 26 år, skulle vert 41...

Skrevet

Åh, haha kanskje jeg misforsto noe? Han sa det var blodets evne til å transportere oksygen, og at den var nesten 100 %. Men husker ikke hvilket ord som ble brukt. Men det høres litt mistenkelig ut. :ler:

Det du har målt er nok O2 metningen i blodet.

Du fikk vel en slik dings med rødt lys inni til å sette på fingeren?

Vo2-max måler oksygenopptaket ditt, og det er noe helt annet. :)

Skrevet

Må le litt, jeg er 36 år og 15 kg overvektig. Men trener da 3 dager i uken minst en time. Og fikk at alder var under 20 år og 45 CO2 Max. Tror det er ganske feil. Men planen er å gå ned i vekt og trene mer, så kanskje jeg er på vei dit.

Anonymous poster hash: 842b1...561
Skrevet

Må le litt, jeg er 36 år og 15 kg overvektig. Men trener da 3 dager i uken minst en time. Og fikk at alder var under 20 år og 45 CO2 Max. Tror det er ganske feil. Men planen er å gå ned i vekt og trene mer, så kanskje jeg er på vei dit.

Anonymous poster hash: 842b1...561

Det er altså kondisjonsalder de måler og oksygenopptak. Å trene 3 ganger i uken i over 1 time hver gang er veldig bra. Har du i tillegg lav hvilepuls så slår nok det positivt ut på testen. I tillegg var det jo ganske mange spørsmål omkring livsstil og kosthold som nok har litt å si.

Nå må man sikkert ta testen med en klype salt, men det viser da iallfall hvor viktig aktivitet og mosjon er for en sunn helse.

Skrevet

Det du har målt er nok O2 metningen i blodet.

Du fikk vel en slik dings med rødt lys inni til å sette på fingeren?

Vo2-max måler oksygenopptaket ditt, og det er noe helt annet. :)

Hehe det er nok mer sannsynlig ja. Damn, jeg som har gått rundt og trodd jeg var et skikkelig supermenneske :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...