Gå til innhold

begynt å trene, redd for å spise for mye. hjelp meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

trenger seriøøøst hjelp her.

nå har jeg begynt å trene (jogge på tredemølle først og fremst) og da blir jeg automatisk veldig redd for å spise for mye.

i tillegg har jeg veldig høy syreproduksjon, så må unngå grovt brød, stekt mat, sterk, krydra mat og være veldig forsiktig med fett og sukker i en mnd. (dvs at jeg ikke spiser godteri, brus eller sånne ting denne måneden)

så ja. det gjør det jo ikke akkuratt enklere for å være kreativ i matveien.

frem til nå har det gått i suppe eller torsk + poteter og grønnsaker. det er greit nok. men skulle gjerne hatt litt andre ting å spise og.

utenom det blir det mye brød. 2 skiver frokost, lunsj, kvelds. er (dessverre?) veldig glad i brød, men lyst brød blir man jo ikke mett av! så jeg trenger egentlig noen tips til hva jeg kan erstatte hvertfall noe av brødskivene med. har også lagd vafler og horn. men igjen så er det jo ikke så veldig sunt, og siden jeg vil gå ned litt i vekt, så er kanskje ikke det det lureste å spise selvom det er av de få tingene jeg faktisk kan spise for tiden.

håper noen vil være så snille og hjelpe meg. er litt desperat. vanskelig når jeg ikke kan spise hva som helst..

Anonymous poster hash: 68754...b1e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du spiser for mye er vanskelig å si når du bare skriver "brødskiver, vafler, horn"... Hvilken pålegg bruker du? Hvordan lager du vaflene dine? osv.. Så lenge du spiser mindre enn du forbrenner, så går du ned i vekt.

Du kan jo bytte ut brødskivene dine med lomper, wraps med fyll, eggerøre/kokte egg, supper osv.

Anonymous poster hash: bb12d...fec
Skrevet

Myfitnesspal.com og en matvekt er dine venner :)

Anonymous poster hash: 36bd3...2f3

Skrevet

ja. sorry ukonkret innlegg.

spiser som regel:

2 skiver med ost og skinke / kokt egg : frokost, lunsj og kvelds.

og til middag: en posesuppe + en skive. eller en torskefilet, en potet og en del grønnsaker.

når det gjelder pålegg vet jeg ikke helt hva annet jeg kan spise for tiden enn det jeg allerede gjør.

hornene og vaflene er ikke spesielt sunne nei, men igjen kan jeg ikke spise grovt om dagen, så det blir litt vanskelig.

wraps var en god ide!

kalorier klarer jeg ikke telle. har prøvd men det funker ikke..

Skrevet

ja. sorry ukonkret innlegg.

spiser som regel:

2 skiver med ost og skinke / kokt egg : frokost, lunsj og kvelds.

og til middag: en posesuppe + en skive. eller en torskefilet, en potet og en del grønnsaker.

når det gjelder pålegg vet jeg ikke helt hva annet jeg kan spise for tiden enn det jeg allerede gjør.

hornene og vaflene er ikke spesielt sunne nei, men igjen kan jeg ikke spise grovt om dagen, så det blir litt vanskelig.

wraps var en god ide!

kalorier klarer jeg ikke telle. har prøvd men det funker ikke..

Om det er det du spiser sånn ca i løpet av en dag, så spiser du ikke for mye. Men jeg ville prøvd å byttet ut brødmaten med kesam, yoghurt, egg eller annen type mat. :) Skinke, egg, laks er proteinrike pålegg som metter godt.

Om du lurer på om du har spist for mye/lite en dag, så kan du loggføre maten din på myfitnesspal.com. Dette er ikke noe du trenger gjøre hver dag, men sånn av og til? Jeg har fått sjokk noen ganger, når jeg ser hvor mange kalorier visse type matvarer inneholder.

Anonymous poster hash: bb12d...fec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...