AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #1 Skrevet 16. februar 2015 Hei! Noen her som har søkt særskilt vurdering gjennom samordna opptak? - Hvorfor søkte du særskilt? - Var poengene dine langt unna poenggrensen? - kom du inn? - Hvilke erklæringer sendte du inn/hvilken dokumentasjon? Jeg skal søke nå, men er i villrede over hvilke sjemaer jeg skal sende inn. samt hva jeg skal få legen til å skrive i legeerklæringen. Jeg slet veldig mye med migrene siste året på vgs før jeg ble satt på forebyggende medisiner+anfallsmedisiner. Gikk fra et snitt på 4,9 vg2 til et snitt på 3,2 fordi jeg ikke klarte å henge med fagmessig grunnet mye fravær. Søkte vanlig opptak høsten 2014 men kom dessverre ikke inn (var 4 poeng unna) så nå tenkte jeg å prøve å søke særskilt men usikker på om problemene mine er "alvorlige" nok til å søke særskilt. Jente 20 Anonymous poster hash: 1294f...edf
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #2 Skrevet 16. februar 2015 Ts her. Altså 0.4 poeng, haha Anonymous poster hash: 1294f...edf
veraa94 Skrevet 16. februar 2015 #3 Skrevet 16. februar 2015 Jeg har ikke søkt på særskilt grunnlag, men er ganske sikker på at om du skaffer deg en legeerklæring på det du sliter/har slitt med så vil ikke samordna opptak krangle med deg. Kommer selvfølgelig an på hva du vil søke deg inn på og hvor langt unna du er målet 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #4 Skrevet 16. februar 2015 Jeg har ikke søkt på særskilt grunnlag, men er ganske sikker på at om du skaffer deg en legeerklæring på det du sliter/har slitt med så vil ikke samordna opptak krangle med deg. Kommer selvfølgelig an på hva du vil søke deg inn på og hvor langt unna du er målet Veldig enig. På de mest populære studiene kan man ikke regne med å komme inn på særskilt grunnlag, men ellers er det en god sjanse for det, spesielt når man er så nærme forrige poenggrense som du er. Anonymous poster hash: f5061...96d
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #5 Skrevet 16. februar 2015 Tusen takk for svar! Tenker at jeg søker jeg, det verste som kan skje er jo at jeg får et nei. Går krysse fingrene!Anonymous poster hash: 1294f...edf
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #6 Skrevet 16. februar 2015 Tusen takk for svar! Tenker at jeg søker jeg, det verste som kan skje er jo at jeg får et nei. Går krysse fingrene!Anonymous poster hash: 1294f...edf Selvsagt! Bare å søke! Lykke til! Anonymous poster hash: f5061...96d
frdaniella Skrevet 14. mars 2022 #7 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 16.2.2015 den 21.27): Hei! Noen her som har søkt særskilt vurdering gjennom samordna opptak? - Hvorfor søkte du særskilt? - Var poengene dine langt unna poenggrensen? - kom du inn? - Hvilke erklæringer sendte du inn/hvilken dokumentasjon? Jeg skal søke nå, men er i villrede over hvilke sjemaer jeg skal sende inn. samt hva jeg skal få legen til å skrive i legeerklæringen. Jeg slet veldig mye med migrene siste året på vgs før jeg ble satt på forebyggende medisiner+anfallsmedisiner. Gikk fra et snitt på 4,9 vg2 til et snitt på 3,2 fordi jeg ikke klarte å henge med fagmessig grunnet mye fravær. Søkte vanlig opptak høsten 2014 men kom dessverre ikke inn (var 4 poeng unna) så nå tenkte jeg å prøve å søke særskilt men usikker på om problemene mine er "alvorlige" nok til å søke særskilt. Jente 20 Anonymous poster hash: 1294f...edf Fikk du godkjent/innvilget søknaden? Og kom du inn på studiet du ønsket til slutt. 1
Alice123 Skrevet 14. mars 2022 #8 Skrevet 14. mars 2022 En venninne søkte på særskilt vurdering og kom inn. Hun manglet (P) matte for å få studiekompetanse (er usikker på det øvrige snittet, tror det lå på 4,5). Hun hadde arbeidserfaring innenfor faget, og studiet hadde 34 poengs grense året hun søkte (mao. svært lavt). Det viktigste for henne var at hun for det første hadde erfaring innenfor feltet (med gode referanser), og at det var svært få søkere i utgangspunktet.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #9 Skrevet 19. mars 2022 Min erfaring (fra 2015, så er noen år siden) er at det er ganske strengt. Jeg søkte på særskilt grunnlag fordi jeg manglet et fag fra studiekompetanse fordi sønnen min døde dagen jeg hadde eksamen. Ble en sjukt ekstra belastning når jeg først ikke kom inn på ønsket studie, (tror ikke de leste gjennom dokumentene skikkelig), men når jeg ringte og forklarte ordnet det seg heldigvis. Anonymkode: 14147...f9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå