Gå til innhold

Kan noen andre skrive kontrakt og selge ting som er min

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen selge en ting som tilhører meg og skrive kontrakt med nye eiere under en navn som ikke er eier?

Anonymous poster hash: c3642...9a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags gjenstand er det?

Hvor gammel er du?

Hvilken relasjon har du til den som selger gjenstanden?

Anonymous poster hash: 7454f...b6d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles tyveri det. : )

Det kalles svindel og dokumentfalsk, når eier er over 18 år og myndig.

Anonymous poster hash: 12be4...9a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles svindel og dokumentfalsk, når eier er over 18 år og myndig.

Anonymous poster hash: 12be4...9a1

Hvordan får du det til å bli svindel? det er TYVERI uavhengig av alder..

(Og dokumentforfalskning om de signerer med vedkommendes navn)

Endret av AndreasBR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags gjenstand er det?

Hvor gammel er du?

Hvilken relasjon har du til den som selger gjenstanden?

Anonymous poster hash: 7454f...b6d

Endret av WonderHow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 31 år. En venn. Solgte noe som er mitt da jeg var innlagt på sykehuset

Endret av WonderHow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Er 31 år. En venn. Solgte noe som er mitt da jeg var innlagt på sykehuset

Tror det vil gå under heleri- og svindellovgivning. I tillegg er det jo tyveri som nevnt ovenfor. Så lenge du ikke har gitt ditt samtykke til salg, så er det som sagt forgripelse av fremmed persons eiendom.

Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med politi.

Det er ikke mye til venn når vedkommende selger dine gjenstander mens du ligger på sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det vil gå under heleri- og svindellovgivning. I tillegg er det jo tyveri som nevnt ovenfor. Så lenge du ikke har gitt ditt samtykke til salg, så er det som sagt forgripelse av fremmed persons eiendom.

Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med politi.

Det er ikke mye til venn når vedkommende selger dine gjenstander mens du ligger på sykehus.

Du kan ikke anbefale å ta kontakt med politi når du ikke en gang vet hva det dreier seg om! Politiet får nok håpløse henvendelser som det er.

Anonymous poster hash: 19cd8...316

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får du det til å bli svindel? det er TYVERI uavhengig av alder..

(Og dokumentforfalskning om de signerer med vedkommendes navn)

Personen har ikke skrevet under med mitt navn, men personen har skrevet under kontrakten med sitt eget navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du bevise at det er ditt da?

Er det noe som står på deg?

Bare lurer, for spørs om du kommer så langt om du ikke har noe bevis.

Anonymous poster hash: 6c484...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skriver ikke salgskontrakt for filleting, så jeg tipper dette er verdt å gå videre med.

Anonymous poster hash: 9a080...c0b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper også det, men bare lurte siden vi får så lite informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er å utnytte en person som ikke er istand til å ta avgjørelser. Og det er svindel. Falsk underskrift er straffbart også.

Der hadde jeg gått il anmeldelse

Anonymous poster hash: b81c6...5a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke anbefale å ta kontakt med politi når du ikke en gang vet hva det dreier seg om! Politiet får nok håpløse henvendelser som det er.

Kan du bevise at det er ditt da?

Er det noe som står på deg?

Bare lurer, for spørs om du kommer så langt om du ikke har noe bevis.

Dette gjelder en hund. Hunden er chippet og registret i mitt navn. Jeg kunne gått rett til døra til personen som har hunden min og hentet bikkja.

Men vil gjøre det redelig. Og at personen som solgte og skrev under den kontrakten skal få skikkelig svi.

Har pratet med en advokat.

Da både begge personene som har skrevet under kontrakten. Og dem vil ikke sende meg en kopi av kontrakten. Har sendt skriftlig beskjed til dem begge om å få kontrakten. For å gjøre det enkelt for dem begge. Og samt krevet å få tilbake bikkja mi. Dem begge har nektet å sende meg kontrakten. Og hun som har hunden nå nekter meg henne.

Etter anbefaling fra advokaten så skulle jeg sende dem ett skriftlig varsel med krav om å få kontrakten i løpet av 14 dager. Og om jeg ikke får det så skulle advokaten ta saken videre i evnt rettsak om det kommer så langt.

Har sagt til han at jeg kommer til å kjempe med alt av min makt og kostnaden for min del spiller ingen rolle, men kommer til å legge krav til personen som solgte hunden min at personen skal ta eventuelle kostnader når det gjelder advokat og eventuelt rettsak.

For min del så spiller penger ikke noe rolle, men vet at den som solgte hunden min vil slite litt om saken kommer så langt til retten så vil saken enten dømmes mot meg eller den andre personen. Og om i tilfelle jeg må betale for advokat og eventuelt retten så står det ikke ikke på penger. Som jeg sa til henne. Om jeg må bruke alt jeg har. Så vil jeg kjempe med nebb og klør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Kan jeg vel og gjorde jeg.. Det er ikke alltid nødvendig å kjenne hver minste detalj av et tilfelle for å treffe en slutning, og det sier seg selv at hvis person A selger person Bs eiendeler uten samtykke, samt at dette salget finner sted på et tidspunkt hvor person B er hindret i å avverge salget, så trenger man ikke en juridisk embedseksamen for å forstå at det har hendt en lovstridighet.

Å anbefale en person å ta kontakt med påtalemyndighetene/politi for å rådføre seg, er ikke annet enn det det er - en anbefaling. Hvorvidt vedkommende velger å følge denne anbefalingen er opp til vedkommende selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette gjelder en hund. Hunden er chippet og registret i mitt navn. Jeg kunne gått rett til døra til personen som har hunden min og hentet bikkja.

Men vil gjøre det redelig. Og at personen som solgte og skrev under den kontrakten skal få skikkelig svi.

Har pratet med en advokat.

Da både begge personene som har skrevet under kontrakten. Og dem vil ikke sende meg en kopi av kontrakten. Har sendt skriftlig beskjed til dem begge om å få kontrakten. For å gjøre det enkelt for dem begge. Og samt krevet å få tilbake bikkja mi. Dem begge har nektet å sende meg kontrakten. Og hun som har hunden nå nekter meg henne.

Etter anbefaling fra advokaten så skulle jeg sende dem ett skriftlig varsel med krav om å få kontrakten i løpet av 14 dager. Og om jeg ikke får det så skulle advokaten ta saken videre i evnt rettsak om det kommer så langt.

Har sagt til han at jeg kommer til å kjempe med alt av min makt og kostnaden for min del spiller ingen rolle, men kommer til å legge krav til personen som solgte hunden min at personen skal ta eventuelle kostnader når det gjelder advokat og eventuelt rettsak.

For min del så spiller penger ikke noe rolle, men vet at den som solgte hunden min vil slite litt om saken kommer så langt til retten så vil saken enten dømmes mot meg eller den andre personen. Og om i tilfelle jeg må betale for advokat og eventuelt retten så står det ikke ikke på penger. Som jeg sa til henne. Om jeg må bruke alt jeg har. Så vil jeg kjempe med nebb og klør.

Visste personen som kjøpte hunden at selger ikke eide den? For dersom kjøper var i god tro kan du faktisk risikere at hun får beholde den, og så må du kreve erstatning fra selger (noe du sikkert kan se langt etter). Jeg ville ha anmeldt dem begge og sørget for å få hentet den hunden fort som faen.

Anonymous poster hash: 62748...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste personen som kjøpte hunden at selger ikke eide den? For dersom kjøper var i god tro kan du faktisk risikere at hun får beholde den, og så må du kreve erstatning fra selger (noe du sikkert kan se langt etter). Jeg ville ha anmeldt dem begge og sørget for å få hentet den hunden fort som faen.

Alle hunder med stamtavle er registrert på eieren sin, ergo ser man hverm som er eier når man ser papirene ved kjøp. Og jeg regner med dette er en rasehund (man får sjeldent solgt en voksen hund som ikke er renraset og med papirer), så da har ny eier sett dette.

Anonymous poster hash: 8fdae...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke riktig. Heleri går ofte ut over en uskyldig 3. part hvis tyven er ukjent og krav ikke kan rettes dit. Tyveriobjektet skal da returneres sin rettmessige eier.

De som kjøpte den begynner i denne saken å lage enda mer trøbbel for seg selv ved å nekte å gi kopi av kontrakten og nekter å gi hunden tilbake.

Anonymous poster hash: 576d5...f51

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...