AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #1 Skrevet 16. februar 2015 Rart hvor mange ansatte i barnehagen til dattera mi som var hjemme med syke skolebarn nå som det er vinterferie.Fikk også lapp i hylla om noen av barna skulle ha fri i vinterferie. Forventer barnehagen det? De fleste må jo jobbe...Anonymous poster hash: eb18d...5f1
Eliza Doalot Skrevet 16. februar 2015 #2 Skrevet 16. februar 2015 Jeg synes det er ganske stygge beskyldninger du kommer med. Det er en periode på året med myyye sykdom. I tillegg har vel de fleste skolebarn som ikke kan være hjemme SFO, ergo lite behov for foreldrene til å snylte seg fri. Når det gjelder fri i vinterferie, påskeferie osv, så er i allefall min erfaring som forelder at det er ganske vanlig at endel tar i allefall noen dager fri. Det gjelder selvfølgelig særlig de som har skolebarn også. Jeg synes det er helt ok at barnehagen spør, siden det er meningsløst å bruke masse ressurser på bemanning i en barnehade nesten uten barn. Jeg har aldri opplevd at det har vært ën forventning at vi har tatt fri. 13
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #3 Skrevet 16. februar 2015 Rart hvor mange ansatte i barnehagen til dattera mi som var hjemme med syke skolebarn nå som det er vinterferie.Fikk også lapp i hylla om noen av barna skulle ha fri i vinterferie. Forventer barnehagen det? De fleste må jo jobbe...Anonymous poster hash: eb18d...5f1 Du får ikke ubegrenset fri for å ha syke barn hjemme, og jeg tror ikke mange med vettet i behold spekulerer allerede i februar på å bruke størsteparten av de 10 sykt barn-dagene de har iløpet av hele 2015. Sannsynligvis blir ditt barn og smittet snarlig, og da må du og være hjemme med sykt barn. Vinterferie eller ikke. Anonymous poster hash: 35e9e...f6a
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #4 Skrevet 16. februar 2015 Jeg synes det er ganske stygge beskyldninger du kommer med. Det er en periode på året med myyye sykdom. I tillegg har vel de fleste skolebarn som ikke kan være hjemme SFO, ergo lite behov for foreldrene til å snylte seg fri. Når det gjelder fri i vinterferie, påskeferie osv, så er i allefall min erfaring som forelder at det er ganske vanlig at endel tar i allefall noen dager fri. Det gjelder selvfølgelig særlig de som har skolebarn også. Jeg synes det er helt ok at barnehagen spør, siden det er meningsløst å bruke masse ressurser på bemanning i en barnehade nesten uten barn. Jeg har aldri opplevd at det har vært ën forventning at vi har tatt fri. Det har vi, men da er det snakk om en liten barnehage med kun 10 barn. Anonymous poster hash: fcffe...9b8
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #5 Skrevet 16. februar 2015 Jeg har alltid følte det har vært press rundt ferietider om barna skal ha lange dager."Kommer ... i morgen for det er veldig få andre barn her da har jeg fått presentert opptil flere ganger. Anonymous poster hash: eb18d...5f1
Tirkes Skrevet 16. februar 2015 #6 Skrevet 16. februar 2015 Sånn uten at jeg har noe erfaring fra barnehage og barnesykdommer, så antar jeg at ganske mange drar på vinterferie... Newsfeeden min på face er halvfull av barnefamilier på vei hit og dit i ferien... Da håper vel barnehagene på å få oversikt over hvor mange barn som skal mangle, for å se hvem som kan ta fri, avspasere eller om de trenger full bemanning. 6
Jade Skrevet 16. februar 2015 #7 Skrevet 16. februar 2015 Mange foreldre tar fri uansett i vinterferien. Da er det kjipt å være 5 ansatte på 3 barn. Hadde de visst dette på forhånd, kunne noen tatt ut feriedager eller avspasert. Derfor leverer de ut slike lapper. Ikke for å overtale foreldrene til å holde barna sine hjemme 7
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #8 Skrevet 16. februar 2015 Det virker som problemet er motsatt her. Alle barna er på avdelingen,men voksne har tatt seg fri. Det ser for øvrig ut til at denne tendensen er gjeldene i hele bh hennes. Anonymous poster hash: eb18d...5f1
MissPierce Skrevet 16. februar 2015 #9 Skrevet 16. februar 2015 Vi opplever at foreldrene krysser av på lappen at barnet kommer, men så kommer de ikke allikevel. Så da har vi full bemanning, men egentlig så kunne minst halvparten tatt fri. 1
83` Skrevet 16. februar 2015 #10 Skrevet 16. februar 2015 Jeg tror nok ingen barnehageansatte (eller ansatte noen andre steder heller) bruker sykt-barn-dager som feriedager. Til det er det altfor få dager å ta av Det er nok bare sånn at influensaen og spysjuka hærjer for tiden, og selv har jeg sikkert brukt opp halve av mine sykt-barn-dager allerede fordi vi har vært så mye syke bare siden nyttår... Så -glad for at et av barna faktisk ble syk nå i vinterferien når jeg likevel har fri 1
Jade Skrevet 16. februar 2015 #11 Skrevet 16. februar 2015 Det virker som problemet er motsatt her. Alle barna er på avdelingen,men voksne har tatt seg fri. Det ser for øvrig ut til at denne tendensen er gjeldene i hele bh hennes.Anonymous poster hash: eb18d...5f1 Men det er jo regler for hvor mange barn det skal være pr voksen, så det er ikke bare-bare å ta seg fri. Om det er sykdom du sikter til, så vil jeg tro at det sikkert er mer sykdom blant barnehageansatte enn andre yrkesgrupper når man tenker på alle foreldre som sender unger i barnehagen med feber og unger som har spydd kvelden før, osv. 3
minister-mio Skrevet 16. februar 2015 #12 Skrevet 16. februar 2015 Barna blir vel syke uavhengig av om det er ferie? Eller beskylder du de ansatte for å skulke jobben ved å lyve om barnas sykdom? Ganske drøyt av deg
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #13 Skrevet 16. februar 2015 Har aldri merket noen forventning om at man skal ha barna hjemme i ferien. Kun et spørsmål om hvor mange som kommer, slik at de har riktig bemanning og program for dagene. Så hos oss kommer det lister til alle skoleferiene hvor man skal sette opp hvilke dager barnet evt har fri. Anonymous poster hash: edde8...b5f
Rosa Sitron Skrevet 16. februar 2015 #14 Skrevet 16. februar 2015 Men det er jo regler for hvor mange barn det skal være pr voksen, så det er ikke bare-bare å ta seg fri. Om det er sykdom du sikter til, så vil jeg tro at det sikkert er mer sykdom blant barnehageansatte enn andre yrkesgrupper når man tenker på alle foreldre som sender unger i barnehagen med feber og unger som har spydd kvelden før, osv. Veldig godt poeng. Spesielt om de ansatte faktisk følger karantene reglene. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå