Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg legger det ut her siden det handler en del om familie

Hei, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette eller hva jeg vil spørre om, men jeg prøver!

Jeg sliter veldig med det hvordan jeg føler meg, jeg er mye lei meg, sår, stresset, redd og bare alle følelser blandet...

Jeg kan forklare litt rundt det

Jeg flyttet til Norge for 5 år siden og byttet mye rundt skoler så jeg kjenner ikke så mange her. Jeg har foreldrene mine her men begynner å skjønne litt nå hva de synes om meg, mamma er mye sur og irretert på meg og pappa er bare der. Jeg flyttet for meg selv i sommer og bor nå alene. Jeg har ekstremt dårlig selvtillit og selvfølelse og er livredd for at jeg skal gjøre noe feil og tenker over hver eneste handling, om det er riktig og om hva de andre synes. Det er veldig slitsomt på jobb og i sosiale sammenhenger.

som sagt kjenner jeg ikke så mange, jeg har en vennine men vi ses ikke så ofte fordi hun bor en time vekk. Også kjenner jeg en mann som er 42 år som jeg har jobbet litt med før, han er veldig snill med meg, har jeg iallefall trodd men nå begynner jeg å lure litt på det. Vi møtes og har sex, jeg gjør det han har lyst til at jeg skal gjøre. Men jeg har ikke sånn nærkontakt med noen andre så jeg gjør dette for å få en følelse av at noen bryr seg om meg. Jeg er så utrolig redd fordi at det er ingen som bryr seg om meg, jeg er bare her uten at det er så viktig for noen. Jeg gråter veldig mye over alt, jeg husker allt folk sier og gjør og tenker over det i etterkant og finner som regel noe negativt i det som igjen gjør meg stresset og lei meg.

Jeg tror folk vil forklare meg som en veldig snill person som gjør alt for alle og stiller alltid opp og hjelper.

For ikke så lenge siden var jeg så fortvilet at jeg bestemte meg for å reise til helsestajson for ungdom for å snakke med psykolog siden jeg ikke har penger til psykolog, jeg vet ikke om det hjalp noe, hun ville gjerne at jeg skulle møte andre som hadde det likt, mendet tror jeg ikke vil hjelpe for jeg synes det er er veldig flaut! Jeg har også vært hos legen fordo jeg har vært så ekstremt trøtt og sliten de siste 2 åra, det første han spurte om var om jeg hadde mye å tenke på og det sa jeg ja til og da spurte han om jeg hadde tvangstanker og det har jeg skjønt at jeg har. Jeg tenker ekstremt mye over ting og begynner ofte å tvile på om jeg har låst døra, skrudd av rettetanga, om pappa var kommet hjem osv..

Jeg er så ekstremt sliten av dette og så livredd for hva som skjer videre, så mye at jeg klarer ikke å forklare det!

Det er veldig mye mer jeg kan skrive men da er det ingen som orker å lese dette...

Hva skal jeg gjøre? Håper jeg får noen kommentarer, trenger ikke å være enn løsning men bare at noen har lest dette og kan si sin mening

Hjelp....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du fremdeles er lærling (ser du har skrevet det et annet sted på forumet) har du rett på gratis psykolog gjennom PP-tjenesten i byen din. Du kan ta kontakt med dem selv eller bli henvist via sosialrådgiver på skolen din eller helsestasjonen for barn og unge. Du trenger absolutt noen voksne å snakke med som ikke utnytter deg.

Lykke til. :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...