Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurte på dette med barbering nedentil. Gjør du det, selvom ingen får se deg der nede? :rolleyes:

Problemet mitt er at jeg bare får røde flekker og blir klam osv . i tillegg til at stubbene kommer til synes igjen etter nesten bare en dag. Jeg har prøvd å myke hårene først ved å bade i varmt vann, for så å skylle i kaldt vann og barbere MED hårene. Har også prøvd med shavekrem, men er egentlig ikke noe som fungerer. Hva gjør dere? Har dere noen tips?

Anonymous poster hash: 85329...fb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg barberer nedentil ... pleier å ta det heeelt på slutten av en supervarm og deilig dusj. Har vel egentlig ingen tips, men jeg har erfart viktigheten med skarpt og ferskt barberblad. :dusje:

Skrevet (endret)

Hadde samme problem som deg, i årevis,- så begynte eg å bruke kokosolje (som til ein viss grad er antibaktrielt) som barberskum og smurte på etterpå i tillegg. Ta deg ein varm dusj og pass på at du ikkje har antydninger til gåsehud, så går det smurt!

Slutta å få nuppar, og arrene etter dei var vekke etter nokre månadar 👍

Endret av Kjibba
Skrevet

Barberer med hårene dvs nedover. Bruker skum og Gilette engangshøvler som du får på matbutikk. Bytter de etter 5-6 gangers bruk. Bruker antibac gel etter dusjen der jeg har barbert og unngår da nupper og kløe. Stubbete blir det dagen etter uansett hvordan du barberer.

Skrevet

Hadde samme problem som deg, i årevis,- så begynte eg å bruke kokosolje (som til ein viss grad er antibaktrielt) som barberskum og smurte på etterpå i tillegg. Ta deg ein varm dusj og pass på at du ikkje har antydninger til gåsehud, så går det smurt!

Slutta å få nuppar, og arrene etter dei var vekke etter nokre månadar

Tusen takk, kanskje jeg skal prøve det! Hvor ofte må du barbere deg da?

Gjest Gurgemeie
Skrevet

Jeg har faktisk kjøpt hardvoks på Vita, som man varmer i mikrobølgeovnen. Det er jævlig smertefullt de første gangene, men etterhvert blir det bedre.

Når det gjelder røde nupper så sliter jeg med deg selv. Skal prøve kokosolje!

Slutta å få nuppar, og arrene etter dei var vekke etter nokre månadar

Hvor kjøper du denne kokosoljen?

Og jeg har lest at man burde skrubbe "der nede" etter barbering. Men hva skrubber man med, og hvor? Venusberget? Ytre kjønnslepper? Jeg har aldri skjønt det. Og alle skrubbene der ute er ikke akkurat ment for sånne sensitive steder.

Skrevet

Jeg har faktisk kjøpt hardvoks på Vita, som man varmer i mikrobølgeovnen. Det er jævlig smertefullt de første gangene, men etterhvert blir det bedre.

Og jeg har lest at man burde skrubbe "der nede" etter barbering. Men hva skrubber man med, og hvor? Venusberget? Ytre kjønnslepper? Jeg har aldri skjønt det. Og alle skrubbene der ute er ikke akkurat ment for sånne sensitive steder.

Finnes billig på Amazon.

Anonymous poster hash: b7f2e...1f5

Skrevet

Tusen takk, kanskje jeg skal prøve det! Hvor ofte må du barbere deg da? Anonymous poster hash: 85329...fb4

Barberer underlivet 2-3 gongar i veka :)
Skrevet

(...)

(...)

Er en god en som heter Cocosa, den fåes kjøpt på alt av helsekost/sunkost-butikker i alle fall :) Kommer i glasskrukke og finnes i mange størrelser, den største er gigantisk og koster ca 400. Den jeg har, som er "passe" størrelse, koster omtrent en hundrings :)

Pass på så du ikke kjøper en av de med smakstilsetning da :laugh:

• Liker 1
Skrevet

Kjøper Cocosa extra virgin på Vita og Sunkost :) Neste gong tenkte eg å kjøpe på IHerb.

Skrubb med ein vaskeklut rett før du barberer deg. Men gjerne skrubb kvar gong du er i dusjen så hårene lettare veks utover, så slepp du inngrodde hår.

Det går sjølvsagt fint an å bruke ein mild skrubbekrem, men med tanke på plastkulene som ikkje er bra for naturen, dyrelivet eller lommeboka , så unngår eg ihvertfall dèt så langt det går.

Skrubb heile området du barberer, men akkurat kjønnsleppene ville eg absolutt anbefale vaskeklut, enkelt og greit :)

Om du merker du begynner å bli sår/får nuppar ta ein runde til med vaskekluten og smør på meir olje, evt. med ørlite tetreolje :)

Gjest Gurgemeie
Skrevet

Er en god en som heter Cocosa, den fåes kjøpt på alt av helsekost/sunkost-butikker i alle fall :) Kommer i glasskrukke og finnes i mange størrelser, den største er gigantisk og koster ca 400. Den jeg har, som er "passe" størrelse, koster omtrent en hundrings :)

Pass på så du ikke kjøper en av de med smakstilsetning da :laugh:

Jøss, da skal jeg prøve det. Har hørt mye om kokosolje (at man kan bruke det til mange ting).

Kjøper Cocosa extra virgin på Vita og Sunkost :) Neste gong tenkte eg å kjøpe på IHerb.

Skrubb med ein vaskeklut rett før du barberer deg. Men gjerne skrubb kvar gong du er i dusjen så hårene lettare veks utover, så slepp du inngrodde hår.

Det går sjølvsagt fint an å bruke ein mild skrubbekrem, men med tanke på plastkulene som ikkje er bra for naturen, dyrelivet eller lommeboka , så unngår eg ihvertfall dèt så langt det går.

Skrubb heile området du barberer, men akkurat kjønnsleppene ville eg absolutt anbefale vaskeklut, enkelt og greit :)

Om du merker du begynner å bli sår/får nuppar ta ein runde til med vaskekluten og smør på meir olje, evt. med ørlite tetreolje :)

Du tenker på de skrubbehanskene man får kjøpt på Sunkost osv? Har du i så fall bilde hvis du mener noe annet? :) tenkte faktisk ikke på de klutene.

Jeg bruker ikke sånne skrubbekremer lenger, fordi jeg vet hva det har å si for miljøet. Jeg bruker de fra HM, de skrubbe-pad'sene, hvis du skjønner hvilke jeg mener? De har "innebygde" korn, og funker veldig bra.

Skrevet

Som skrubb kan man også bruke en blanding av kokosolje og sukker ;)

Anonymous poster hash: da4e3...2a6
Skrevet (endret)

Jøss, da skal jeg prøve det. Har hørt mye om kokosolje (at man kan bruke det til mange ting).

Du tenker på de skrubbehanskene man får kjøpt på Sunkost osv? Har du i så fall bilde hvis du mener noe annet? :) tenkte faktisk ikke på de klutene.

Jeg bruker ikke sånne skrubbekremer lenger, fordi jeg vet hva det har å si for miljøet. Jeg bruker de fra HM, de skrubbe-pad'sene, hvis du skjønner hvilke jeg mener? De har "innebygde" korn, og funker veldig bra.

Så bra! :)

Er ikkje heilt sikker på dei skrubbe-pads'ene, men eg trur eg forstår kva du meiner! Tenkte faktisk på denne typen: http://www.kid.no/Product/Item.aspx?itemid=405103035 hehe. Men om liker dei pads'ene så kan du jo berre bruke dei :) No har eg riktignok ikkje prøvd den typen, men trur det blir litt for hardt (for meg), om du skjønner?

Edit: Kokosolje med sukker som AB nevner, er det mange som bruker, men det kan føre til ørsmå rift i huden som kan føre til (ein liten) infeksjon og/eller sår hud (pga at dei er så skarpe (ikkje heilt sikker på kva eg skulle kalle det) og harde)

Bruker det ofte sjølv, men unngår ansiktet, underlivet og under armane.

Endret av Kjibba
Skrevet

Hei! Jeg har aldri prøvd med kokosolje, men jeg vil bare si at olje generelt har funket veldig bra for meg. Akkurat nå bruker jeg en ny en fra L'occitane, den er utrolig god: http://no.loccitane.com/almond-shower-oil,18,2,41562,15083.htm

Og skarpe barberblad, selvsagt! (Jeg bruker barberblad for menn, det er jo nesten diskriminerende hvor mye skarpere de er enn bladene for kvinner.)

Anonymous poster hash: d5942...212
Skrevet

Hei! Jeg har aldri prøvd med kokosolje, men jeg vil bare si at olje generelt har funket veldig bra for meg. Akkurat nå bruker jeg en ny en fra L'occitane, den er utrolig god: http://no.loccitane.com/almond-shower-oil,18,2,41562,15083.htm

Og skarpe barberblad, selvsagt! (Jeg bruker barberblad for menn, det er jo nesten diskriminerende hvor mye skarpere de er enn bladene for kvinner.)

Ser at den ikke er ny likevel, den er bare ny for meg :fnise:

Gjest Gurgemeie
Skrevet

Så bra! :)

Er ikkje heilt sikker på dei skrubbe-pads'ene, men eg trur eg forstår kva du meiner! Tenkte faktisk på denne typen: http://www.kid.no/Product/Item.aspx?itemid=405103035 hehe. Men om liker dei pads'ene så kan du jo berre bruke dei :) No har eg riktignok ikkje prøvd den typen, men trur det blir litt for hardt (for meg), om du skjønner?

Edit: Kokosolje med sukker som AB nevner, er det mange som bruker, men det kan føre til ørsmå rift i huden som kan føre til (ein liten) infeksjon og/eller sår hud (pga at dei er så skarpe (ikkje heilt sikker på kva eg skulle kalle det) og harde)

Bruker det ofte sjølv, men unngår ansiktet, underlivet og under armane.

Men er ikke de klutene bare myke da? Hvordan får man eksfoliert huden med en sånn klut? :)

Gjest Gurgemeie
Skrevet

Jeg kjøpte kokosolje fra Sunkost, og den lukter himmelsk! Laget også en skrubb som jeg prøvde på hendene, som også var himmelsk! Har ikke hatt så myke hender på evigheter.

Jeg kjøpte en skrubbehanske fra The Body Shop, og påførte kokosoljen med denne og skrubbet. Det skal sies at jeg har nevneverdig mindre røde nupper etter jeg vokset området (med hardvoks fra vita), men jeg skal prøve kokosolje og jevnlig skrubbing der nede.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Men er ikke de klutene bare myke da? Hvordan får man eksfoliert huden med en sånn klut? :)

Jo du har heilt rett i det! Pleier å bruke dei harde og gamle klutane, dei nye duger ikkje, sorry :P Men det fins vel noko liknande der ute.

Ser du fant ja! Håpar det funker for deg òg 😘

Endret av Kjibba
Skrevet

Blir ikke barberbladene sløve/tette av kokosolje? Ser for meg at man må skylle og styre underveis :ler:

Anonymous poster hash: 3d7d9...170
Skrevet (endret)

Jeg prøvde å være barbert i noen mnd men opplevde som deg at det var skikkelig klamt og stundene klødde helt vilt! Så nå er jeg tilbake til normalen: barberer bikinilinjen og venusberget med hårene med helt vanlig høvel og gel og stusser resten med saks! Føles så utrolig mye bedre og kjæresten synes det er sexy med litt hår der nede! :D

Edit; postet for tidlig.

Endret av peppermyntete

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...