Gå til innhold

Ny på treningssenter - noen tips og triks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ganske nylig meldt meg inn i Sats Elixia, og tenkte jeg kunne prøve noen gruppetimer også. Nå har jeg meldt meg på 21 minute body, er det noen som har prøvd det? Tenkte jeg kunne prøve den og så trene intervaller etterpå, men for alt jeg vet kan jeg være utkjørt etter bare den timen?

Må nevnes at jeg er i veldig dårlig form, starter så og si helt fra bunnen.

Også lurte jeg på en annen ting: det er jo flere saler på senteret - hvordan vet jeg hvor jeg skal gå? Spurte ei som jobba der her om dagen, men hun sa "du finner det sikkert". Haha.

Er det noen andre gruppetimer som fungerer bra, som dere liker? Om dere har en spesiell instruktør i oslo-området dere vil anbefale er det også fint, har merket allerede at det er litt forskjell på dem.

Andre generelle tips og triks som ny på senteret tas også imot med stoor takk.

Anonymous poster hash: 031dd...7ae
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken sal du skal i er ganske enkelt å finne. Det er som regel sal 1, sal 2, og spinningsalen. Spinning er sykkel, og ikke vanskelig å finne. Sal 1 er store salen, og sal 2 er lille salen. Det er bare å lete seg fram, eller spørre andre som er der.

Alle instruktører er forskjellige, og det er klart det er individuelt fra person til person hvilke instruktører man liker og ikke liker. Det må du nesten kjenne på selv etter hvert. Ofte er det lurt å gi det litt tid og noen ganger før du vet om du liker instruktøren, eller om du ikke gjør det.

Er du i dårlig form bør du kanskje ta det litt med ro. De fleste timer på Sats Elixia varer i rundt 55 minutter, om ikke annet er oppgitt. Dette er en helt grei lengde på timen, men det er opp til deg hvor mye du vil gjøre ut av den. Veldig ofte er det sånn at når du bare har kommet i gang, og merker at du trives med det, så kommer resten av seg selv. Om det går an å si det på den måten. 20 minutter trening er egentlig lite, så det er greit om du finner på noe annet etter den timen som er på 21 minutter. Du må kjenne på det selv. Om du er utkjørt etter bare 21 minutter vet du ikke før den timen er ferdig ;)

• Liker 1
Skrevet

21 minute body er knallhard, jeg klarte nesten ikke ta på skoa etter den timen, skalv i lårene i en time etterpå...

Er det på sats eller elixia du skal gå... Kan anbefale hot mojo om de har det, og powerstep syns og cardio energy + styrke core er veldig bra timer

Skrevet

Er det på sats eller elixia du skal gå...

Tror Sats og Elixia er slått sammen nå?

Skrevet

Tror Sats og Elixia er slått sammen nå?

De er "slått" sammen men de har forskjellige programmer og om du har firmamedlemskap på elixia så er det ikke automatisk at du kan trene på sats i tillegg.. så de er ikke helt slått sammen.. iallefall ikke her i rogaland, Feks har de ikke zumba på sats men på elixia, så har de ikke powerste på elixia men de har på sats men du kan gå begge plasser med et ordinært medlemsskap

Skrevet

Anbefaler deg å prøve ut så mange gruppetimer som mulig - du vet ikke hva du liker eller ikke hvis du ikke har fått prøvd.

Skrevet

De er "slått" sammen men de har forskjellige programmer og om du har firmamedlemskap på elixia så er det ikke automatisk at du kan trene på sats i tillegg.. så de er ikke helt slått sammen.. iallefall ikke her i rogaland, Feks har de ikke zumba på sats men på elixia, så har de ikke powerste på elixia men de har på sats men du kan gå begge plasser med et ordinært medlemsskap

Ok. Jeg slutta på Elixia før det skjedde så jeg var ikke helt sikker ;)

Skrevet

Hvilken Sats Elixia går du på? Det er store variasjoner i antall saler mellom de ulike. Forresten var det et skikkelig mikke-mus-svar du fikk fra den ansatte, dårlig service. Spør igjen neste gang.

Vil anbefale deg å prøve så mange timer som mulig, så finner du etterhvert ut hva du liker.

Selv liker jeg Cardio Energy, Transformer, Spinning og løpe-øktene (men på løpeøktene er 30 min nok for meg). Jeg burde legge inn mer styrketimer, så Fit for skiing eller Styrke med stang er da gode alternativer. For meg funker verken Step-timer eller dansing (jeg faller av lasset halvveis). Av og til er en time med yoga/ pilates/ stretching deilig, for å jobbe med lavere intensitet og fylles mer med energi i løpet av timen

Prøv deg frem, og finn ut hva DU liker med hvilke instruktører - noen liker som kjent dattera og andre mora.. ;)

• Liker 1
Skrevet

TS her, tilbake etter ferie!

Når det gjelder sal - jeg lurte i og med at det ikke står noe sted (som jeg har fått med meg) hvilken sal timen skal være i. Jeg vet hvor de forskjellige salene er, så er ikke det som er problemet :) Og ja, Høna, er helt enig i at det er et litt håpløst svar fra huan som jobbet der.

Jeg trener i hovedsak på Elixia Sandvika, men også litt på forskjellige Sats og Elixia i Oslo-området, alt ettersom hvor jeg oppholder meg dagen jeg skal trene.

Jeg får vel bare prøve noen flere timer, hittil liker jeg intervall 45/15 ganske godt, og trx (selv om jeg ikke klarte å fullføre timen - og bare for å nevne det, 21 minute body ble ikke noe av da jeg rett og slett glemte tiden. :fnise:

Anonymous poster hash: 031dd...7ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...