AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #1 Skrevet 16. februar 2015 Hei! Skal til utlandet i mrg, og lurer på om jeg skrive ut flybillett og reisedokumentene jeg har fått på mail? Holder det ikke å kun vise de elektronisk? Anonymous poster hash: 5f5dc...8cc
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #2 Skrevet 16. februar 2015 Ta med referansenummeret i bestillingen, på flyplassen har de automater hvor du bare fyller inn det så får du alt printet ut Anonymous poster hash: 47a3a...780
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #3 Skrevet 16. februar 2015 Ta med referansenummeret i bestillingen, på flyplassen har de automater hvor du bare fyller inn det så får du alt printet ut Anonymous poster hash: 47a3a...780 Toppers, tusen takk for svar Da gidder jeg ikke printe ut noe før jeg drar. Anonymous poster hash: 5f5dc...8cc
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #4 Skrevet 16. februar 2015 Varierer med hvilket selskap du reiser med. Skal du på charter må du ha papirbillett, ellers får du gebyr på kr. 500 tror jeg det er. Mye billigere å skrive ut billetten hjemme! Anonymous poster hash: 77fb5...a35 1
Kragebein Skrevet 16. februar 2015 #5 Skrevet 16. februar 2015 Varierer med hvilket selskap du reiser med. Skal du på charter må du ha papirbillett, ellers får du gebyr på kr. 500 tror jeg det er. Mye billigere å skrive ut billetten hjemme!Anonymous poster hash: 77fb5...a35 Sist jeg var på charterreise hadde jeg billetten på mobilen og printet ut baggasjelapp på flyplassen, alt jeg hadde med var referansenummeret. Null gebyr, men ja, det er greit å sjekke det med selskapet på forhånd.
gard Skrevet 16. februar 2015 #6 Skrevet 16. februar 2015 Hei Det er litt avhengig hvor man skal reise. Som regel går det helt greit å bare ha referenansenummer men i India måtte vi vise utskrift av billett for i det hele tatt å komme inn på flyplassen. Så det kan av og til være greit å ha med seg utskriften av billetter og hotelbestilling.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #7 Skrevet 16. februar 2015 Skal bare til Spania - kan umulig være så strengt der!? Tar det som regel alltid med, men har ikke tilgang til printer nå, og må da eventuelt dra over 50 minutter for å få printet det ut:( Anonymous poster hash: 5f5dc...8cc
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #8 Skrevet 16. februar 2015 Hvis du bare skal til Spania (eller andre steder i Europa) holder det at du kun tar med deg referansenummeret ditt (enten på mobilen eller en papirlapp). Selv skriver jeg aldri ut reisedokumenter når jeg flyr innenlands eller innad i Europa, holder i massevis å ha lagret referansenummeret på mobilen (legger inn kalenderhendelse med flytidspunkt og referansenummer). Det er jo også mulig å reise med boardingkort på mobilen hos alle de store flyselskapene, så papirutskrifter begynner å bli unødvendig. Så ikke bekymre deg. Skal jeg lenger vekk (som til USA, Australia osv) tar jeg alltid med en kopi av reiseruten for sikkerhets skyld. I mange land utenfor Europa kan du få beskjed om å vise fram en bekreftelse på at du har en returbillett ut av landet (f.eks. i Brasil og i USA). Anonymous poster hash: ca9d7...a59
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #9 Skrevet 16. februar 2015 Hvis du bare skal til Spania (eller andre steder i Europa) holder det at du kun tar med deg referansenummeret ditt (enten på mobilen eller en papirlapp). Selv skriver jeg aldri ut reisedokumenter når jeg flyr innenlands eller innad i Europa, holder i massevis å ha lagret referansenummeret på mobilen (legger inn kalenderhendelse med flytidspunkt og referansenummer). Det er jo også mulig å reise med boardingkort på mobilen hos alle de store flyselskapene, så papirutskrifter begynner å bli unødvendig. Så ikke bekymre deg. Skal jeg lenger vekk (som til USA, Australia osv) tar jeg alltid med en kopi av reiseruten for sikkerhets skyld. I mange land utenfor Europa kan du få beskjed om å vise fram en bekreftelse på at du har en returbillett ut av landet (f.eks. i Brasil og i USA). Anonymous poster hash: ca9d7...a59 Tusen takk for utfyllende svar! Føler meg beroliget på at det holder på dokumentasjon på mobilen nå Anonymous poster hash: 5f5dc...8cc
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #10 Skrevet 16. februar 2015 Skal bare til Spania - kan umulig være så strengt der!? Tar det som regel alltid med, men har ikke tilgang til printer nå, og må da eventuelt dra over 50 minutter for å få printet det ut:( Anonymous poster hash: 5f5dc...8cc Da tar du en telefon til flyselskapet eller reiseselskapet. Startour og Ving krever papirutskrift til canariøyene. Anonymous poster hash: 77fb5...a35
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #11 Skrevet 17. februar 2015 Jeg printer alltid ut. Mest pga at det er så sjelden de har fungerende elektroniske terminaler / selvbetjent innsjekk i på flyplasser utlandet. Typisk en eller to maskiner, som er out of order, i alle fall der jeg har reist i det siste. Er ikke alle land som har kommet like langt i flyplassmodernisering som Skandinavia. Anonymous poster hash: 5af0a...87b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå