Gå til innhold

ceylon-kanel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor får man tak i ceylon kanel(altså ekte kanel)? nettbutikk,apotek? Har ikke så mange helsekoster i nærheten..

Anonymous poster hash: 99ceb...1b1

Videoannonse
Annonse
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Du kan også sjekke innvandrerbutikker. Ceylon-kanel brukes en del i indisk mat, bl.a.

Skrevet

Jeg har kjøpt min på iherb. :) Bare vær obs på at det smaker litt annerledes enn kanelen vi er vant til. Jeg foretrekker faktisk ''kjemisk'' kanel. :sjenert:

Skrevet

Jeg foretrekker faktisk ''kjemisk'' kanel. :sjenert:

Den er ikke "kjemisk", bare fra kassiakaneltreet i stedet for fra ceylonkaneltreet.

Anonymous poster hash: a1b6f...816

• Liker 3
Skrevet

Den er ikke "kjemisk", bare fra kassiakaneltreet i stedet for fra ceylonkaneltreet.

Det var derfor jeg skrev ''kjemisk''. Jeg kunne like gjerne ha skrevet ''fake'' (som omvendt av ekte, slik TS beskriver ceylon-kanelen) eller ''med skumle saker'' (som er en sannhet med modifikasjoner, siden disse skumle sakene ikke er gjeldende før man spiser veldig mye kanel. Litt som at man kan få kreft av å spise veldig mye gulrot. :lol: ). ;)

Skrevet

All kanel er ekte, også kassiakanel. De bare smaker forskjellig. Men det er et poeng at man ikke må spise mengder med kassiakanel, selv om jeg tror jeg hadde blitt kvalm lenge før jeg klarte å få trøkt nedpå farlige mengder...

Skrevet

For meg som er gravid er det farlig med mer enn 1 ts daglig av den vanlige. Ts

Anonymous poster hash: 99ceb...1b1

• Liker 1
Skrevet

Jeg bestiller i fra iHerb :)

Anonymous poster hash: 13771...5e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...