Gå til innhold

Sanger og taler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på:

- hvordan stifter dere sammen heftet som skal ligge på bordene? Stift, tråd, sølvtråd?

Jeg har tenkt på velkomstsang, bordplan med beskrivelse av hver enkelt person, og kanskje en side med noen sitater om ekteskapet, samt evt. sanger som dukker opp i ett hefte. Litt usikker på hvordan jeg skal snøre dette sammen.

- Hvis sang til brudgommen, legger dere den sammen med "velkomstheftet" ?

- Evt. andre sanger som dukker opp underveis, vil de deles ut etterhvert og samle dem først i en kurv? Hvem deler så ut? Det kan virke litt rotete med flere papirer utover bordene. Det er mulighetr for at det er noen som kommer til å levere sangene der og da, uten å melde fra på forhånd

- Har dere sammenheng mht farger og utseenede på f.eks. kirkeprogram og velkomsthefte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal "binde" sammen heftet ved hjelp av et lite bond.

Vi bruker et A4 ark som brettes på midten, så man får et langt tynnt hefte.

Både invitasjoner, kirkeprogram og festprogrammet er i samme stil.

Med hensyn til etterslengere av sanger, så dukket det problemet opp nå. Trodde ikke det kom noen sanger annet enn dem vi hadde fått inn i hefte.

Men fikk vite at noen skulle lage sange nå, men det er bare 10 dager igjen, så vi rekker ikke å få puttet inn disse sangene. :evil:

Jeg ønsket ikke å ha fargede ark utover bordet, alt skulle samles i et hefte. Nå vet jeg ikke hva vi gjør.

Så forslag på dette mottas med stor takk :-)

Skrevet

Vi skal lage en rull med sløyfebånd rundt. Rullen er laget av papir som er likt som kirkeprogram og invitasjoner er trykket på. Rullen lages såpass romslig at hvis det kommer inn flere sanger rett før så tror jeg det skal bli plass til å rulle de sammen og putte de inni. Tror det skal gå greit :)

Skrevet

Hei!

Vi har alt i samme stil, innbydelser/bordkort/kirkeprogram/sanghefter.

Har et bilde av oss/kirken/ringene som går igjen.

Vi har satt en frist i innbydelsene, om at sanger osv. må meldes fra til toastmaster innen den og den datoen (ca. 4 uker før bryllupet).

Jeg printer ut alt som er fra oss, og venter på resterende. Vi har våre farger på de første sidene i heftet - hva de andre printer på kan de selv bestemme. Forsiden og baksiden på heftet er uansett i samme stil.

Vi tenkte å legge hele sulamitten i en frostet plastperm (ikke ringperm, men noe annet vi har fått på jobben. Satt sammen av voks i enden, så selve ryggen er i pen stål - tynn "rygg".). Med denne løsningen kan vi også tilføre flere ark ved dersom det skulle komme etterslengere.

Skrevet
Vi bruker et A4 ark som brettes på midten, så man får et langt tynnt hefte

Sånn skal vi også gjøre det, bare at vi skal sifte da ikke bruke tråd.

Skrevet

Jeg var en sånn "etterslenger" med sang i bryllupet til min søster. Dvs, jeg ville ikke gi henne den fordi poenget var jo at hun ikke skulle se den før vi skulle synge den ti henne! :wink: Det endte med at min andre søster (som var forlover) fikset heftet. Men det kom også inn et par sanger på selve dagen, da la de dem under heftet på hver plass.

Skrevet

Jeg vil heller ikke se sangene på forhånd, men håper allikevel folk overholder fristen. Mamma blir nok den som legger alt i hefter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...