Gå til innhold

Overfladisk menneskebitt, det går uten vaksine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer. For gikk et bittelite hull på huden da datteren min på to bet meg.

Vet at menneskebitt er farligere enn dyrebitt, men går det greit når det er såpass overfladisk?

Anonymous poster hash: a8f5c...f08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte det å blø?

Anonymous poster hash: aa491...ed9
Skrevet

Bittelitt bare..!

Skrevet

Har du tatt stivkrampe fra før? Da er sjansen liten for smitte da du på et visst nivå har noen antistoffer igjen. Om det er ditt eget barn er også sjansen for smitte liten.

Anonymous poster hash: b5958...700
  • Liker 1
Skrevet

Vel typisk nok har jeg time for vaksine på fredag førstkommende, 10 år + 2-3 mnd siden sist... :/

Men greit å vite at det er mindre sjangse siden vi er i slekt.

Skrevet

Hvorfor skulle sjansen for stivkrampe være mindre fordi det var ens eget barn som bet? Tetanus er tetanus, enten den sitter i munnhulen på et barn eller på en rusten spiker.

Anonymous poster hash: ad87f...f83

• Liker 3
Skrevet

Hvordan har det noe å si om de er i slekt?

Dersom ungen ikke har spist f. eks jord tror jeg du er safe

Skrevet

du får ikke tetanus (stivkrampe) av menneskebitt. Følg heller bare med på om området rundt bittet blir rødt/varmt/hoven pga en eventuell bakteriell infeksjon. Med et så lite kutt er det ikke særlig sannsynlig :)

Anonymous poster hash: 537c4...385
Skrevet

Joda, man kan få stivkrampe av menneskebitt. Det anbefales å friske opp vaksinen hvis det går hull på huden og det er 10 år siden siste vaksine. At dere er i slekt har ingenting å si. Om du biter deg selv, kan du også få stivkrampe eller andre infeksjoner, hvis bakteriene er til stede i munnen din.

Hvis det kun er i overhuden (altså bare hudavskrap helt i overflaten) tror jeg ikke jeg hadde brydd meg med noe tiltak. Hvis det har gått dypere, eller blør, får du vurdere om du orker en tur på legevakten for vaksine. Skyll i hvert fall såret godt under rennende vann.

Anonymous poster hash: ee852...3d7
  • Liker 1
Skrevet

Mye nyttig informasjon man får på KG. Visste ikke at menneskebitt kunne være farlig. Jeg bet kjæresten min litt for hardt i senga en gang, han fikk ikke noe betennelse da. Går vel som regel bra :)

Anonymous poster hash: b2191...69a
Skrevet

Mye nyttig informasjon man får på KG. Visste ikke at menneskebitt kunne være farlig. Jeg bet kjæresten min litt for hardt i senga en gang, han fikk ikke noe betennelse da. Går vel som regel bra :)Anonymous poster hash: b2191...69a

Som regel, men det er umulig å gjøre noe med fremskreden tetanus. Det er en grusom død. Kun vaksine hjelper.

http://www.dreamresearchgroup.com/2014/08/tetanus.html

Anonymous poster hash: ad87f...f83

Skrevet

Jobber i helsevesenet med psykisk utviklingshemmede, og det er det i hvert fall fast rutine på stivkrampesprøyte om noen skulle bli bitt. Er ikke bra å bli bitt av mennesker, og man vet jo ikke hva et barn på to år kan ha puttet i munnen.

Ville tatt en telefon til fastlegen og spurt jeg....

Anonymous poster hash: 6950f...bc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...