WandaBe Skrevet 16. februar 2015 #1 Skrevet 16. februar 2015 Hei! Er det noen som har PDF liggende med statistikk over minoritetselever i de forskjellige skolene i oslo? Oslo kommune har slettet det fra sin hjemmeside (tilsynelatende), og jeg skulle gjerne kikket litt på det. På forhånd takk!=)
AndreasBR Skrevet 16. februar 2015 #2 Skrevet 16. februar 2015 Etnisk norske er vel snart en minoritet, teller det?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #3 Skrevet 16. februar 2015 Etnisk norske er vel snart en minoritet, teller det? Neida, du kommer slettes ikke med svada...hinter til din innlegg om arbeid og innvandrere osv. Anonymous poster hash: 5131d...1f8
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #4 Skrevet 17. februar 2015 Jeg klarer ikke å lenke, men det gikk greit å finne det: Oslo.kommune.no, etater og foretak, utfanningsetatet, helt nederst under 'rapporter og dokumenter'. Anonymous poster hash: c57ac...0d5 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #5 Skrevet 17. februar 2015 Det er ikke offentlig tilgjengelig informasjon nei. Har naturligvis sin naturlige årsak at de vil ikke at foreldre skal kunne velge "hvite" og "svarte" skoler.. Heldigvis kjenner jeg noen som jobber i skolesystemet hvor jeg fikk tilgang til elevlister til bestemte skoler jeg hadde blinket meg ut. Valgte selvfølgelig den skolen der det var færrest Muhammed, Fatima og andre jalla-klingende navn. Anonymous poster hash: 84b99...916 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #6 Skrevet 17. februar 2015 Jeg klarer ikke å lenke, men det gikk greit å finne det: Oslo.kommune.no, etater og foretak, utfanningsetatet, helt nederst under 'rapporter og dokumenter'.Anonymous poster hash: c57ac...0d5 Oioi. Dette var jeg ikke klar over. Grei info det der. Jeg ser at Bekkelaget skole, Bogstad skole, Disen skole og Kjelsås skole er helt trygge skoler. Kun rundt 5% utlendinger. Mens Gran Skole, Furuset skole og Mortensrud skole er full av utlendinger. Mortensrud er jo ille da. Drøye 97% utlendinger. Anonymous poster hash: 84b99...916
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #7 Skrevet 17. februar 2015 Oioi. Dette var jeg ikke klar over. Grei info det der.Jeg ser at Bekkelaget skole, Bogstad skole, Disen skole og Kjelsås skole er helt trygge skoler. Kun rundt 5% utlendinger.Mens Gran Skole, Furuset skole og Mortensrud skole er full av utlendinger. Mortensrud er jo ille da. Drøye 97% utlendinger. Anonymous poster hash: 84b99...916 Men dette er jo viden kjent, og slett ikke underkommunisert på noen måte (hvis du har barn i det aktuelle områdene i Oslo, diskuteres ikke annet). Du flytter ikke til Mortensrud eller Bekkelaget og blir overrasket over hvem som bor der. Merk at noen av de skolene som går for å være veldig bra, ("trygge", ville du kanskje sagt), typisk vestkant, også har en andel på 30-40(type Uranienborg og Majorstuen), så i midtskiktet er det ingen sammenheng mellom prosenttall og prestasjoner på nasjonale prøver.Anonymous poster hash: c57ac...0d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå