AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #1 Del Skrevet 16. februar 2015 Er det noen som har opplevd at livmoren revnet under fødsel etter tidligere å ha hatt keisersnitt? Fikk du drypp under fødselen?Anonymous poster hash: e8c9c...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #2 Del Skrevet 21. februar 2015 Er det noen som har opplevd at livmoren revnet under fødsel etter tidligere å ha hatt keisersnitt? Fikk du drypp under fødselen?Anonymous poster hash: e8c9c...281 Leste om ei i et annet forum som opplevde det. Veit ikke om hun hadde fått drypp. Endel sykehus er forsiktige med å gi drypp etter ks. mens andre sykehus kommer vag fødsel foran all sunn fornuft!!Anonymous poster hash: bbd9c...78d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asn Skrevet 27. oktober 2015 #3 Del Skrevet 27. oktober 2015 Hei! Jeg opplevde livmorruptur under fødsel for snart et år siden. Hadde hatt et ks ca fire år før. Fikk drypp før det skjedde.. Forferdelig opplevelse! Har du også opplevd det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #4 Del Skrevet 27. oktober 2015 Derfor skal jeg ta KS neste gang også! Anonymous poster hash: 68303...56a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #5 Del Skrevet 27. oktober 2015 Jeg kjenner ei som opplevde det. Barnet gikk rett i bukhulen og ble født mulithandikapet og døde etter noen år. Har selv hatt KS, og jeg tar ingen sjanser, blir KS neste gang også. Anonymous poster hash: 7dc39...7f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asn Skrevet 28. oktober 2015 #6 Del Skrevet 28. oktober 2015 Hvis jeg hadde visst eller hørt om at det gikk an, hadde jeg villet hatt planlagt ks også. Fikk desverre ingen info om at noe sånt kunne skje. Det ble gjort feil og jordmødrene tok ikke symptomene alvorlig under fødsel. Heldigvis var de i rommet da det skjedde, ellers hadde hverken jeg eller jenta mi vært her nå. Det sto om sekunder, og hu er helt frisk og fin, til tross for en apgar score som begynte på 1. Stavanger universitetssykehus har endret rutinene etter min fødsel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #7 Del Skrevet 2. januar 2016 Jeg opplevde også livmorsreptur for et år siden på sus.Da var det 5 år siden keisersnitt.Detta var setefødsel og jeg viste at faren for et hastekeisersnitt lå til stedet,men hadde aldri tenkt tanken på livmorsreptur.dette var ein forferdelig opplevelse ikje minst for min samboer som ikje fikk vite noe særlig di timene jeg lå på opprasjonsbordet.men pga fantastiske leger og jordmødre er alt bra med lillemor og meg😃 Anonymkode: 867e0...72a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asn Skrevet 2. januar 2016 #8 Del Skrevet 2. januar 2016 Er det sant?? Dette er jo så utrolig sjeldent.. Da skjedde det med deg like etter det skjedde meg. Hadde du total eller delvis ruptur? Jeg hadde store smerter i magen (som ikke var rier) ca en-to timer før alarmen gikk. Men de gjorde ikke noe med dette. Visste jo ikke selv at det var farlig. Så var rimelig sint og lei flere uker etterpå når det gikk opp for meg hva dette egentlig var. Var også på møte på sus noen uker etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #9 Del Skrevet 2. januar 2016 Ja eg hadde sinnsyke smerter fordi om eg hadde epidural,d kjentes ut som heile magen sko sprengas.di skjønte først at någe va galt da eg blei kritthvit i fjeset og eg ga f..i heile fødselen antagelig av blodtapet og då begynte og hjertelyden å dala på lillemor og😕Eg hadde någe komplisert rift.eg låg 6 timer på oprasjonsbordet,låg med åpen buk,fekk indre blødninger dagen etterpå og den 3 dagen lukket di mg igjen.eg låg på intensiven i 3-4 dager og fekk ikje se datteren min før 3 dager etter at hu kom te verden.eg mista og mye blod på kort tid at eg måtte og ha blodoverføring.men som sagt d var ein heilt fantastisk lege eg hadde og ja eg hadde oppfølging samtale 6 uker etter eg kom hjem Anonymkode: 867e0...72a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #10 Del Skrevet 20. juni 2017 På 27.10.2015 den 23.01, Asn skrev: Hei! Jeg opplevde livmorruptur under fødsel for snart et år siden. Hadde hatt et ks ca fire år før. Fikk drypp før det skjedde.. Forferdelig opplevelse! Har du også opplevd det? Huff, forferdelig! Har opplevd det jeg også. Hadde dere turt å gå gravide igjen? Så lenge legen sier at livmorveggen virker tykk nok? Anonymkode: d003b...22a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #11 Del Skrevet 21. juni 2017 Får man velge ks når man allerede har hatt ett ks? Vet at feks i USA så blir det frarådet vaginal fødsel etter ks, mens her hjemme føder mange vaginalt etterpå, men får man ks hvis man ønsker? må være en forferdelig opplevelse!! Anonymkode: f44fa...df7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #12 Del Skrevet 21. juni 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får man velge ks når man allerede har hatt ett ks? Vet at feks i USA så blir det frarådet vaginal fødsel etter ks, mens her hjemme føder mange vaginalt etterpå, men får man ks hvis man ønsker? må være en forferdelig opplevelse!! Anonymkode: f44fa...df7 Det lurer jeg på og! Har ikke tenkt på dette med livmorruptur. Hadde et KS i oktober og er gravid igjen nå med termin i januar, hadde håpet å føde vanlig men vil jo ikke risikere ruptur? Vet ikke om to tette svangerskap innebærer noe større risiko heller? Anonymkode: 984bd...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #13 Del Skrevet 21. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det lurer jeg på og! Har ikke tenkt på dette med livmorruptur. Hadde et KS i oktober og er gravid igjen nå med termin i januar, hadde håpet å føde vanlig men vil jo ikke risikere ruptur? Vet ikke om to tette svangerskap innebærer noe større risiko heller? Anonymkode: 984bd...4fd Risikoen er ca 0, 2 %. Man kan ikke katastrofenke totalt lell om noen inne på KG har opplevd det. Det går bra i 99, 8 % av tilfellene altså. Anonymkode: b16ad...399 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #14 Del Skrevet 21. juni 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Risikoen er ca 0, 2 %. Man kan ikke katastrofenke totalt lell om noen inne på KG har opplevd det. Det går bra i 99, 8 % av tilfellene altså. Anonymkode: b16ad...399 0,2-1% etter 1 ks med lavt tverrsnitt (bikinisnitt), og 2% etter 2 ks av den type. Høyere risiko hvis snittet er gjort på annen måte. Tall fra norsk veileder i gynekologi/fødselshjelp. Anonymkode: b3395...8d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #15 Del Skrevet 21. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 0,2-1% etter 1 ks med lavt tverrsnitt (bikinisnitt), og 2% etter 2 ks av den type. Høyere risiko hvis snittet er gjort på annen måte. Tall fra norsk veileder i gynekologi/fødselshjelp. Anonymkode: b3395...8d2 Ganske lavt altså med andre ord. 98-99,8% for at det går bra. Anonymkode: b16ad...399 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #16 Del Skrevet 21. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ganske lavt altså med andre ord. 98-99,8% for at det går bra. Anonymkode: b16ad...399 Heldigvis. Men det er en alvorlig tilstand når den inntreffer, for både mor og barn. Hvis en har risiko vil en kanskje ta sine forholdsregler, som å dra tidlig til sykehus når riene starter. Ikke være alene etter fødselsstart. Evt oppholde seg nært sykehus rundt termin hvis en har lang reisevei. I Norge er det ikke en absolutt kontraindikasjon om en har hatt 2 ks heller. Da er sjansen 1/50 for ruptur. Det er mer enn jeg hadde ønsket å risikere, for mitt ufødte barn, meg selv, og barn nummer en. Selv om 98/100 ikke får komplikasjonen. Anonymkode: b3395...8d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2017 #17 Del Skrevet 21. juni 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det lurer jeg på og! Har ikke tenkt på dette med livmorruptur. Hadde et KS i oktober og er gravid igjen nå med termin i januar, hadde håpet å føde vanlig men vil jo ikke risikere ruptur? Vet ikke om to tette svangerskap innebærer noe større risiko heller? Anonymkode: 984bd...4fd Man skal helst vente et år. Så jeg ville nok gått for nytt KS hvis jeg var deg, fordi livmoren ikke rekker å leges på så kort tid. Selv om det er kjedelig, for da får du jo aldri født vaginalt. Det er liten risiko, men så er konsekvensen så alvorlig. Så med så kort tid imellom ville jeg nok ønsket KS. Anonymkode: d003b...22a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå