AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #1 Skrevet 16. februar 2015 Jeg har løpt på mølle hver dag i snart to måneder. Har kun hatt to dager hvor jeg ikke har løpt på mølle. Løper alt fra 20-60 minutter, varierer mellom intervaller og langkjøring. Har fire par løpesko som jeg skifter mellom å bruke. Kan også påpeke at jeg har løpt jevnlig på mølle de siste fire årene, men det er kun nå i det siste jeg har løpt hver dag. Har aldri kjent noe som helst smerte i kroppen etter at jeg begynte å løpe så mye på mølle, verken i beina, hoftene eller ryggen. Vil det mest sannsynlig si at jeg ikke vil komme til å få løpeskader dersom jeg fortsetter? Skjønner at man aldri kan være immun mot treningsskader, men jeg tenker siden jeg har løpt hver dag over så lang tid, uten å kjenne noen antydning til skade. De fleste jeg kjenner har fått skaden ikke så lenge etter at de begynte med mølleløping. Hilsen jente 20 år. Anonymous poster hash: 9668e...b01
wintergirl Skrevet 16. februar 2015 #2 Skrevet 16. februar 2015 Det har du ingen garanti for nei. Men det anbefales å løpe i ujevn terreng fordi det er det beste for rygg og kropp ellers. Men skal ikke si at å løpe på mølla er skadelig. Sikkert flere som gjør det uten å ha blitt skadet.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #3 Skrevet 16. februar 2015 Du kan få belastningsskader med tiden. Det er ikke spesielt bra for kroppen å løpe på mølle hver dag. Anbefaler heller en løpetur i skogen for variasjon og aktivering av andre muskler Anonymous poster hash: ef1a7...031
skruf Skrevet 16. februar 2015 #4 Skrevet 16. februar 2015 (endret) Jeg gjorde det samme, uten noen tegn til at noe var galt, helt til jeg plutselig (mens jeg løp på mølla) fikk vanvittige smerter i ene kneet. MR to dager etter viste at jeg hadde løpt på meg et tretthetsbrudd i kneet!! Så da ble det 6 uker med skinne fra leggen og opp til rumpa, full avlastning av foten/krykker... I etterkant så løper jeg nå bare 4 ganger i uka på mølle, og prøver å løpe mere ute de dagene de er ok vær. (jeg er også flink å bytte joggesko, samt jeg løper alltid med stigning). Edit; jeg hadde løpt sånn i flere år før jeg fikk bruddet, og ortopeden jeg var til sa at den type brudd jeg hadde var vanlig å se blandt mølle-løpere. Endret 16. februar 2015 av skruf 1
Gjest Runforit Skrevet 16. februar 2015 #5 Skrevet 16. februar 2015 Jeg har jogget på mølle i 6 år og det går helt fint. Det er dessverre umulig å vite om du kan få skader over tid. Men så lenge en er OBS på de minste detaljer som oppstår ved f.eks Runners Knee, akillesbetennselse og tar tak i det før det blir alvorlig så kan en forhindre langvarig skade. Noen vil uansett være mer utsatt for skader enn andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå