AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #1 Skrevet 16. februar 2015 Jeg bare lurer på i hvor stor grad dere mener det er greit å fikse på utseende? jeg mener at om man har skikkelig komplekser for for eksempel nesa si må man gjerne ta en neseoperasjon, og har man itillegg komplekser for f.eks leppene sine kan man godt fikse på de også gjør man det derimot bare fordi man er LITT ufornøyd blir det feil i mine øyne. Men, om bryr man seg mye om sitt eget ytre og et parr inngrep vil hjelpe MYE på selvtilliten ser jeg faktisk ikke noe galt i det? hva mener dere?Anonymous poster hash: 522e1...9dd
wintergirl Skrevet 16. februar 2015 #2 Skrevet 16. februar 2015 Jeg syns det er helt greit hvis det virkelig plager deg. Som du sier at hvis det ikke plager deg nevneverdig så er det best å la være. Plager det deg veldig og har gjort det i mange år så kan man jo ta steget. Viktig å bruke tid på å finne noen gode kirurger med god omtale og som kan vise til godt arbeid. Skal du gjøre det så må du grundig til verks, det er tross alt kroppen/ansiktet din du skal fikse på. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #3 Skrevet 11. mai 2017 Jeg har fikset på pupper, kinnbein og skal fettsuge lår. Bleike tenner skal jeg også Anonymkode: acd6b...1de
Drakan Skrevet 11. mai 2017 #4 Skrevet 11. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fikset på pupper, kinnbein og skal fettsuge lår. Bleike tenner skal jeg også Anonymkode: acd6b...1de Antar du gjør det fordi det er på mote? Til Ts, om det er gode grunnlag, så er det greit. Men man burde tenke seg lenge om før man gjør dramatiske inngrep. Å fikse lår f.eks fremfor å trene er helt unødvendig bortkastet penger, og i stede for å bleke tenner kan man bare pusse dem pent som normale folk. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #5 Skrevet 11. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fikset på pupper, kinnbein og skal fettsuge lår. Bleike tenner skal jeg også Anonymkode: acd6b...1de Bare av nysgjerighet: hvordan i all verdien fikser man på kinnbein? Anonymkode: e9b7f...fb5 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #6 Skrevet 11. mai 2017 Jeg hadde kun tatt kosmetiske operasjoner om jeg ikke ville hatt barn. Hva on jeg opererte ørnenesa mi, også arvet barna den? Skal de operere også? Eller skal vi lære oss at vi har forskjellige trekk alle sammen? Anonymkode: 234d7...9be 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #7 Skrevet 11. mai 2017 Jeg tenker at da bør man se lenger enn sin egen nesetipp og få øynene opp for resten av verden. Ikke sånn, altså - jeg er egentlig ikke så opptatt av om folk gjør inngrep eller fikser på seg selv, det er jo deres kropp, deres penger og deres liv. Men selv har jeg brekt nesen flere ganger, stygge tenner (skjevt bitt + gule tenner som ikke kan blekes pga fyllinger på fortenner), små lepper, poser under øynene (kronisk), total mangel på kinnbein små pupper (70A eller noe?), rumpen begynner å bli slappere og jeg syns lårene har litt ekstra på innsiden. Pga sykdom kan jeg ikke trene styrke lenger heller. Selv tror jeg at jeg ville havnet i kategorien "ja, stakkars deg, jeg skjønner at du vil gjøre noe med det" - men det syns jeg er sykt. Det er sånn jeg ser ut - og det er veldig mange som er mye styggere enn meg også - som jeg fortsatt tenker overhodet ikke trenger å operere seg. Personlig syns jeg det finnes så mye annet og så mye finere ting å være opptatt av - jeg skjønner ikke det enorme "meg, meg, meg"-fokuset som er i dagens samfunn. Som ungdom hadde jeg lyst å gjøre alt mulig med meg selv, men nå er jeg 23 år og tenker vel egentlig at jeg har skjerpet meg bare. Noen mennesker er stygge - noen er pene (altså, nå tenker jeg gå forbi-på-gaten - alle mennesker kan bli fine i mine øyne om de har en flott personlighet og et sjarmerende vesen) og i min verden: Sånn er livet. Noen vil forbli stygge tross utallige operasjoner - noen vil bli penere med kun små justeringer - uansett forstår jeg ikke at folk er så jævla opptatt av det hele tiden. Anonymkode: c3b96...54d 5
Audrey Hepburn Skrevet 13. mai 2017 #8 Skrevet 13. mai 2017 Folk skal selvfølgelig få gjøre som de vil, men jeg synes det er trist at plastisk kirurgi/fillers har blitt så normalisert. Alle har ting de er misfornøyde med, men hva skjedde med å gjøre det beste ut av det man har? Skjønnhet er ikke bare symmetri og store lepper, liksom. 4
Fashionistaen Skrevet 14. mai 2017 #9 Skrevet 14. mai 2017 (endret) . Endret 2. september 2023 av Fashionistaen 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #10 Skrevet 14. mai 2017 På 16.2.2015 den 14.32, AnonymBruker skrev: LITT ufornøyd Anonymous poster hash: 522e1...9dd Det heter ikke ufornøyd ;-) Misfornøyd er ordet. Sjekk selv i ordboken til UiO på nett (link). Bare til info, så lærte du noe nytt i dag også :-) Forøvrig mener jeg at folk må få fikse på det de vil, og bruke pengene sine på det de vil. Men jeg ville aldri kastet bort masse penger på disse "fillers"greiene for å få "duckface" lepper, som er så populært nå. Men jeg kunne f.eks. godt tenkt meg silikonpupper. Det hadde jeg ikke hatt noe i mot. Men jeg er for feig - tør ikke ta sjansen. Tenk om jeg får problemer med infeksjoner i etterkant, sår som ikke vil gro, etc. Anonymkode: 3d76f...f42
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #11 Skrevet 14. mai 2017 Jeg bryr meg egentlig katta om hva andre gjør med sin kropp. Ser ikke noe som helst grunn til å henge seg opp i det i det hele tatt. Bryr meg generelt godt under gjennomsnittet om hva andre gjør har jeg merket av å lese her inne Anonymkode: a7f21...692
FluffyJuggernaut Skrevet 14. mai 2017 #12 Skrevet 14. mai 2017 Jeg syns det er greit. Men noengang jeg den kirurgen som har utført arbeidet eller sykepleier som har satt de injeksjonene går alt for langt. Har sett mange kjendiser som har ødelagt seg helt med operasjoner og injeksjoner. Og har også sett eksempler irl hvor enkelte setter for mye fillers inn i ansiktet, så de blir veldig rund og skinnende i ansiktet, for alt blir så stramt og "oppblåst", og det syns ikke jeg ser ikke pent ut. Men har venninner og bekjente som har hatt vellykkede inngrep også. Så det handler nok om hvem man går til også.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #13 Skrevet 14. mai 2017 Jeg synes selvsagt folk skal stå fritt til det, men jeg synes med fordel de kunne hevet aldersgrensen på kosmetiske inngrep. Både fordi utseendet fortsetter å forandre seg, men også fordi vi vet at hjernen også utvikler seg mye hos unge mennesker, og ens perspektiv på disse tingene vil endre seg. Når man er 18 har man også nok ting gående i livet å fokusere på, så ingen hadde tatt skade av å måtte utsette (og revurdere) en evt. operasjon noen år til, eller til etter studiene. Det er jo også en kjent sak at "smitteeffekten" av slike ting er mye større jo lenger ned i alder du går. En venninnegjeng på 19 tar etter hverandre på en helt annen måte enn kvinner på 40 gjør. Men først og fremst tror jeg disse operasjonene kan ha negative konsekvenser for folk selv. Selv vellykkede operasjoner er som å pynte på innpakningspapiret på gaven - men innholdet er det samme. Det skal man være bevisst på, og jeg tror de færreste egentlig har tenkt igjennom hva det er som gjør at de føler et behov for å endre det de vil endre. Mennesker er tross alt ikke så veldig bevisst sine egne mekanismer. Anonymkode: e5cea...83f 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #14 Skrevet 14. mai 2017 På 12.5.2017 den 1.38, AnonymBruker skrev: Jeg hadde kun tatt kosmetiske operasjoner om jeg ikke ville hatt barn. Hva on jeg opererte ørnenesa mi, også arvet barna den? Skal de operere også? Eller skal vi lære oss at vi har forskjellige trekk alle sammen? Anonymkode: 234d7...9be Det får vel være deres beslutning. Anonymkode: ce982...818
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #15 Skrevet 14. mai 2017 På Friday, May 12, 2017 den 1.31, AnonymBruker skrev: Bare av nysgjerighet: hvordan i all verdien fikser man på kinnbein? Anonymkode: e9b7f...fb5 Fillers 😉 For å legge på mer volum. Anonymkode: acd6b...1de
Mr. Kilmister Skrevet 14. mai 2017 #16 Skrevet 14. mai 2017 På 16.2.2015 den 14.32, AnonymBruker skrev: Jeg bare lurer på i hvor stor grad dere mener det er greit å fikse på utseende? jeg mener at om man har skikkelig komplekser for for eksempel nesa si må man gjerne ta en neseoperasjon, og har man itillegg komplekser for f.eks leppene sine kan man godt fikse på de også gjør man det derimot bare fordi man er LITT ufornøyd blir det feil i mine øyne. Men, om bryr man seg mye om sitt eget ytre og et parr inngrep vil hjelpe MYE på selvtilliten ser jeg faktisk ikke noe galt i det? hva mener dere? Anonymous poster hash: 522e1...9dd Er veldig vanskelig å svare på uten å se deg vettu, er ikke sikkert jeg hadde vært enig i den eksempelvise neseoperasjonen din😉
ankerline Skrevet 14. mai 2017 #17 Skrevet 14. mai 2017 (endret) slettet Endret 2. juni 2017 av ankerline
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #18 Skrevet 14. mai 2017 Men hva tenker dere om plastisk kirurgi som følge av ulykke? Jeg knakk nesen da jeg var yngre og har veldig skjev nese på grunn av det. Begge mine foreldre har rette neser, så jeg vurderer å operere den slik at jeg ser mer ut som dem. Selv mener jeg at folk må få gjøre som de vil, men at det bør være nøye gjennomtenkt og ikke baseres på hva som er mote. Jeg syns også at aldersgrensen på plastiske operasjoner burde heves. Anonymkode: 86aa5...624 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2017 #19 Skrevet 14. mai 2017 Er man bare litt misfornøyd tenker jeg at det er forsøket verdt å la ting være som de er. "Fiksing" innebærer risiko for uheldig resultat og nye komplekser, eller lite forandring og sånn sett penger ut av vinduet. Det er ingen som helst garanti. Kirurger og sykepleiere er jevnt over for dårlig til å informere om risiko og hva som er mulig å få til med nettopp ditt ansikt og kropp. Husk at dette er bransjer som tjener enorme summer på fiksing! Anonymkode: 4d53e...41b
365vinter Skrevet 14. mai 2017 #20 Skrevet 14. mai 2017 Jeg har ganske delte følelser om dette. På en side syns jeg det er veldig leit at dette har fått så mye fokus, og at det har blitt så normalisert både når det gjelder hva slags inngrep man gjennomfører og omfanget av det. På den andre siden liker jeg heller ikke at det ofte fremstilles som om tingene man fikser på er alt man bryr seg om. Man blir gjort til et endimensjonalt og langt mer overfladisk menneske enn man er. I min familie er alle veldig imot plastisk kirurgi og fillers, og snakker om det som om det er noe moralsk forkastelig. Jeg har alltid mislikt nesen min. Jeg er heller ikke fornøyd med alt annet ved kroppen min, men jeg lever fint med å ikke være perfekt. For en stund siden tok jeg likevel filler i nesen for å rette den ut, og jeg har ikke angret et sekund. Det forandret ikke livet mitt på noen som helst måte, men det forventet jeg ikke heller. Jeg fikset den ikke fordi jeg trodde det skulle reparere noe på innsiden, men fordi noe så lite gjør at jeg er langt mer fornøyd med det jeg ser i speilet og ikke lenger trenger å tenke på at jeg ikke vil at folk skal se meg i profil. Min "anti-filler" familie ble også overrasket over hvor pent det ble, og innså temmelig fort at jeg fortsatt er samme person: jeg gjør det bra på studiet, er pliktoppfyllende, omsorgsfull og setter andre foran meg selv. Jeg fikset bare på noe som plaget meg, og uten at det skadet noen andre. Så det jeg prøver å si er vel at et menneske består av flere komponenter, og at det er helheten som avgjør om det å fikse på noe er negativt eller ikke. Klart det, har man så stort fokus på å forbedre utseende at det går utover andre kvaliteter, så er det jo negativt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå