Gjest Faerunpedia Skrevet 16. februar 2015 #41 Del Skrevet 16. februar 2015 Dette er det siste jeg ville brydd meg om.. Vet ikke engang om eksene mine har vært i forsvaret eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #42 Del Skrevet 16. februar 2015 Trodde alle friske menn måtte i militæret etter videregående jeg? Anonymous poster hash: beeea...2db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #43 Del Skrevet 16. februar 2015 Min far var ikke i militæret. Han er en fin og pålitelig fyr, smart, handy og på den tiden også sprek. Det eneste problemet han hadde var astma, som gjorde ham ubrukelig uten medisin, og pollenallergi. Militæret var ikke interesert i å ha en mann som var avhengig av medisin for å være stridsdyktig og måtte tas ut av felten flere uker hvert år, så han fikk siviltjeneste. I dag er avtjent verneplikt en fryktelig dårlig måte å bedømme menn. Den eneste nyttige med militæret er at menn lærer å vaske, men det er også omtrent det eneste. Det er så lett å slippe unna i dag at det egentlig bare er de som vil som må avtjene verneplikt. Det vil si at snille, smarte menn som har lyst til å komme igang med utdannelsen så de kan få seg en god jobb ikke avtjener verneplikten, mens tvilsomme menn som liker vold og våpen avtjener verneplikten. Hvilken av disse to vil du helst at din datter gifter seg med?Anonymous poster hash: e3837...b91 Ja, er jo dette som er poenget! Astma og allergi, ja. Og Ts lurer på hva som er grunnen til daten. Det kan være mye forskjellig, men det er en GRUNN. Og hun vil vite hva grunnen er, forståelig nok.Anonymous poster hash: 33667...b07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #44 Del Skrevet 16. februar 2015 Har en kompis som ville inn i Forsvaret, men han er fargeblind å fikk ikke lov. Er han mindre mann pga sitt handikap? Anonymous poster hash: 773b1...d88 Det er det ingen som har sagt! Det er ingen som har sagt at ALLE grunner til å ikke være i militæret er tegn på evneveikhet.Anonymous poster hash: 33667...b07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #45 Del Skrevet 16. februar 2015 Eksen min hadde ikke vært i forsvaret. Grunnen? Han fant på en unnskyldning og slapp unna, fordi han ikke gadd. Ikke forsvar = slask. I dette tilfellet...Anonymous poster hash: 836f7...bbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #46 Del Skrevet 16. februar 2015 For meg er det bare et pluss om han ikke har vært i militæret, men heller har hatt siviltjeneste. Vitner om gode verdier, egen vilje, evne til å tenke selv og ikke bare følge flokken.Anonymous poster hash: c13af...63e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Real Virtuality Skrevet 16. februar 2015 #47 Del Skrevet 16. februar 2015 Krig er galt. Det er umoralsk å tjenestegjøre i Forsvaret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majagirl Skrevet 16. februar 2015 Forfatter #48 Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) Edit: og forøvrig er det ikke jeg som er den som må ha en mann som har vært i forsvaret her Så det er ikke meg du trenger å angripe. Forsvaret vil ha friske folk og om TS er frisk kan hun helt fint dra inn i forsvaret og så kan hun etter det året kreve at mannen har gjort det samme. En mann som ikke har vært i forsvaret kan fint også beskytte henne om hun tenker at en tiger kommer til å angripe henne eller noe slikt . En trenger ikke være svært fysisk sterk for å være i forsvaret heller. Virker som om at TS tror alle i forsvaret er store sterke gutter. Det er ikke slik at jeg må ha en som har vært i forsvaret, men alle kjærestene mine har vært det. I min aldersgruppe er det ganske vanlig. Det var mye annet som ikke stemte med daten min i helgen som kom frem når vi begynte å snakke. Liker at gutter er trygge når man er på byen, eller i et fattig land med mye kriminalitet. Ingen av kjærestene mine har sloss på byen så vidt jeg vet. Aldri noen som har tullet med de, liker gutter som utstråler en trygghet. Aldri noen som har prøvd seg på meg når jeg har vært med kjærestene mine. En gang jeg og kjæresten jeg hadde etter studiene var i Phnom Penh i Kambodsja, vi bodde på et billig hotell litt utenfor sentrum, og måtte gå noen hundre meter på en mørkelagt vei for å komme til gatelys, så var det fire britiske jenter som ville slå følge med oss, siden det var så utrygt og kjæresten min så trygg ut. De opplevde det som utrygt å ferdes rundt til fots selv om man bare skulle noen få 100m, mens jeg ikke hadde lagt merke til noe. Endret 16. februar 2015 av majagirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #49 Del Skrevet 16. februar 2015 Har du selv vært i forsvaret da TS? Hvorfor ikke eventuelt? Selv er jeg kronisk syk og får derfor ikke i forsvaret selv om det hadde vært utrolig kjekt. Men jeg kan da ikke forvente at en mann har vært i forsvaret når jeg ikke har vært det selv. Det er ikke mer enn pollenallergi som skal til for at en ikke får lov til å komme inn i forsvaret, så ja. Trenger ikke akkurat være noe alvorlig galt. Tull. Det stemmer ikke. Min mann har pollenallergi og har likevel vært i Forsvaret.Anonymous poster hash: 3c653...ead Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #50 Del Skrevet 16. februar 2015 Veldig mange slipper førstegangstjeneste nå for tiden. Norge trenger rett og slett ikke så mange stridsdyktige at det er nødvending å kalle inn alle. Å dømme noen ut fra om de har vært i forsvaret eller ikke, er jo helt bak mål. Hvilken betydning har det i valg av partner? Ikke det minste rart om mange forblir single år etter år, også skriver de klageinnlegg på KG når de er blitt 35 og den biologiske klokka begynner å tikke. Synd du valgte vekk han som ikke hadde vært i militæret, han som var skallet, han som var 5 cm for lav, han som hadde litt for liten penis, han som ikke hadde rett hårfarge... Begge mine sønner slapp førstegangstjeneste, men det er virkelig ikke noe alvorlig galt med dem for det. Han ene ble kjent udyktig på grunn av synsfeil og en rygg som ikke er helt god til en hver tid. Han andre fordi han var midt i utdanning, og året etter fikk han brev om at han slapp helt unna. Begge har mastergrader, flotte jobber hvor de tjener godt, hus og samboer. Ikke akkurat så alvorlig galt. Anonymous poster hash: e70c2...7a8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #51 Del Skrevet 16. februar 2015 Min far på 50 var ikke i militæret pga dårlig hørsel. Synes forsåvidt at menn skal ha fullført førstegangstjeneste, og ikke bare finne på en god nok unnskyldning til å la være/dimme tidlig (slik mange av mine kompiser har). Alle mine ekser har vært i militæret Anonymous poster hash: 58aec...482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #52 Del Skrevet 16. februar 2015 Veldig mange slipper førstegangstjeneste nå for tiden. Norge trenger rett og slett ikke så mange stridsdyktige at det er nødvending å kalle inn alle. Å dømme noen ut fra om de har vært i forsvaret eller ikke, er jo helt bak mål. Hvilken betydning har det i valg av partner? Ikke det minste rart om mange forblir single år etter år, også skriver de klageinnlegg på KG når de er blitt 35 og den biologiske klokka begynner å tikke. Synd du valgte vekk han som ikke hadde vært i militæret, han som var skallet, han som var 5 cm for lav, han som hadde litt for liten penis, han som ikke hadde rett hårfarge... Begge mine sønner slapp førstegangstjeneste, men det er virkelig ikke noe alvorlig galt med dem for det. Han ene ble kjent udyktig på grunn av synsfeil og en rygg som ikke er helt god til en hver tid. Han andre fordi han var midt i utdanning, og året etter fikk han brev om at han slapp helt unna. Begge har mastergrader, flotte jobber hvor de tjener godt, hus og samboer. Ikke akkurat så alvorlig galt. Anonymous poster hash: e70c2...7a8 Og skulle det bli krig så vil mastergradsønnene dine bli totalt avhengig av at de som avtjente militærtjenesten beskytter de pent møblerte hjemmene deres. Anonymous poster hash: 9ee6b...dc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #53 Del Skrevet 16. februar 2015 Synes det er litt ynkelig og lite maskulint når ellers friske unge menn ikke har klart å fullføre førstegangstjeneste.Ofte er det snakk om gutter som er fysisk svekket i ung alder fordi de har prioritert dataspill døgnet rundt,hasjrøyking og junkfoodspising fremfor fysisk aktivitet og en sunn livsstil. Anonymous poster hash: 45528...f26 Alpha male her ja. Ikke mye spennende som forsvaret har å tilby denne vanlige mann. Ikke penger til noe utenom operative enheter som jegere etc. Anonymous poster hash: fad84...967 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #54 Del Skrevet 16. februar 2015 Bare beta phaggots sniker seg unna militæret. Anonymous poster hash: afb79...ca7 Bare beta males skriver på KG? Anonymous poster hash: fad84...967 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mythic Skrevet 16. februar 2015 #55 Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) Feil tråd... Endret 16. februar 2015 av Mythic Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #56 Del Skrevet 16. februar 2015 Og skulle det bli krig så vil mastergradsønnene dine bli totalt avhengig av at de som avtjente militærtjenesten beskytter de pent møblerte hjemmene deres. Anonymous poster hash: 9ee6b...dc3 Tenker de kom til å klare seg helt fint. Aldeles latterlig å mene at menn som ikke har avtjent førstegangstjeneste skulle være noe mindre til menn enn andre. Anonymous poster hash: e70c2...7a8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #57 Del Skrevet 16. februar 2015 Og skulle det bli krig så vil mastergradsønnene dine bli totalt avhengig av at de som avtjente militærtjenesten beskytter de pent møblerte hjemmene deres. Anonymous poster hash: 9ee6b...dc3 Hva skal en dvask mann på snart 40 som avtjente for 22 år siden gjøre anderledes da enn en med mastergrad? Ingenting. Anonymous poster hash: fad84...967 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #58 Del Skrevet 16. februar 2015 Bryr meg virkelig ikke om de har avtjent verneplikt eller ikke. Som noen sier lenger opp i tråden, så er det ikke lenger noen kvalitetsindikator om man har vært i militæret eller ikke. Det eneste jeg ikke har sansen for, er de som ikke var der fordi de ikke gadd. Anonymous poster hash: ee213...722 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #59 Del Skrevet 16. februar 2015 Hva skal en dvask mann på snart 40 som avtjente for 22 år siden gjøre anderledes da enn en med mastergrad? Ingenting. Anonymous poster hash: fad84...967 Har du avtjent militær verneplikt? Du undervurderer 12 mnd militær utdannelse. Javel. La oss slippe en som har avtjent militærtjeneste ute i felten sammen med en av mastergradsønnene i en krisesituasjon. Begge får utlevert våpen. Mastergradsønnene har aldri demontert/montert en AG3 eller HK416 og aller minst skutt med de. Sluttstykket i våpenet har kilt seg og må demonteres/monteres for å få det til å fungere. Siktet må stilles inn og 10 000 ganger skudderfaring kommer godt med. Hvem vil du velge å stole på? Anonymous poster hash: 9ee6b...dc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 16. februar 2015 #60 Del Skrevet 16. februar 2015 Det kommer jo helt an på hvorfor de ikke var med i forsvaret... En jeg kjenner fikk ikke lov fordi han hadde dårlig hørsel. En annen fordi han hadde astma (Anstrengelses astma og nesten kreperte om det ble for kaldt vær) Broren min fikk heller ikke lov fordi han hadde ødelagt ryggen sin under en fotballkamp.. Han er ellers i frisk form idag, men sliter med av og til med prolaps.. Det kan være mange grunner til at man ikke får lov til å være i militæret/forsvaret.. Enten det er allergier, kroniske sykdommer, dårlig hørsel/syn...Skader.. Eller om de har psykiske lidelser 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå