majagirl Skrevet 16. februar 2015 #1 Skrevet 16. februar 2015 (endret) Var på date i helgen med en gutt som ikke hadde vært i forsvaret. Noe som egentlig fikk meg til å tenke litt. Alle kjærestene mine har vært i forsvaret, da jeg dater menn i alderen 32-36, de som ikke har vært i forsvaret i denne aldersgruppen er det stort sett noe alvorlig galt med. Når jeg var 15 år og så på stillinger til sommerjobb så la jeg merke til at enkelte betrodde stillinger krevde at man hadde utført førstegangstjeneste for å bli vurdert. Den gang når jeg var 15 så fikk jeg inntrykk av at samfunnet krevde at man hadde vært i forsvaret for at man var ordentlig. Fikk meg til å tenke litt, i dag er det jo svært få gutter som har førstegangstjeneste, hvordan vurderer jenter dette i dag? Er det negativt å ha "kastet bort" et år i forsvaret i dag? Eller er det fortsatt positivt å ha avtjent plikten til landet? Jeg vurderer jo ikke gutter på denne alderen selv så vanskelig for meg å bedømme unge gutter uten f.tjeneste i dag. Endret 16. februar 2015 av majagirl
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #2 Skrevet 16. februar 2015 Synes det er litt ynkelig og lite maskulint når ellers friske unge menn ikke har klart å fullføre førstegangstjeneste.Ofte er det snakk om gutter som er fysisk svekket i ung alder fordi de har prioritert dataspill døgnet rundt,hasjrøyking og junkfoodspising fremfor fysisk aktivitet og en sunn livsstil. Anonymous poster hash: 45528...f26 19
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #3 Skrevet 16. februar 2015 Jeg synes det er sexy at gutter har vært i militæret, men jeg trekker ikke noe fra om de ikke har vært det. Anonymous poster hash: adcd3...348 8
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 16. februar 2015 #4 Skrevet 16. februar 2015 Gutter har ingenting i forsvaret å gjøre. Soldater skal være menn. Ikke gutter 14
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #5 Skrevet 16. februar 2015 Gutter!? De skal vel ikke i Forsvaret? Menn over 18 år derimot skal Anonymous poster hash: 99066...94a
Rosewood Skrevet 16. februar 2015 #6 Skrevet 16. februar 2015 Jeg tenker ikke noe mindre om dem fordi om de ikke har vært i militæret. 23
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #7 Skrevet 16. februar 2015 Vel. Hvis ts feks dater en kar på 35 år som ikke har gjennomført førstegangstjeneste så burde du være skeptisk. Fordi i denne generasjonen hadde man allmenn verneplikt. Dvs alle som ikke hadde en unnskyldning måtte gjennomføre førstegangstjeneste. Så kan du lure på hvorfor han ikke ville. Når han ikke er interessert i å forsvare landet sitt, hvordan skal han da være i stand og interessert i å forsvare deg? Er daten din i 20-årene bør du ikke være skeptisk. Da det bare er en brøkdel som får komme inn til førstegangstjeneste nå. Det er altså mange som vil inn men ikke får lov. På 90-tallet var det til sammenligning 60-70000 som ble kalt inn til førstegangstjeneste. I dag kun 7-8000. Så da sier det seg selv. Anonymous poster hash: 9ee6b...dc3 4
daemonia Skrevet 16. februar 2015 #8 Skrevet 16. februar 2015 Herregud for noen latterlige påstander dere kommer med! Enten er man i militæret eller så er man junkie Min mann har heller ikke fullført førstegangstjenesten. På grunn av kronisk tinitus som bidro til at han ikke ble godkjent i den medisinske undersøkelsen. Så får dere tenke at han er så lite sexy som dere bare vil. Godt at jeg får ha ham for meg selv 39
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #9 Skrevet 16. februar 2015 Kunne virkelig ikke brydd meg mindre. "Avtjent plikten til landet"? Really? Har man ikke interesse for å være i forsvaret, og kommer til å være miserabel gjennom hele førstegangstjenesten har man ikke bidratt et sekund til nasjonen Norge. De som bidrar er de som skaper en karriere der, g som virkelig vil være en del av forsvaret. Anonymous poster hash: 1bf38...500 14
Gjest avocadoen Skrevet 16. februar 2015 #10 Skrevet 16. februar 2015 Har du selv vært i forsvaret da TS? Hvorfor ikke eventuelt? Selv er jeg kronisk syk og får derfor ikke i forsvaret selv om det hadde vært utrolig kjekt. Men jeg kan da ikke forvente at en mann har vært i forsvaret når jeg ikke har vært det selv. Det er ikke mer enn pollenallergi som skal til for at en ikke får lov til å komme inn i forsvaret, så ja. Trenger ikke akkurat være noe alvorlig galt. 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #11 Skrevet 16. februar 2015 Bare beta phaggots sniker seg unna militæret. Anonymous poster hash: afb79...ca7 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #12 Skrevet 16. februar 2015 Var på date i helgen med en gutt som ikke hadde vært i forsvaret. Noe som egentlig fikk meg til å tenke litt. Alle kjærestene mine har vært i forsvaret, da jeg dater menn i alderen 32-36, de som ikke har vært i forsvaret i denne aldersgruppen er det stort sett noe alvorlig galt med. Når jeg var 15 år og så på stillinger til sommerjobb så la jeg merke til at enkelte betrodde stillinger krevde at man hadde utført førstegangstjeneste for å bli vurdert. Den gang når jeg var 15 så fikk jeg inntrykk av at samfunnet krevde at man hadde vært i forsvaret for at man var ordentlig. Fikk meg til å tenke litt, i dag er det jo svært få gutter som har førstegangstjeneste, hvordan vurderer jenter dette i dag? Er det negativt å ha "kastet bort" et år i forsvaret i dag? Eller er det fortsatt positivt å ha avtjent plikten til landet? Jeg vurderer jo ikke gutter på denne alderen selv så vanskelig for meg å bedømme unge gutter uten f.tjeneste i dag. Dette var vel bare for at man ikke bare skulle forsvinne og bli borte et år når man endelig var lært opp. Det var helt vanlig i de fleste typer stillinger den gangen det fremdeles var vanskeligere å slippe unna enn å komme inn. Anonymous poster hash: af722...87c 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #13 Skrevet 16. februar 2015 Vel. Hvis ts feks dater en kar på 35 år som ikke har gjennomført førstegangstjeneste så burde du være skeptisk. Fordi i denne generasjonen hadde man allmenn verneplikt. Dvs alle som ikke hadde en unnskyldning måtte gjennomføre førstegangstjeneste. Anonymous poster hash: 9ee6b...dc3 Hva med sivilarbeidere? http://no.wikipedia.org/wiki/Siviltjeneste_i_Norge Anonymous poster hash: d26be...7d6 4
Andreas_B Skrevet 16. februar 2015 #14 Skrevet 16. februar 2015 jeg skal heller ikke i militæret. tydeligvis så er jeg en hasjrøykende, junkie faggot som ikke har en sunn livsstil. javel ja 9
majagirl Skrevet 16. februar 2015 Forfatter #15 Skrevet 16. februar 2015 Har du selv vært i forsvaret da TS? Hvorfor ikke eventuelt? Selv er jeg kronisk syk og får derfor ikke i forsvaret selv om det hadde vært utrolig kjekt. Men jeg kan da ikke forvente at en mann har vært i forsvaret når jeg ikke har vært det selv. Det er ikke mer enn pollenallergi som skal til for at en ikke får lov til å komme inn i forsvaret, så ja. Trenger ikke akkurat være noe alvorlig galt. Har ikke vært i forsvaret. Aldri hørt om jenter på min alder som har vært der, tror det er for spesielt interesserte. Er mest opptatt av at gutten kan beskytte meg ikke omvendt. Vel. Hvis ts feks dater en kar på 35 år som ikke har gjennomført førstegangstjeneste så burde du være skeptisk. Fordi i denne generasjonen hadde man allmenn verneplikt. Dvs alle som ikke hadde en unnskyldning måtte gjennomføre førstegangstjeneste. Så kan du lure på hvorfor han ikke ville. Når han ikke er interessert i å forsvare landet sitt, hvordan skal han da være i stand og interessert i å forsvare deg? Er daten din i 20-årene bør du ikke være skeptisk. Da det bare er en brøkdel som får komme inn til førstegangstjeneste nå. Det er altså mange som vil inn men ikke får lov. På 90-tallet var det til sammenligning 60-70000 som ble kalt inn til førstegangstjeneste. I dag kun 7-8000. Så da sier det seg selv. Anonymous poster hash: 9ee6b...dc3 Det var akkurat dette jeg tenkte på. For meg er det jo lett å inndele menn. De som ikke har vært i forsvaret stiller jo i en egen bås. Men for jenter i dag så er det jo ikke like lett. Hvordan skiller man i dag ut de som ikke holder mål?
Gjest Badabing Skrevet 16. februar 2015 #16 Skrevet 16. februar 2015 Å ha fullført førstegangstjeneste trenger ikke å bety noe som helst. Hadde såkalte "menn" som la seg til i gjørmeløypa og gråt eller hyperventilerte fordi de var slitne. Så lenge man har valgt bort Forsvaret på grunn av skolegang, pasifisme eller lignende, synes jeg det er helt greit. 9
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #17 Skrevet 16. februar 2015 Hva med sivilarbeidere? http://no.wikipedia.org/wiki/Siviltjeneste_i_Norge Anonymous poster hash: d26be...7d6 Samme ulla. De har nektet av overbevisningsgrunner. Altså ikke vært interessert i å forsvare landet sitt. Militærnektere. Anonymous poster hash: 9ee6b...dc3 1
daemonia Skrevet 16. februar 2015 #18 Skrevet 16. februar 2015 Med så mange unnasluntrere det finnes i militæret og generelt tapere som har vært innom militæret pga de var nødt til det så må jeg si at det å avtjene førstegangstjeneste er et meget rart krav å ha dersom du vil ha en stabil beskytter. Du har et veldig romantisk og rosenrødt bilde av en som har avtjent førstegangstjenesten. Men jeg kjenner til flere som både er hasjrøykende rundbrennere som på ingen måte er ekteskapsmateriale. 6
Gjest avocadoen Skrevet 16. februar 2015 #19 Skrevet 16. februar 2015 Har ikke vært i forsvaret. Aldri hørt om jenter på min alder som har vært der, tror det er for spesielt interesserte. Er mest opptatt av at gutten kan beskytte meg ikke omvendt. Det var akkurat dette jeg tenkte på. For meg er det jo lett å inndele menn. De som ikke har vært i forsvaret stiller jo i en egen bås. Men for jenter i dag så er det jo ikke like lett. Hvordan skiller man i dag ut de som ikke holder mål? Er du ute av stand til å beskytte deg selv? Hva skal han beskytte deg mot da eventuelt? En tiger? Eller tenker du at en mann som har vært i forsvaret er mer i stand til å kjempe mot en mann med pistol enn en mann med pollenallergi som ikke har vært i forsvaret? 16
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #20 Skrevet 16. februar 2015 Har ikke vært i forsvaret. Aldri hørt om jenter på min alder som har vært der, tror det er for spesielt interesserte. Er mest opptatt av at gutten kan beskytte meg ikke omvendt. Det var akkurat dette jeg tenkte på. For meg er det jo lett å inndele menn. De som ikke har vært i forsvaret stiller jo i en egen bås. Men for jenter i dag så er det jo ikke like lett. Hvordan skiller man i dag ut de som ikke holder mål? Lol. Man blir ikke veldig mye mer mann av å ha vært i forsvaret med mindre man snakker om elitestyrker. Du blir ikke satt i en tønne med iskaldt vann i tre timer i strekk lenger i Norge. Anonymous poster hash: c9eba...ff3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå