Gå til innhold

Felles konto med samboer. I hvilken bank?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier. Selv er jeg kunde i nordea, han i dnb. Men vi lurer på om det er noen billigere varianter.

Anonymous poster hash: e8587...fe7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Billigere varianter? Mener du at det koster noe å ha konto i disse bankene?

Anonymous poster hash: 3de56...75e

Skrevet

Skandiabanken er jo gebyrfri. Men det er vel de fleste andre også etter hvert, i hvert fall om du velger et "kundeprogram".

I Skandiabanken er det svært enkelt å opprette konti som du så deler med andre (slik at de blir tilgjengelige i begges nettbank)

Men du må betale for bankkort i Skandiabanken.

Skrevet

Jeg er selv kunde hos DNB og Skandiabanken, så kan bare svare for de to alternativene.

Vi valgte DNB, da de tilbyr kort for samboere uten at man må ha samme folkeregistrerte adresse. Kjekt for oss som er studenter. :) Koster 250 kr for et ekstra kort (vi gjorde om samboers brukskonto til felleskonto, da han har flyttet brukskontoen over til yA bank). Gratis å opprette kontoer hos DNB, men koster å bestille ekstra kort til kontoen. Tror det er rimeligere årsavgift for studenter, da.

Skandiabanken skulle også ha betalt for ekstra kort (tror det er 250 kr i årsavgift), men kunne ikke bestille kort der i samboers navn når vi er folkeregistert ulike steder (hos foreldrene våre) pga at vi er studenter og ikke har kjøpt leilighet.

Tror forøvrig at det begynner å bli ganske vanlig med årsavgift på bankkort i alle banker, uansett om de er en ren nettbank som Skandiabanken eller en større bank som DNB og Nordea. Ser det er 250 kr i årsavgift hos yA bank også. De større bankene som Nordea og DNB har studentprogrammer da, som kan gi reduksjon i årsgebyr. DNB har for eksempel 5 år med gebyrfritt bankkort med student-programmet sitt, antar at Nordea har noe tilsvarende. :)

Anonymous poster hash: da58a...f80
Skrevet

Ha bare i bakhodet alle sammen at hvis en av dere skulle falle fra vil kontoen bli fryst og dere får ikke en krone av egne penger før boet er gjort opp. Så bruk ikke felles konto som lønnskonto om dere ikke er gift.

Anonymous poster hash: a4a16...ea6

Skrevet

Ha bare i bakhodet alle sammen at hvis en av dere skulle falle fra vil kontoen bli fryst og dere får ikke en krone av egne penger før boet er gjort opp. Så bruk ikke felles konto som lønnskonto om dere ikke er gift.

Anonymous poster hash: a4a16...ea6

Man har jo egen konto selv om man også har en felles.

Anonymous poster hash: 3de56...75e

Skrevet

Jeg vil ikke anbefale dere å ha felles konto.

Dere kan opprette en felleskonto, hvor dere setter inn penger begge to. Penger som går til fellesutgifter, som strøm, hus, forsikring osv.

Les og lær hvor galt det kan gå.

Selv jeg som er gift har ikke felleskonto med min mann. Ingen jeg kjenner har det heller.

Anonymous poster hash: cfcf8...67f
Skrevet (endret)

Jeg vil ikke anbefale dere å ha felles konto.

Dere kan opprette en felleskonto, hvor dere setter inn penger begge to. Penger som går til fellesutgifter, som strøm, hus, forsikring osv.

Les og lær hvor galt det kan gå.

Selv jeg som er gift har ikke felleskonto med min mann. Ingen jeg kjenner har det heller.

Anonymous poster hash: cfcf8...67f

Du anbefaler ikke felleskonto, men så sier du at de kan opprette felleskonto? :klo:

Endret av Idja
  • Liker 2
Skrevet

En felles konto er jo lurt når det kommer til felles utgifter?!
hvor dere bør ha vet jeg ikke, vi har begge DNB, så da ble det felles konto der på oss. Men vi har ikke sjekket så mye rundt heller, vi gjordet det bare enkelt. Har ikke kort på denne kontoen, det er bare penger som går inn og ut.

Skrevet

Vi bruker Skandiabanken. Synes det er genialt.

Vi har 3 kontoer. En på hver av oss og en felles. Begge har tilgang til alle 3 kontoene både på nett og mobilapp. Mobilappen er genial. Da kan du stå i butikken og overføre direkte fra den ene kontoen til den andre.

Kortet MÅ jo ikke være i den andres navn, er jo bare å bestille 2 kort på den ene.

Anonymous poster hash: 3a646...546
Skrevet

Vi har også felleskontoen vår i Skandiabanken, mens lønnskontoene er i Nordea. Synes det fungerer veldig bra i Skandiabanken.

Anonymous poster hash: ed0bb...5c6
Skrevet

Vi har i DnB, og bare et axept kort som er billigere enn å ha visa. Bruker heller privatkortet i utlandet

Anonymous poster hash: bb863...c8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...