Gå til innhold

50/50-deling og sommerferie... (ref.tråd:sydentur uten barn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn hver 50/50, og er i et godt forhold.

Vi har ferie® sammen med barna hvert år.

Det er ikke alltid vi får til 3 uker pga jobb, men minst to uker sammenhengende.

Vi bruker masse tid på ungene i feriene, og i helgene vi har dem. Ski, turer, svømming etc. Vi setter aldri bort ungene i helgene vi har dem, for vi ønsker å bruke tiden vår på dem..

Men: vi tar også ferie alene hvert år (kjæresteferie), og dette reagerer noen i vår nærmeste krets på.

De mener at vi skal bruke alle feriedagene vi har på ungene, og mener vi bør prioritere dette, fremfor "ego-ferie".

Hva mener dere om dette? :vetikke:

Anonymous poster hash: 495af...7ff
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har gjort som dere, ferie med barn og "kjæreste"ferie når barn/barna er hos mor/far. Viktig å pleie kjærligheten når man har mulighet. Så jeg heier på deres valg!

• Liker 2
Skrevet

Helt uproblematisk etter min standard.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ha brukt all ferien med barna. Siden dere bare har barna 50% har dere vel plenty av tid til kjærestetid i hverdagen. Men uansett er jo dette deres valg, og folk rundt har jo strengt tatt ikke noe med å reagere på det.

Skrevet

Jeg ville ha brukt all ferien med barna. Siden dere bare har barna 50% har dere vel plenty av tid til kjærestetid i hverdagen. Men uansett er jo dette deres valg, og folk rundt har jo strengt tatt ikke noe med å reagere på det.

Jo da, vi har hverdagene annenhver uke, men syntes kanskje ferie blir noe annet..

Jeg føler jeg trenger ferie med kjæresten også..

Jeg trodde egentlig det var ganske vanlig også, helt til noen påpekte noe annet... :sukk:

TS

Anonymous poster hash: 495af...7ff

• Liker 1
Skrevet

ikke noe problem, reis på ferie og plei kjærligheten! Siden jeg møtte min kjære har vi vært stort sett på en tur hvert år hvor ungene ikke er med og jeg har NULL dårlig samvittighet for det. Mora til ungene har også vært på kjærestetur uten at ungene har vært med. I fjor hadde vi ungene 5 av 9 uker i sommerferien, så jeg har god samvittighet når vi ønsker å være en uke alene. Også i år drar vi på en tur som er litt over en uke. Dette er mens ungene er hos mora og i skoleåret.

Kos dere!

Anonymous poster hash: 74e66...fcd
  • Liker 2
Skrevet

Vi reiser alltid på to turer til varmere strøk om sommeren. To uker sammen med barnet, og ei uke på kjærestetur i løpet av de ukene barnet er hos faren sin i sommerferien.

Ser ikke noe galt i det!

Anonymous poster hash: a7e55...c33
  • Liker 3
Skrevet

Det er jo sånn hvert enkelt familie må velge selv. Vi har valgt å stort sett bare ha ferie med ungene. Mitt barn er bare hos faren sin annenhver helg, men vi føler annenhver helg alene med hverandre gir mer enn nok kjærestetid.

Skrevet

Vi dro på kjæreste tur i sommer i tre uker, og hadde koselig ferie på to uker med han barn. Viktig med tid sammen for å dyrke kjærligheten. Skal alltid satse på en uke ferie alene på sommeren. Og gjerne litt innimellom :)

Anonymous poster hash: 9ffaf...c87

• Liker 2
Skrevet

Barn av skilte foreldre får gjerne dobbelt opp av ferier.

Derfor ville jeg ikke hatt dårlig samvittighet om jeg også prioriterte kjæresteferie !

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vokst opp med 50/50 og har dermed fått doppelt opp med ferier som nevnt over her! I stede for en familie som hadde tre uker sammen hadde jeg to familier og over seks uker med dem! Helt topp for meg som barn!

Jeg ser på det som en selvfølge at foreldre kan reise så mye de vil når barnet er hos den andre! Hadde vært noe annet om man legger kjæresteferien til den uka man har barnet, det blir helt feil.

Skrevet

Hvorfor er det et problem at derereiser på kjærestetur når barna likevel er hos moren/faren? Skjønner ikke problemet faktisk. Kos dere på tur :-)

Skrevet

Hvorfor er det et problem at derereiser på kjærestetur når barna likevel er hos moren/faren? Skjønner ikke problemet faktisk. Kos dere på tur :-)

Poenget er vel at de tar ut ferie og dermed har mindre feriedager å tilbringe med barna.

Anonymous poster hash: e349d...e8a

Skrevet

Så lenge dere er med barna deres de helgene dere har dem og ellers mesteparten av ferien, så ser jeg ikke problemet. Dere har vel 5 uker ferie hvert år? Så disse 2-3 ukene gjelder vel sommeren. Så regner med at dere bruker de resterende 2 (evt 3) ukene sammen med barna da også. Om dere i en liten del av ferien drar på kjærestetur, så ser jeg ikke problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...