Puny Skrevet 20. august 2015 #21 Skrevet 20. august 2015 Men han hjelper dem Han er dyktig i jobben sin og vet hva han gjør Hjelper dem med mat og oppskrifter ja, men det er jo ikke primært den hjelpen, for eksempel han med nugattien, trenger. Han trenger en annen type hjelp. Det er litt sånn utlevering av resurssvake grupper i dette3 programmet syntes jeg litt i likhet med luksusfellen, bortsett fra at i liksusfellen får de faktisk hjelp med det de "egentlig" sliter med. Der har de også med psykolog. Han fra Askim for eksempel som kun spsite godteri. Det er ikke noe man gjør fordi man mangler inspirasjon til gode og sunne matretter? Jeg tør påstå at det er noe annet som ligger bak da, noe som ikke Helstrøm eller andre kokker kan fikse. Der hvor han hjelper restauranter syntes jeg er fint, da blir det mer ett matprogram... 4
Gjest Jacklost Skrevet 20. august 2015 #22 Skrevet 20. august 2015 Men slutta ikke han nugatti mannen å spise nugatti da?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #23 Skrevet 20. august 2015 Er veldig sikker på at de har med psykologer bak kamera i en del episoder. Anonymous poster hash: f9071...270 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #24 Skrevet 20. august 2015 Men slutta ikke han nugatti mannen å spise nugatti da? Jo, men poenget er at det må ligge mye mere bak hvorfor en voksen mann med kone og barn kun spiser godteri eller kun nugatti. Derfor trenger de profesjonelle, ikke en kokk som kan vise ett par retter de kan lage. Anonymous poster hash: ababa...8e0 5
Gjest Jacklost Skrevet 20. august 2015 #25 Skrevet 20. august 2015 Hm. Jeg syns det er koselig å se på og rørende å se de få hjelp Jeg glemmer aldri den scenen hvor Hellstrøm har invitert hun fattig mora og barna hennes til en middag på en restaurant der dem fikk spise skikkelig mat for første gang på lenge
Puny Skrevet 20. august 2015 #26 Skrevet 20. august 2015 Men slutta ikke han nugatti mannen å spise nugatti da? Tja hvem vet, der og da virket det jo slik, alle liker en hæppy ending... Men hvem skal hjelpe han med de underliggende problemene som gjore at han havnet i den situasjonen i utgangspunktet? 4
Puny Skrevet 20. august 2015 #27 Skrevet 20. august 2015 Er veldig sikker på at de har med psykologer bak kamera i en del episoder.Anonymous poster hash: f9071...270 jeg håper det! 1
Puny Skrevet 20. august 2015 #28 Skrevet 20. august 2015 Jo, men poenget er at det må ligge mye mere bak hvorfor en voksen mann med kone og barn kun spiser godteri eller kun nugatti. Derfor trenger de profesjonelle, ikke en kokk som kan vise ett par retter de kan lage.Anonymous poster hash: ababa...8e0 Dette! 1
neiognei Skrevet 20. august 2015 #29 Skrevet 20. august 2015 Det er ikke sikkert man trenger psykolog fordi at man ikke liker mat. Fort gjort å lage seg fikse ideer og begynne å overfokusere på smaker, lukter og konsistensen. Man trenger ikke ha noen store underliggende psykiske issues av den grunn. 5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #30 Skrevet 20. august 2015 Jeg synes hjemmeepisodene er fine. Synes Hellstrøm får vist frem at han faktisk bryr seg om hva folk spiser og at han er veldig flink med folk. Anonymous poster hash: 9b36f...8f0 1
frk91 Skrevet 20. august 2015 #31 Skrevet 20. august 2015 Hellstrøm er en skikkelig fin fyr. Hun jenta fra trøndelag som ikke turte å være på kjøkkenet hjalp han jo til å bli frisk, og det var en episode jeg faktisk ble rørt av.
Puny Skrevet 21. august 2015 #32 Skrevet 21. august 2015 Det er ikke sikkert man trenger psykolog fordi at man ikke liker mat. Fort gjort å lage seg fikse ideer og begynne å overfokusere på smaker, lukter og konsistensen. Man trenger ikke ha noen store underliggende psykiske issues av den grunn. Det er jeg enig. Det er ikke uvanlig å være kresen, men når det går så langt som at man ikke på flere år har spist NOE annet enn brød med nugatti da vil jeg kalle det sykelig. Det er forskjell på å ha en del matvarer man ikke liker og det og kun ha to "trygge" matvarer igjen å spise brød og nugatti. Det er ikke normalt for en voksen mann. Når dette i tillegg gikk utover samlivet hans og han likevel ikke greide å endre på dette selv, så vil jeg si at dette er rimelig unormalt. 4
neiognei Skrevet 21. august 2015 #33 Skrevet 21. august 2015 Det er mulig det er sykelig, men må det ligge noe annet enn fiskering bak og er det helt essensielt å gå til en psykolog for det? Unormalt ja, men alt som er unormalt må ikke ha en dyptliggende årsak. Noen nekter å spise fisk. Dette er heller ikke normalt, spør du meg, men psykologen trenger nok ikke å innkobles av den grunn. Det ble jo tydeligvis bedre ved at han ble eksponert for annen mat og pushet til å spise den. Er helt sikkert psykolog involvert i avgjørelsen, når det kommer til valg av taktikk i slike tilfeller.
Christiane_W Skrevet 21. august 2015 #34 Skrevet 21. august 2015 Det er jeg enig. Det er ikke uvanlig å være kresen, men når det går så langt som at man ikke på flere år har spist NOE annet enn brød med nugatti da vil jeg kalle det sykelig. Det er forskjell på å ha en del matvarer man ikke liker og det og kun ha to "trygge" matvarer igjen å spise brød og nugatti. Det er ikke normalt for en voksen mann. Når dette i tillegg gikk utover samlivet hans og han likevel ikke greide å endre på dette selv, så vil jeg si at dette er rimelig unormalt. Helt enig med deg! Kom til å tenke på episoden med hun som kun spiste røkte kjøttpølser i brun saus fordi hun trodde det var "ren" mat og det eneste hun synes var trygt å spise. Selv etter at Hellstrøm viste henne hva som faktisk er i de pølsene slet hun med å prøve rene ting som kyllingfilet og biff. Hun hadde større problemer enn at hun ikke likte ting og var kresen. Det var snakk om store mentale sperrer og jeg håper hun fikk mer hjelp enn at Hellstrøm prøvde å introdusere henne for ting hun var skeptisk til. Jeg gleder meg til en ny runde med Hellstrøm rydder opp - restaurantversjonen. Det er favoritten min. 1
Gjest Jacklost Skrevet 21. august 2015 #35 Skrevet 21. august 2015 Hvem kan glemme Grandiosa familien? Barna hadde visstnok aldri spist noe annet enn Grandiosa O:
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #36 Skrevet 21. august 2015 Jeg er med i en av høstens episoder Anonymous poster hash: 7c752...945 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #37 Skrevet 22. august 2015 Hjelper dem med mat og oppskrifter ja, men det er jo ikke primært den hjelpen, for eksempel han med nugattien, trenger. Han trenger en annen type hjelp. Det er litt sånn utlevering av resurssvake grupper i dette3 programmet syntes jeg litt i likhet med luksusfellen, bortsett fra at i liksusfellen får de faktisk hjelp med det de "egentlig" sliter med. Der har de også med psykolog. Han fra Askim for eksempel som kun spsite godteri. Det er ikke noe man gjør fordi man mangler inspirasjon til gode og sunne matretter? Jeg tør påstå at det er noe annet som ligger bak da, noe som ikke Helstrøm eller andre kokker kan fikse. Der hvor han hjelper restauranter syntes jeg er fint, da blir det mer ett matprogram... Ærlig talt, det er folk som bare trenger et spark i ræva. Og en som viser hvordan man lager en middag. Det går ofte på dårlige vaner og kunnskapsløshet. Man må ikke ha en psykolog til å løse hvert eneste priblem man har i livet. Folk har for høye forventninger til hva en psykolog kan løse. Av og til må man ta i et tak sjæl, med god hjelp fra en som kan noe om man, og det er en kokk!Anonymous poster hash: f95ee...c71 2
Puny Skrevet 22. august 2015 #38 Skrevet 22. august 2015 Ærlig talt, det er folk som bare trenger et spark i ræva. Og en som viser hvordan man lager en middag. Det går ofte på dårlige vaner og kunnskapsløshet. Man må ikke ha en psykolog til å løse hvert eneste priblem man har i livet. Folk har for høye forventninger til hva en psykolog kan løse. Av og til må man ta i et tak sjæl, med god hjelp fra en som kan noe om man, og det er en kokk!Anonymous poster hash: f95ee...c71 Du trenger kanskje 'et spark i ræva' om du er kresen ja, men når kona di truer med å gå fra deg fordi du ikke kan være med på en vanlig familiemiddag fordi du må spise nugattiskivene dine alene så har du et større problem enn ' kunnskapsløshet og dårlige vaner'. Hvis familielivet på spill, ikke gir deg nok'spakk bak/motivasjon' til å ta tak i problemene dine så er det ikke en kokk du trenger... 3
Gjest Jacklost Skrevet 22. august 2015 #39 Skrevet 22. august 2015 Wow skal si denne serien er kontroversiel, det er enten å elske den eller hate den virker det som
AnonymBruker Skrevet 22. august 2015 #40 Skrevet 22. august 2015 Jeg liker serien, og synes det er kjekkest med hjemme episodene. Jeg synes Helstrøm er god på tv, god med menneskene han møter, og jeg får ofte tips/inspirasjon av maten som lages. Anonymous poster hash: 9a45f...0c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå