Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal i bryllup om 2 uker, og har selvfølgelig ingen kjole som passer seg (de som er pyntet nok er i hvitt+gull, sort eller rødt, alt er farger bruden ikke aksepterer). Så da lurer jeg på, hvor i h. finner jeg penkjoler nå på denne tiden av året? Har sett på lokalsenteret her, og den eneste butikken som hadde penkjoler (Floyd) hadde kun lange kjoler - som da blir for pyntet igjen.

Nettshopping er uaktuelt, siden erfaringen min sier at det jeg bestiller ikke vil passe uansett hvor nøye jeg ser på målene. Har ikke tid til å drive med masse retur osv. Så, tips?

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Den gang jeg jobbet i Sentrum så fant jeg mange fine selskapskjoler (og jobbkjoler) hos Ambiente i Kirkeristen.

Kunne det være et sted du kanskje kunne finne noe tro?

Edit: Noen idèer om hva de har inne kan kanskje finnes her?

- jeg har ikke sett igjennom hva de har inne nå, jeg jobber etter husken fra noen år tilbake nå altså :blush:

Endret av Lille-pus
Skrevet

Jeg synes Coast som regel har fine kjoler som er velegnet for bryllup. De har i allefall et par butikker i Oslo.

• Liker 2
Skrevet

Noen butikker som finnes utenfor Oslo da? Tror ikke jeg rekker å ta en tur den retningen før bryllupet. Budsjettet mitt ligger på maks 1000 kr også, helst under.

Den eneste butikken jeg kan komme på som muligens har en passende kjole er Høyer, men det blir for dyrt. Åååh.

Skrevet

Mango kanskje? Vet ikke hvor de har butikker, men det finnes i hvertfall noen utenfor Oslo.

Min lokale Match-butikk forhandler både Mango og Ricco Vero. Sistnevnte har også endel fine kjoler som kan være egnet for bryllup, men blir kansjke litt for dyr?

Gjest Lille-pus
Skrevet

Ingen muligheter for å 'stashe' opp en som henger i skapet fra før?

Eventuelt vurdere om ett av dine skjørt kan kombineres med en ny bluse (for den bør gå til max en 1000-lapp).

Skrevet

Har ingen pene skjørt, ei heller ingen annen kjole. Har generelt veldig lite tøy, siden jeg aldri har hatt noe særlig penger, og klær har da ikke vært en prioritet.

Kan jo sjekke ut Mango, ja.

Skrevet

Oasis pleier å ha fine kjoler😊

Anonymous poster hash: b2953...719

Skrevet

Oasis pleier å ha fine kjoler

Anonymous poster hash: b2953...719

Har Oasis butikk i Norge?

Skrevet

Har Oasis butikk i Norge?

Ja, hvertfall en på Oslo City :) Rett ved hovedinngangen

Gjest anonym2233
Skrevet

Floyd har mange fine kjoler! :)

B-Young selger det merket, men de har også egen butikk.

Ellers er jo Coast å anbefale, men dropp den på enden av Bogstadveien der 😡Hun ene som jobber der er bare grinete. Mistet salg på 2300kr (!)

Oasis har mange fine.

Om ikke kan du som nevnt av en annen tidligere, pynte opp det du har i skapet, hvis du ikke finner noen?

Smykker, frisyre, hårpynt ? :-)

Skrevet

Alt i Oslo. :daane: Tviler sterkt på at jeg rekker en Oslotur før bryllupet, som tidligere sagt.

Floyd har mange fine kjoler! :)
B-Young selger det merket, men de har også egen butikk.

Ellers er jo Coast å anbefale, men dropp den på enden av Bogstadveien der Hun ene som jobber der er bare grinete. Mistet salg på 2300kr (!)

Oasis har mange fine.

Om ikke kan du som nevnt av en annen tidligere, pynte opp det du har i skapet, hvis du ikke finner noen?
Smykker, frisyre, hårpynt ? :-)

Skrev i HI at jeg har allerede vært på Floyd og tittet, men de har bare lange kjoler som blir for stivpyntet igjen. :lol:

Skapet mitt er en lost case, ingenting å hente derifra. Ellers ville jeg gjort det, siden jeg har bedre ting å bruke penger på enn en kjole. :P

Gjest anonym2233
Skrevet

Alt i Oslo. :daane: Tviler sterkt på at jeg rekker en Oslotur før bryllupet, som tidligere sagt.

Skrev i HI at jeg har allerede vært på Floyd og tittet, men de har bare lange kjoler som blir for stivpyntet igjen. :lol:

Skapet mitt er en lost case, ingenting å hente derifra. Ellers ville jeg gjort det, siden jeg har bedre ting å bruke penger på enn en kjole. :P

Jeg så det etter å ha postet innlegget, sorry 😂

Hmm..

Nettet er uaktuelt... Bor du langt unna Oslo?

Neeh, you're doomed!

Håper du finner ut av det :hug:

Skrevet

Jeg så det etter å ha postet innlegget, sorry

Hmm..

Nettet er uaktuelt... Bor du langt unna Oslo?

Neeh, you're doomed!

Håper du finner ut av det :hug:

Jeg bor litt over en time fra Oslo, men jeg pendler 1 time motsatt retning hver dag, så det blir litt trøblete. :daane:

Skrevet

Har du tittet på hm? Der kan man finne enkle kjoler som er lette å pynte opp med fine sko og smykker. Er en stund siden jeg har vært innom på hm selv, men kan jo være verdt turen i alle fall.

Skrevet

Du har ingen venninner som er ca samme størrelse som deg, og som du kan låne av da?

Det er vel ganske normalt når man er student (og har bedre ting å bruke penger på), at man låner litt av hverandre? Det har det i alle fall alltid vært i min omgangskrets!

• Liker 1
Skrevet

De har garantert noe på h&m :)

Går jo an å pynte litt ekstra med noen fine smykker og sko :) en skal ikke undervurdere enkle, vanlige kjoler... Om du ikke finner noe fancy greier.

Ellers kan du jo bare se etter en pen bluse ja, og bruke et skjørt til.

Anonymous poster hash: 2dbe4...f0e

Skrevet

Jeg er desverre mye høyere enn min venninne, og jeg er også for høy til HM sine kjoler. Var innom å tittet i sted, og det var noen som kunne vært aktuelle - men de er altfor korte for meg. :P

Ellers får jeg vel ta til ettertanke å se etter skjørt og bluse i stedet, ja. Takk for tips!

Skrevet

Disse har jeg sett min lokale HM ha, og jeg bor i en relativt liten by:

http://www.hm.com/no/product/87594?article=87594-C

Ha en tykkere strømpebukse om du synes den blir for kort, + fine pumps, store øredobber og en fin clutch

http://www.hm.com/no/product/88803?article=88803-D

Et lekkert kjede + noen armbånd og elegante sko kan gjøre denne enkle kjolen skikkelig stunning

http://www.hm.com/no/product/86585?article=86585-B

Veldig klassisk! Med nude eller sorte sko

http://www.hm.com/no/product/71540?article=71540-B

http://www.hm.com/no/product/88527?article=88527-B

Denne er jo rålekker! Med et statementkjede og små øredobber f.eks.

Anonymous poster hash: 526b9...e91
Skrevet

Oooops der så jeg du for høy for HM kjoler ja :ler:

Anonymous poster hash: 526b9...e91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...