Gå til innhold

Hva spiser du for å ....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg spiser en del grønnsaker for det det er sunt, men nå er jeg litt intressert i å vite hva som folk spiser for en spsefik hensikt. For eksempel for å få penere hud, bedre fordøyelse, mer energi.

Pleier dere å handle matvare på helsekost, ikke kostilskudd men mat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser mye yoghurt for å forebygge UVI... :)

Skrevet

UVI?

Jeg tar tran for huden, og drikker vann for hele systemet. Nå spiser jeg et kosttilskudd som heter Membrasin for hud og slimhinner, det inneholder en masse Omega-vitaminer.

Havregryn for rask og varig energi når jeg trenger det.

Ellers prøver jeg å kutte ned på karbohydrater i form av brød, ris, pasta og poteter. Fordi jeg har fått et traktordekk rundt livet som jeg er særdeles lite fornøyd med.

Skrevet

Jeg tar tran og drikker mye vann og prøver ellers å ha et variert kosthold.

Skrevet

Bare for å opplyse så har tran ingen virkning. For at tran skal ha en virkning så må den være fersk. Og det er den neppe når den har stått i ei flaske en god stund...

:vinke:

Skrevet

En tranflaske er ikke spesielt stor, man tar to kapsler om dagen, den blir oppbevart i kjøleskap og når man er flere om flasken blir den brukt opp ganske raskt.

Skrevet

Jeg kjøper noe mat på helsekost:

*peanøttsmør, fordi det jeg får i dagligvarehandelen ikke er noe godt.

* vegetar 'nuggets' fordi de har noe virkelig gode i økonomiposer

* grønn te og peppermynte te i løsvekt (når jeg ikke får grønn te på asiatmat sjappa)

Jeg har linfrø på muslien fordi det regulerer magen. Jeg spiser frø, linser og belgfrukter for proteinet (jeg er vegetarianer).

Jeg kjøper konsekvent økologisk matvarer der de er å skaffe, fordi jeg ikke liker tanken på unødvendige kjemikalier skal komme inn i systemet mitt (eller naturens).

Og jeg kjøper parmesan fordi jeg blir så godt humør av noe så godt! :tunge1:

Skrevet

Ikke annet en at jeg kjøper masse frukt og grønsaker fordi det er sunt og godt.

+ at jeg spiser sjokolade for å lette på humøret når det står på som værst..... :ler:

Skrevet

Jeg spiser lite kjøtt, for det blir jeg så daff av.

Og så drikker jeg sjelden alkohol i arbeidstiden :wink: ...

Drikker stort sett vann og prøver å ikke spise altfor mye sjokolade, får lett uren hud av sjokolade og søte drikker.

Skrevet
Bare for å opplyse så har tran ingen virkning. For at tran skal ha en virkning så må den være fersk. Og det er den neppe når den har stått i ei flaske en god stund...

:vinke:

Da er det veldig rart at jeg godt ser forskjell på huden min om jeg har vært flink til å ta tran eller ikke over en periode :tunge1:

Skrevet

Jeg drikker mye vann og te. Spiser masse frukt og grønt.

Passer på å spise grove kornprodukter som kornblanding (4-korn) hvetekli, havregryn, knekkebrød, osv.

Bruker olivenolje istede for smør.

Tar mulitvitamin, omega-3 og kalk.

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg spiser en del greier som jeg ikke liker, fordi det er sunt;

- olivenolje

- havregryn

- spinat

- tang

- grønn te

- mandler

Ellers handler jeg en del mat på helsekost ja, ikke pga at det er sunt, men som alternativ til kjøtt, siden jeg er veggis.

Skrevet

Jeg spiser is for å bli glad :ler:

Ellers spiser jeg sunt og variert med glede! Spiser ingenting jeg ikke liker fordi det er sunt. Unntatt da jeg var gravid. Da tok jeg tran hver dag. :kvalm:

Skrevet

Hei.

Oi,jeg har en lang liste ovet ring jeg spiser fordi det er sunt.

Mye brokkoli- det er bra for fordøyelsen(hjelper hvis du vil slanke deg) og det forevygger kreft.Og hjelper mot magesår og immunforsvaret.

Chili- mot hodepine,krftbeskyttende, bra for hjertet og immunforsvar. Og når man spiser sterkt kryddret mat med chili spiser man også mindre. SMART!!

Hvitløk- Bra for immunforsvar,hjertet,magesår og kreftbeskyttnde. Hjelpe også mot høyt blodtrykk og kolesterolverdi...

Grovbrød- masse fiber og sunne kabrohydrater som har lav glymekisk indeks(det varer lenge...Ikke fort sulten igjen)

Egg- masse proteiner.

Kylling- Hvitt kjøtt er godt og sunt. Til wok,gryteretter og all slangs mat egentlig.

Vann- trenger jeg forklare....

Ellers finnes det vel 10000000 flere sunne matvarer....

Skrevet

Hmf, jeg har lest flere steder at chili liksom skal minske apetitten, men der har jeg mine tvil. Vi spiser masse chili nesten daglig, men fordi det er så godt, spiser jeg store porsjoner. Og jeg får ikke noe mindre lyst på ostepop om kvelden heller! :ler:

Skrevet

Grønnsaker - for vitaminene og fiberet sin skyld

Blåbær - antiorksidanter

Vann - trengs vel egentlig ikke forklares

Tunfisk - for proteinene..

Nøtter - for det sunne fettet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...