AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #1 Skrevet 16. februar 2015 Jeg pleier å bruke en frossen grønnsaksblanding som egentlig skal dampes eller kokes (eller tilberedes i mikro, men det har jeg aldri prøvd). Det jeg lurer på, er om det går an å tilberede frosne grønnsaker i stekeovn? Det hadde vært så greit å spare både tid og oppvask ved å legge dem inn der sammen med resten av maten. Jeg bruker stort sett bukettblanding, hvis det spiller noen rolle. Anonymous poster hash: feacd...4e0
Gjest Ennasus Skrevet 16. februar 2015 #3 Skrevet 16. februar 2015 Vil da tro det går an.. Men, å kutte ferske grønnsaker tar jo ikke lang tid? Og det er 1000 ganger bedre
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #4 Skrevet 17. februar 2015 Vil da tro det går an.. Men, å kutte ferske grønnsaker tar jo ikke lang tid? Og det er 1000 ganger bedre Det er dyrere. Anonymous poster hash: feacd...4e0 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #5 Skrevet 17. februar 2015 Jeg gjør ofte det. Bare tømmer en pose frosne grønnsaker i ildfast form og slenger laks eller kyllingfileter oppå. Velger også frosne pga pris og fordi jeg liker å ha slike i fryseren. Hvis jeg skal ha ferske så ender jeg bare med å kaste resten, eller være tom den dagen jeg skal ha grønnsaker til middag. Næringsinnholdet er jo ikke mindre, kun smaken. Anonymous poster hash: 4e057...9f7 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #6 Skrevet 17. februar 2015 Har du ikke vann? Hvordan kan det svare på spørsmålet til TS? Anonymous poster hash: 4e057...9f7 3
Tante-Sofie Skrevet 17. februar 2015 #7 Skrevet 17. februar 2015 Jeg tar dem ofte i ovnen sammen med laksen, og det funker fint. De blir litt "vassne" bare, men det lever jeg fint med.
AndreasBR Skrevet 17. februar 2015 #8 Skrevet 17. februar 2015 (endret) Hvordan kan det svare på spørsmålet til TS? Anonymous poster hash: 4e057...9f7 Fordi om hun har vann, kan hun jo bare tilberede den slik den skal tilberedes Vassne grønnsaker er fanmeg nasty! Endret 17. februar 2015 av AndreasBR
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #9 Skrevet 17. februar 2015 Fordi om hun har vann, kan hun jo bare tilberede den slik den skal tilberedes Vassne grønnsaker er fanmeg nasty! Med vann? Jeg bruker aldri vann når man ovnsbaker grønnsaker. Anonymous poster hash: 87982...15b
magicpie Skrevet 17. februar 2015 #10 Skrevet 17. februar 2015 Jeg gjør ofte det. Bare tømmer en pose frosne grønnsaker i ildfast form og slenger laks eller kyllingfileter oppå. Velger også frosne pga pris og fordi jeg liker å ha slike i fryseren. Hvis jeg skal ha ferske så ender jeg bare med å kaste resten, eller være tom den dagen jeg skal ha grønnsaker til middag. Næringsinnholdet er jo ikke mindre, kun smaken. Anonymous poster hash: 4e057...9f7 Ofte er det mer næringsstoffer i frosne grønnsaker enn i de "ferske" man kjøper også, fordi de blir fryst rett etter innhøsting og da blir næringsstoffene bevart 5
AndreasBR Skrevet 17. februar 2015 #11 Skrevet 17. februar 2015 (endret) Med vann? Jeg bruker aldri vann når man ovnsbaker grønnsaker. Anonymous poster hash: 87982...15b TS skriver "Jeg pleier å bruke en frossen grønnsaksblanding som egentlig skal dampes eller kokes (eller tilberedes i mikro, men det har jeg aldri prøvd). " Bare tilbered den slik den skal. Aka i vann. Problem solved. K.I.S.S ffs Endret 17. februar 2015 av AndreasBR
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #12 Skrevet 17. februar 2015 TS skriver "Jeg pleier å bruke en frossen grønnsaksblanding som egentlig skal dampes eller kokes (eller tilberedes i mikro, men det har jeg aldri prøvd). " Bare tilbered den slik den skal. Aka i vann. Problem solved. K.I.S.S ffs Kan du ikke å lese? ts vil putte grønnsakene i ovnen for å spare tid og oppvask. da hjelper det jo ikke å tilberede dem på samme måte som hun alltid har gjort... Anonymous poster hash: ce96f...b8a 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #13 Skrevet 17. februar 2015 Tilbake til TS tema: Frosne grønnsaker går helt fint i ovnen. Men noe sommikke har gått fint her i huset er å legge frosne grønnsaker i ildfast form og å sette dette inn i varm stekovn. Vi har fått to sprukne ildfaste former som resultat. Frosne i kald ovn som så settes på og varmes opp, går helt fint.Anonymous poster hash: b847d...cc8 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #14 Skrevet 17. februar 2015 TS skriver "Jeg pleier å bruke en frossen grønnsaksblanding som egentlig skal dampes eller kokes (eller tilberedes i mikro, men det har jeg aldri prøvd). " Bare tilbered den slik den skal. Aka i vann. Problem solved. K.I.S.S ffs Har du vanskelig for det eller? Det er GRØNNSAKER. De er da ikke spesielt laget for verken det ene eller det andre. Man kan gjøre hva man vil med dem. Anonymous poster hash: 2eb8b...275 2
AndreasBR Skrevet 17. februar 2015 #15 Skrevet 17. februar 2015 Kan du ikke å lese? ts vil putte grønnsakene i ovnen for å spare tid og oppvask. da hjelper det jo ikke å tilberede dem på samme måte som hun alltid har gjort...Anonymous poster hash: ce96f...b8a Det er jo ikke noe oppvask med å varme dem i kjele? wth. Ikke tar det noe særlig tid heller.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #16 Skrevet 17. februar 2015 Det er jo ikke noe oppvask med å varme dem i kjele? wth. Ikke tar det noe særlig tid heller. Ehh, jo. Eller slenger du kjelen i skapet igjen etter å ha brukt den, uten å vaske den?? Anonymous poster hash: ce96f...b8a 1
peanut_juice Skrevet 17. februar 2015 #17 Skrevet 17. februar 2015 Det går helt fint. Gjort det endel ganger selv. Men det er mulig de blir litt vassene om ikke alt vannet fordamper, så de må nok stå en stund. Det du også kan gjøre er å legge de frossene grønnsakene i kjøleskapet om morgene, så er de klare når du kommer hjem
AndreasBR Skrevet 17. februar 2015 #18 Skrevet 17. februar 2015 Ehh, jo. Eller slenger du kjelen i skapet igjen etter å ha brukt den, uten å vaske den?? Anonymous poster hash: ce96f...b8a Skyller den selvfølgelig, men regner det ikke som oppvask.
Gjest Tekola Skrevet 17. februar 2015 #19 Skrevet 17. februar 2015 Og så er det noen som synes at det er mas. Vi er alle forskjellige! Vi slenger som oftest frossengrønnsaker i ovnen, har litt olje eller smør under og så eventuelt litt krydder på toppen. Synes det funker helt fint
AndreasBR Skrevet 17. februar 2015 #20 Skrevet 17. februar 2015 Og så er det noen som synes at det er mas. Vi er alle forskjellige! Vi slenger som oftest frossengrønnsaker i ovnen, har litt olje eller smør under og så eventuelt litt krydder på toppen. Synes det funker helt fint Blir som å lage pommes frites i ovn.. Ekkelt og vassent, skal selvfølgelig ( i min mening) frityrkokes slik at den blir sprø og yummy. Gjerne med cheddarost oppå... Nam nam :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå