AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #1 Skrevet 16. februar 2015 Hvordan fungerer det? Må jeg ha vanlig konto i lånebanken, overføre penger til denne kontoen fra dagligbanken, og så trekkes lånet fra kontoen? Har egentlig gått over til Danske Bank, men etter 5 uker med rot og styr som fortsatt ikke er i havn gir jeg opp og går tilbake til Skandiabanken. Lurer bare på hvordan vi bør gjøre det med lånet, for renta er best i Danske Bank. Anonymous poster hash: d2613...87f
asterix Skrevet 16. februar 2015 #2 Skrevet 16. februar 2015 Jeg har boliglånet hos KLP, men har YA-bank som dagligbank. I tillegg til lånet har jeg en vanlig konto hos KLP som jeg overfører penger til hver mnd og som lånet trekkes fra.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #3 Skrevet 16. februar 2015 Jeg har boliglånet hos KLP, men har YA-bank som dagligbank. I tillegg til lånet har jeg en vanlig konto hos KLP som jeg overfører penger til hver mnd og som lånet trekkes fra. Digresjon (men fortsatt kanskje litt i tråd med tråden 😂): er du fornøyd med KLP, og ikke minst den ordningen du har? Jeg vurderer å bytte til KLP, men syns det er så innmari trygt og godt å ha pengene og lånet i lokalbanken, der de har både kasse og jeg har min egen kontaktperson. Anonymous poster hash: 56d48...63b
Maddy25 Skrevet 16. februar 2015 #4 Skrevet 16. februar 2015 Hvis du har boliglån i Danske Bank må du ha lønnsinngang der. Du kan fint ha Skandiabanken som bank nr. 2. Bare å overføre når lønna kommer inn, så ordner du alt annet enn boliglånet derfra
asterix Skrevet 16. februar 2015 #5 Skrevet 16. februar 2015 Digresjon (men fortsatt kanskje litt i tråd med tråden 😂): er du fornøyd med KLP, og ikke minst den ordningen du har? Jeg vurderer å bytte til KLP, men syns det er så innmari trygt og godt å ha pengene og lånet i lokalbanken, der de har både kasse og jeg har min egen kontaktperson. Anonymous poster hash: 56d48...63b Ja, jeg er fornøyd. Kjapp søknadsprosess og overføring av lån fra min forrige bank og aller viktigst: god rente. Jeg har aldri behov for fysisk å gå i banken uansett og om jeg skulle lure på noe er det bare å ringe dem, helt som en hvilken som helst annen bank.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #6 Skrevet 16. februar 2015 Hvis du har boliglån i Danske Bank må du ha lønnsinngang der. Du kan fint ha Skandiabanken som bank nr. 2. Bare å overføre når lønna kommer inn, så ordner du alt annet enn boliglånet derfra Hvorfor må jeg det? Det ble ikke nevnt da jeg byttet til de pga lån, bare "hvis du vil kan du bli 24/7-kunde hos oss". Ettersom mannen uansett måtte bytte bank var vi så dumme å takke ja til det (tenkte det var greit at begge hadde samme dagligbank), men forskjellen er jo helt enorm fra Skandiabanken, og jeg har overtalt mannen til å gå over til Skandiabanken. Men lånerenta er bedre hos Danske Bank, så vil helst la lånet ligge. Lønnsinngangen min er ikke hos Danske Bank heller fordi de har brukt 5 uker på å gi oss bankkort... Vil de plutselig kreve det? Vil helst ha minst mulig med Danske Bank å gjøre. Anonymous poster hash: d2613...87f
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #7 Skrevet 16. februar 2015 Les gjennom betingelsene dere skrev under på når dere tok opp lånet. Hvis de krever at dere benytter de til lønnskonto skal det stå der. Det er ulik praksis fra bank til bank. Anonymous poster hash: a12c4...277
Maddy25 Skrevet 16. februar 2015 #8 Skrevet 16. februar 2015 Hvorfor må jeg det? Det ble ikke nevnt da jeg byttet til de pga lån, bare "hvis du vil kan du bli 24/7-kunde hos oss". Ettersom mannen uansett måtte bytte bank var vi så dumme å takke ja til det (tenkte det var greit at begge hadde samme dagligbank), men forskjellen er jo helt enorm fra Skandiabanken, og jeg har overtalt mannen til å gå over til Skandiabanken. Men lånerenta er bedre hos Danske Bank, så vil helst la lånet ligge. Lønnsinngangen min er ikke hos Danske Bank heller fordi de har brukt 5 uker på å gi oss bankkort... Vil de plutselig kreve det? Vil helst ha minst mulig med Danske Bank å gjøre. Anonymous poster hash: d2613...87f Kanskje det bare gjelder de kundeprogrammene at man må ha lønnsinngang der. Vi måtte det da vi ble kunder der for mange år siden. Kan hende det ikke gjelder dere.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #9 Skrevet 16. februar 2015 Hvilken effektive rente fikk du i DanskeBank? Yngre enn 34 eller Akademikeravtalen? Skandiabanken har 2,90 % effektivt over 2 mill uten termin- og etableringsgebyr, men de blir nok slått hvis du er i en av målgruppene til Danske Bank. Skandiabanken gir sine vilkår uten å kreve totalkundeforhold. Jeg trodde at DanskeBank hadde bedre vilkår for totalkunder, men det må de i tilfelle ha gitt beskjed om. Anonymous poster hash: e3bce...4bb
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #10 Skrevet 16. februar 2015 Under 34 + akademikerne-medlem, så 2,7% i nominell rente. Skal sjekke avtalen når jeg kommer hjem. Anonymous poster hash: d2613...87f
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #11 Skrevet 16. februar 2015 Med ung og akademiker kommer du billigere ut i DanskeBank enn i Skandiabanken. Men når du legger til termingebyr og etableringsgebyr som Skandiabanken ikke har, blir kanskje ikke forskjellen så stor som det første omgang ser ut til. Eller slapp du de gebyrene? Anonymous poster hash: e3bce...4bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå