Gå til innhold

Erfarer dere det samme som meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en ung mann som er singel. Ofte når jeg blir interessert i en jente, så hender det at jeg ignorerer henne, for jeg er nervøs. Jeg viser en arrogant holdning og kald, istedenfor å bli kjent med henne. Jeg vet ikke hvorfor jeg gjør slikt, men det er noen mekanismer inni meg som gjør at jeg kanskje blir nervøs.

Hvordan skal jeg komme ut av skallet, og prøve å få bedre selvtillit til å ta initiativ til å være modig nok til å bli kjent med jenta``?

Erfarer dere det samme?

Hva er årsaken til det?

Anonymous poster hash: e0f3b...d05
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bli litt sånn. Ikke direkte arrogant, men jeg kan bli litt kald hvis jeg føler meg usikker. Jeg er egentlig ikke en slik person. Jeg tror det er en slags beskyttelse mot å bli såret og/eller avvist.

Jeg har lært litt da. At denne oppførselen bare er tull. Det kan faktisk slå motsatt vei. Noen forveksler og tror at arroganse er det samme som selv sikkerhet. Man trenger ikke bli arrogant for å fremstå selvsikker. Og kald/avvisende kan gjøre at den andre parten trekker seg bort.

Du må rett og slett prøve å tenke over hvordan du selv hadde tatt det om det var motsatt. Du må se deg selv litt fra utsiden.

Selvtillit er noe man må bygge opp over tid. Er ikke så lett å "bare få" selvtillit. Men du kan starte med å tenke at arroganse og tilbaketrekning ikke gir deg bedre selvtillit iallfall. Du må tørre å riske avvisning. De fleste jenter er også slik at de forventer at gutten tar mer kontakt om de er interessert nok.

Skrevet

ja, og inntrykket mitt er at det er et utbredt fenomen.

Anonymous poster hash: ee902...fb0
Gjest Cartman
Skrevet

Jepp. Det er meg i et nøtteskall. Faen asså

Skrevet

Men folkens, hvorfor er det slik at av flere tusen jenter, er det alltid en eller to som skiller seg ut, og det er bare dem vi blir nervøse av å se og snakke med`?

Når vi har øyekontakt, og de smiler til oss, så er vi kalde og viser arrogant holdning.....hvorfor skjer dette?

Jeg er egentlig en veldig snill, åpen og hyggelig person som ikke tar meg høytidelig, men jeg vet ikke hvorfor jeg ikke booster med selvtilliten....

Skrevet

Men folkens, hvorfor er det slik at av flere tusen jenter, er det alltid en eller to som skiller seg ut, og det er bare dem vi blir nervøse av å se og snakke med`?

Når vi har øyekontakt, og de smiler til oss, så er vi kalde og viser arrogant holdning.....hvorfor skjer dette?

Jeg er egentlig en veldig snill, åpen og hyggelig person som ikke tar meg høytidelig, men jeg vet ikke hvorfor jeg ikke booster med selvtilliten....

Når man treffer noen man liker og har den ekstra kjemien med kommer også sårbarheten. Frykten for å bli avvist eller frykten for å ikke være bra nok blander seg med gleden over å ha møtt noen som man virkelig liker og har lyst til å bli kjent med.

Det krever øving, og det krever mot, men hvis man virkelig går inn for det så klarer man å føle seg komfertabel også med mennesker man ser på som potensielle kjærester.

For meg hjalp det for det første å begynne å date. Gikk på mange date og var like nervøs hver gang, fordi jeg hadde de samme forhåpningene hver gang. -Kan han være den rette? -Vil han liker meg? -Vil jeg være bra nok? osv.. Etterhvert som jeg innså at jeg hadde feil fokus, (altså fokuserte på hva de vil tenke om meg, kontra hva jeg tenker om dem) så ble det mye enklere for meg. Plutselig ble det ikke hjertebank hver gang jeg møtte en jeg likte, fordi jeg visste at jeg ikke vet hvem personen er. Jeg ble glad for å møte noen jeg ville bli kjent med, men jeg tenkte ikke noe lengre enn det.

-Jo mer desperat man er etter en kjæreste, jo mer nervøs vil man være.

Finn ut hvorfor du eventuelt er desperat (behov for kjærlighet, ikke tilfreds med eget liv... osv) og ta tak i desperasjonen.

-Tenk nettverksbygging og ikke dating/kjæreste når du treffer noen du liker.

Fjern potensiell kjæreste fra tankene dine når du møter noen du liker, og bli heller kjent med personen med tanke på at personen kan bli en venn som kanskje har en venn som passer for deg. Du fjernen personen fra det leddet som gjør deg nervøs og dermed er du mer "deg selv" når du blir kjent.

-Flytt fokus.

Ikke prøv å få personen til å like deg, men finn ut om du liker personen. Still spørsmål for å bli kjent og lytt til hva personen sier, samt svar på spørsmål du måtte få. Konsentrerer deg om å finne ut om denne personen har det lille ekstra du leter etter kontra å prøve å være den rette for han/henne. Er du der at uansett hva hun/han sier så er det rett for deg så går du opp til det første punktet. Du er desperat og bør ta tak i en del ting før du involverer deg med noen. Ingen er perfekt og tror du personen er perfekt så basserer du meningene dine på hvem du tror og håper personen er og ikke hvem personen er.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir nesten alltid sett på som arrogant. Jeg oppfører meg normalt som jeg alltid gjør!

Vet ikke hvorfor det er slik?

Var ute her en kveld med en kamerat, for noen øl og pissprat. På slutten av kvelden kom vi tilfeldig i snakk med noen damer. Det første de sa at jeg var arrogant! What?

Me dont understand?

Anonymous poster hash: a4ef2...d29
Skrevet

Jeg blir nesten alltid sett på som arrogant. Jeg oppfører meg normalt som jeg alltid gjør!

Vet ikke hvorfor det er slik?

Var ute her en kveld med en kamerat, for noen øl og pissprat. På slutten av kvelden kom vi tilfeldig i snakk med noen damer. Det første de sa at jeg var arrogant! What?

Me dont understand?

Anonymous poster hash: a4ef2...d29

Hvis du er som du alltid er og mange oppfatter deg som arrogant er du mest sannsynlig det uten å se det selv. Jeg ville fått noen til å fortelle litt om hvordan de oppfatter deg og hvorfor, så finner du ut av hva det er du gjør som får andre til å oppfatte deg slik.

Skrevet

Ta mot til deg og prat med henne. Husk at et smil fører deg langt, og dersom det ikke går denne gangen fører det frem tilslutt :)

Skrevet

Har også fått hørt at jeg er avvisende og arrogant. Selv syns jeg ikke det om meg selv, men jeg tror jeg er veldig redd for å bli avvist. Derfor har jeg sikkert den holdningen uten å være klar over det selv:(

Anonymous poster hash: 6397d...755
Skrevet

Hvorfor er jeg redd? Jeg blir usikker, og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Hvorfor har jeg disse barrierene, er det fordi jeg tidligere har blitt avvist flere ganger av de jentene jeg likte. Første gang jeg ble interessert i en jente, så gikk jeg bort til henne og prøvde å snakke med henne, men hun ble så sur og avviste meg. Jeg følte meg knust. Jeg var så lei meg, men andre gangen jeg ble interessert i en annen jente, som jeg ble kjent med via venner, henne prøvde jeg å kontakte via email, men hun svarte meg aldri. Etter det så jeg henne aldri, men var utrolig lei meg for å bli avvist. Jeg har blitt avvist to ganger, og det føles som å få knockout i ringen, du ligger nede på gulvet, og det tar lang tid å reise seg opp. Jeg har hatt to dårlige erfaringer, og tør ikke å hoppe i ringen igjen....

Skrevet

Hei, jeg er en ung mann som er singel. Ofte når jeg blir interessert i en jente, så hender det at jeg ignorerer henne, for jeg er nervøs. Jeg viser en arrogant holdning og kald, istedenfor å bli kjent med henne. Jeg vet ikke hvorfor jeg gjør slikt, men det er noen mekanismer inni meg som gjør at jeg kanskje blir nervøs.

Hvordan skal jeg komme ut av skallet, og prøve å få bedre selvtillit til å ta initiativ til å være modig nok til å bli kjent med jenta``?

Erfarer dere det samme?

Hva er årsaken til det?

Du sier at du oppfattes som arrogant og kald til omverden. Hvordan vet du egentlig at det er det som oppfattes av mottakeren? Jeg lurer, for enkelte menn har vansker med å skjønne hva som er arroganse og blander det gjerne med å være kul og badboy.

Anonymous poster hash: 1d1ad...0e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...