Gå til innhold

Sexlyst og overvekt

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg tror dessverre det er lite vi kan hjelpe deg med, fordi det er du som er nødt til å finne ut om du kan godta henne som hun er, med ekstra kilo!

Du ser det som ett problem idag, tror du det er noen som helst sjans for at du kan endre ditt syn og like henne med alle hennes kilo?

Det er bare du som kan svare på om du tror det er sjans for deg til å klare dette!

det går KUN på forskjellige verdier og følelser, og da er det lite som er rett og galt, og dessverre lite vi kan hjelpe med.

TROR du du kan elske henne som hun er?

tror du du kan lære deg å like henne for hele seg?

Hvordan ser du på ditt eget liv fremover dersom du går nå? Hvordan vil det føles å være uten henne?

Når du da evt møter ei ny dame, som har rett størrelse, men ikke er like fantastisk ellers, vil du da føle at du gjorde feil?

Vil du heller velge å være alene en å være med ei som ikke har noen kilo mer en "drømmen" din?

høres kanskje tåpelig ut, men sett deg ned å skriv lister, en med alle hennes positive sider/positive sider ved å ha akkurat henne som kjæreste og en med alle hennes negative sider/det som kan være negativt ved å ha akkurat henne som kjæreste.

tenk litt over hvorfor de forskjellige punktene er der, hva de bygger på etc.

se om du kommer noe nærmere en løsning da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, JEG ville ihvertfall ikke ønsket å hatt en kjæreste som undret seg over om han fremover var i stand til å leve med mine 15 kg for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel' date=' JEG ville ihvertfall ikke ønsket å hatt en kjæreste som undret seg over om han fremover var i stand til å leve med mine 15 kg for mye.[/quote']

Amen!

Sår henne heller nå istedet for å vente til hun har lagt på seg tre nye kilo og du ikke klarer å tenne på henne mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Hvis du elsker henne NÅ og tenner på henne NÅ, syns jeg ikke du skal bekymre deg så mye om framtiden (hvem vet, kanskje HUN slår opp og sårer deg før den tid kommer at du ikke lenger tenner på henne, hvis det nå skulle skje? Eller kanskje du slutter å elske henne av andre grunner etter en stund... Mye kan skje :wink: )

Jeg tror at mange som etablerer seg sammen med noen, vil tenke tanken "Hva når jeg ikke lenger er så ung og pen og "fast i fisken" - vil han/hun elske meg enda?" Og jeg tror også at kroppslige forandringer som kommer med tiden normalt ikke gjør noe med tenning etc. For sin egen kropp vil jo forfalle tilsvarende, og "forfallet" er jo også et normalt tegn på alder. Slike forandringer skjer gradvis, og jeg tror at hvis du elsker noen vil du ikke pluttselig frastøtes av kroppen hennes/hans. Etter hvert som man har vært lenge sammen er samlivet (og sekslivet) så mye, mye mer enn akkurat dette. Tror jeg (vel å merke).

Det jeg egentlig prøver å si er: hvis du er forelsket/elsker henne og du syns hun er en fantastisk person, nyt det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hufsa....

For det første: Jeg er 180 cm høy og når jeg har vært 80 kg har jeg vært ganske så lubben. Ergo ville jeg nok ment at en som var 10-15 cm kortere enn meg og like tung var overvektig.

Min erfaring er at det du er redd for at blir et problem men skyver under forelskelsesmatta BLIR et problem før eller senere. Det er enkelte varsellamper som er lette å overse en stund, men som blir tydeligere og tydeligere etterhvert som forelskelsen går over.

Hvis du er "sånn" at du tenner på en kroppstype men ikke andre så ER du sånn. Ikke noe å gjøre med det, annet enn å ta konsekvensene av det. Selv har jeg store problemer med menn som er lavere og tynnere enn meg selv, det byr meg imot og jeg tror ikke jeg ville vært istand til å forelske meg i en jeg fant fysisk frastøtende.

For å dra paralleller til andre områder, så ville jeg sikkert kunne overse at en type var muslim en stund, men i lengden kunne jeg aldri leve med en muslim. Mener ikke noe vondt med det, men sånn er det bare, og det er innmari dumt å prøve å lure seg selv.

Det er nå min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ekte kjærlighet bryr seg lite om hva man egentlig har som "ideal" er min oppfatning.

Ei jeg kjenner (godt) sa ALLTID at ho ALDRI kom til å bli sammen med noen som var lavere en hun selv var, det kom ikke til å skje rett og slett, og det var en mening hun stod ved i mange år!!

Idag er hun samboer og har barn med en mann som er ca 10-13 cm lavere en hun selv er.... og det ER ikke noe problem, rett og slett fordi hun elsker ham og ikke kunne forestille seg livet uten ham! :wink:

Mange har ett bilde i hode av hvordan man mener kjærsten skal se ut, ihvertfall sånn ca. Men det er flere som finner ut at når de møter kjærligheten og di "reglene" ikke stemmer, så vinner kjærligheten over tidligere ønsker.

men siden du sliter, så er det nok i dette tilfellet mulig det ikke er kjærlighet? dersom du ikke er sikker på at du kan leve med hennes kropp?

Og hva om hun legger på seg igjen? Til den vekten hun hadde før hun gikk ned? vil du takle det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Hei!

Jeg har nylig truffet ei - på mange måter - FLOTT jente, og vi har begynt å få sterke følelser for hverandre. Og vi har god sex...........ofte.

Men: Hun er nok ganske overvektig (170 cm/80 kg vil jeg tippe), spesielt mage, rompe, lår.

Jeg er kanskje litt kroppsfiksert, og tenner nok mest på en noenlunde slank kropp.

Hun trener jevnlig, men går tydeeligvis ikke mer ned i vekt.

Jeg har opplevd at når vi elsker unngår jeg å se på deler av kroppen hennes, ser gjerne på ansiktet hennes istedet. Og det er jo godt å se at hun nyter!

Tydelig at det er du som har problemer og ikke henne? tror du er ung siden du er så kroppsfiksert. Kansje gjøre noe med deg selv?

overvektig? :hoho: med den høyden?

Men, jeg er fryktelig redd for at dette vil bli et problem seinere, at tenningen blir mindre/borte, f.eks. når "den store forelskelsen" er over. I såfall vil jeg føle at jeg har lurt henne, og påfører henne mye smerte ved et evt brudd om dette skulle få slike konsekvenser.

Noen gode råd?

Vil dette gå over? Bør jeg ta det opp med henne? Hva sier jeg i såfall (Huff, gruer meg!)?

Hvilken trreningsform/velser er effektive for å gå ned i vekt? Hva bør man holde seg unna?

Vil så gjerne at dette skal lykkes, hun er ei ganske unik jente som det ikke vil bli lett å finne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallais fortvilet!

jeg er selv 170 og har gått ned fra 80 til 75 kg og jeg vil absolutt ikke påstå at jeg er slank nei. men jeg synes selv jeg har en ganske sexy kropp til tross for mine kilo og jeg får tilstadighet høre hvor sexy jeg er..

MEN blir dette verre og verre? fokuserer du mer på at du ikke liker kroppen hennes etterhvert eller blir du mer og mer "vant" til det? jeg hadde et forhold til en gutt som ikke akkurat har den beste kroppen (jeg tenner vanvitti på KROPP, selv om jeg ikke tenner på en bøffa fyr med sixpack og enorme bicepser, men jeg vet hva jeg synes er deilig og han var ikke slik i det hele tatt..) men etterhvert begynte jeg faktisk å synes at han var nydelig slik han var! så det er kanskje en ting å tenke på!

eller du kan gjøre det enkelt for deg selv å fortelle jenta hva du føler - da dumper hun deg garantert ;) hehehe.

sett det hele i et stort perspektiv (jada jeg vet det er enkelt i teorien), hun er frisk, har to armer og to bein, dere har det fantastisk ilag på alle måter....... og frykt for om hun kommer til å legge på seg i fremtiden...? hva om hun er livredd for at du skal bli impotent? bare for å sette det hele på spissen...nei det skal ikke være enkelt. lykke til i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men du høres nesten latterlig ut.

Du kan ikke påstå å være forelsket når du sliter med slike tanker. Men vær ærlig og si det til henne nå - ikke vent og gjør ting enda verre. Som Embla sier, det er antagelig nok av andre menn som er interessert i henne, menn som er voksne nok til å stole på egne følelser og ikke må ha godkjennelse fra kamerater før de tør slå seg sammen med en jente. Menn som foretrekker en sjarmerende og oppegående jente framfor å velge kjæreste først og fremst etter kilo og kroppsmål :-( For de fleste menn foretrekker faktisk jenter med former framfor de uten...

Og du som mener en er lubben når en er 180 cm og veier 80 kilo, du bør kanskje vurdere briller :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...