Gå til innhold

Sexlyst og overvekt

Fremhevede innlegg

Gjest Fortvilet
Skrevet

Hei!

Jeg har nylig truffet ei - på mange måter - FLOTT jente, og vi har begynt å få sterke følelser for hverandre. Og vi har god sex...........ofte.

Men: Hun er nok ganske overvektig (170 cm/80 kg vil jeg tippe), spesielt mage, rompe, lår.

Jeg er kanskje litt kroppsfiksert, og tenner nok mest på en noenlunde slank kropp.

Hun trener jevnlig, men går tydeeligvis ikke mer ned i vekt.

Jeg har opplevd at når vi elsker unngår jeg å se på deler av kroppen hennes, ser gjerne på ansiktet hennes istedet. Og det er jo godt å se at hun nyter!

Men, jeg er fryktelig redd for at dette vil bli et problem seinere, at tenningen blir mindre/borte, f.eks. når "den store forelskelsen" er over. I såfall vil jeg føle at jeg har lurt henne, og påfører henne mye smerte ved et evt brudd om dette skulle få slike konsekvenser.

Noen gode råd?

Vil dette gå over? Bør jeg ta det opp med henne? Hva sier jeg i såfall (Huff, gruer meg!)?

Hvilken trreningsform/velser er effektive for å gå ned i vekt? Hva bør man holde seg unna?

Vil så gjerne at dette skal lykkes, hun er ei ganske unik jente som det ikke vil bli lett å finne igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
...

Men: Hun er nok ganske overvektig (170 cm/80 kg vil jeg tippe), spesielt mage, rompe, lår.

Jeg er kanskje litt kroppsfiksert, og tenner nok mest på en noenlunde slank kropp.

Hun trener jevnlig, men går tydeeligvis ikke mer ned i vekt....

For det første: er 170/80kg ganske overvektig? :o

Men, nok om det.

Jeg tror du bør finne ut om du kan gjøre noe med kroppsfikseringen/synet ditt, for så lenge hun trener og ikke kaster i seg en pose sjokolade hver dag, så er det ikke sikkert det er mye å gjøre med hennes kropp, ihverfall dersom du skal beholde henne blid og glad og frisk.

Trives HUN med kroppen sin? eller skammer hun seg?

Dersom ikke hun trives med kroppen sin, så kan du prate med henne (ikke si at du ikke tenner på kroppen hennes, men gå heller på at du føler hun ikke virker tilfreds og trygg på kroppen sin) og se hva som skjer.

men ikke alle KAN bli slanke!!

Dersom du virkelig liker hennes person og utseende bortsett fra litt til overs her og der, så bør du nok helst jobbe med deg selv, om du kan snu det. Spesiellt dersom hun er fornøyd slik hun er.

Lykke til uansett. :)

Skrevet

Du er nok ikke bare "litt" kroppsfiksert, men MYE. Skremmende å lese at du syns hun er ganske overvektig.

En ting bør du ihvertfall ikke gjøre hvis du vil beholde henne, og det er å si det til henne!

Kan du ikke heller glede deg over henne som hun er? Være glad for at du har funnet en unik jente, som du har det flott med og har god sex med?

hun trener også jevnlig, noe som er bra!

Fokuser positivt, og ikke negativt. Hva er viktigst for deg liksom???

Gjest Fortvilet
Skrevet

Ja, kanskje er jeg for kroppsfiksert :-(

Men søren ikke så lett å gjøre noe med.........

Om vekta er 80 i dette tilfellet vet jeg jo ikke, har selvsagt ikke spurt. Men innbiller meg at ca 62-68kg er "normalt" for høyden? Og antar hun er rundt 15 kg over dét........

Grunnen til at jeg spør er jo at jeg ikke vil komme i den situasjon at dette blir et problem, da sårer og skuffer jeg henne veldig. Men jeg vet jo ikke om jeg klarer "venne meg til" det heller :-(

Kanskje blir følelsene så sterke at dette ikke betyr noe etterhvert.....

Bortsett fra dette er hun flott.........., kanskje hun fortjener er annen?!

Skrevet

Synes du bør endre deg selv, og ikke henne.

Hilsen Poirot, 153 høy, med en vekt du beskriver som den normale for de som er 20 cm høyere enn meg.

Skrevet
Ja, kanskje er jeg for kroppsfiksert :-(

Men søren ikke så lett å gjøre noe med.........

...

Nei, det er ikke lett, men det er det rette!

det er ikke lett å slanke seg heller, så en av dere MÅ gjøre noe vanskelig dersom dere skal lykkes. :wink:

Og i dette tilfellet så er det nok du som burde ta jobben. :wink:

Skrevet

Jeg er 170 høy og veier ca 80 kg, og jeg ser absolutt ikke på meg selv som overvektig. :evil: :evil:

Dersom det er så stort problem for deg så bør du være ærlig med henne, så kan hun finne noen som er glad i henne for den hun er... :enig_animasjon:

Mannen min har btw INGEN problemer med meg...

:hjerter:

Skrevet
Jeg er 170 høy og veier ca 80 kg, og jeg ser absolutt ikke på meg selv som overvektig. :evil: :evil:

Dersom det er så stort problem for deg så bør du være ærlig med henne, så kan hun finne noen som er glad i henne for den hun er... :enig_animasjon:

Mannen min har btw INGEN problemer med meg...

:hjerter:

Knaskje dette er kvinnen temastarter snakker om???

Skummel tanke.

:sjarmor:

Skrevet

Knaskje dette er kvinnen temastarter snakker om???

Skummel tanke.

:sjarmor:

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Skummel tanke ja...

Løpe hjem og høre med nybakte mannen ja... :tunge1:

Skrevet

Det er ganske vanlig at menn og kvinner oppfatter samme situasjon forskjellig.

Lykke til.....dere trenger det ser det ut som.

:wink:

Skrevet

For meg er kroppen absolutt noe av det jeg tenner på hos en mann - men det virker jo som om du tenner på henne ? Det virker i det hele tatt som om dee har det bra sammen. Det virker også som om hun prøver å ta vare på kroppen sin . Tror vel mer at det er du som har et bilde i hodet ditt på hva du liker og hun stemmer ikke overens med det. Siden det virker som om veldig mye annet stemmer så bør du kanskje bare prøve å få det bildet vekk ? Kanskje du tenker på hva andre sier og tenker - at DE kan synes hun ser for tykk ut ? Feilaktige tanker såfall.

Så kan du jo prøve å holde dere i aktivitet - sex er jo bra trim - sørge for at dere spiser sunt også videre.

Skulle denne tanken din sitte i hodet så skylder du minst ikke henne å ta en beslutning på om du bør gå videre med forholdet eller ikke , bedre å avslutte det nå enn når hun har begynt å få enda sterkere følelser ovenfor deg.

Skrevet

Dersom jenta er 170 høy og veier 80 kilo har hun en BM Index på 27, som regnes som overvektig. Med en kroppsvekt på 68, som trådstarter foreslo, ville hun hatt en BM indeks på 23 og dermed vært klassifisert som normalvekt.

Skrevet

Jeg tror heller du bør begynne å fokusere på det du liker hos jenta di.

Kanskje du kan lære deg å se hva som er pent med kvinnelige former. Elsk henne for det hun er, ikke for det hun ikke er.

Gjest Fortvilet
Skrevet

Hm, tja.........indeks og indeks......

Slikt sier ikke all verden, og her er altså problemet at kiloene IKKE er jevnt fordelt. Kvinnelige former er flott synes jeg, men når rumpa går i ett med låra er det ikke SÅ kvinnelig :-(

Gjest glaciera ulogget
Skrevet

Det finnes ingen god måte å ta opp dette med henne.

Enten må du bestemme deg for å leve og elske med henne som hun er, eller la begge deler være.

Og hvis du forteller henne at vekta er et problem - og evt grunn til å slå opp - så håper jeg den neste dama di dumper deg fordi du har for liten penis.

Skrevet

Jeg tror også du er redd for hva andre mener og sier. Du sier jo at du er forelsket i henne, syns hun er unik og dere har noe spesielt sammen!

Det viktigste er at hun holder seg i form og har sunne fine interesser! So what om vekten er 15 kg over DITT ideal?

Syns hun fortjener en som setter pris på henne som person jeg!! Og det er ikke deg!

At du i det hele tatt TENKER på dette i denne fasen av forholdet sier jo også litt!

Høres nesten allerede ut som du har bestemt deg!

Gjest Embla s
Skrevet

Men er du forelsket i henne? De fleste jeg kjenner er slik at hvis de forelsker seg i en person, blir trekk de før ikke likte, fine/pene allikevel fordi de er forelsket i helheten.

Jeg syns ikke du er noen dårlig person fordi om du ikke liker kroppen hennes. Noen liker ikke menn med bart og syns det er et problem, andre liker ikke kraftige lår og da blir det et problem. Når vi blir forelsket skal det jo ofte mer enn en flott personlighet til, de fleste må også tenne på vedkommende, syns det blir dumt at dette er greit for alle andre trekk, bortsett fra når det kommer til typisk nok "for store lår", "for små/for store bryster" etc.

Du må kanskje finne ut med deg selv om du er forelsket nok/elsker henne nok til å overse det du mener er skavanker. (det kan jo hende du har noen skavanker hun velger å overse og :wink: )

Jeg tror iallefall ikke det er noen ide å tipse henne om slanking eller trening. Og jeg tror ikke du skal regne med at kroppen hennes skal forandre seg.

Veldig mange menn syns frodige kvinner er det deiligste og flotteste som finnes, så det er sikkert nok av andre som mer enn gjerne vil ha henne hvis du ikke vil!

Skrevet

og igjen, virker det som om HUN trives med kroppen sin? eller virker hun skamfull over den og prøver å gjemme den for deg og andre?

Skrevet

Ønsker du virkelig å være sammen med en du ikke tenner på? Rart, egentlig.

Men tenk deg, hva om hun hadde vært slank og fin i dine øyne. Og dere etablerte dere sammen - og hun ble gravid og la på seg? Hva da?

Det kan skje vet du?!

Når det gjelder tall og kilo og indekser og sånn, så er det egentlig lite relevant her. Du tenner ikke på henne, du synes hun er feit.

Da kan du

1. forandre deg (les:skjerpe deg) - men ok, det er ikke så lett, vi har alle ulik smak.

2. Som en annen skrev, la henne gå og finne noen som elsker henne for den hun er.

Gjest Fortvilet
Skrevet

Takk for svar, og spesielt fra embla...........

For meg er dette seriøst, og vanskelig. Jeg er IKKE i tvil oma t jeg er forelsket. og jeg TENNER på henne fordi hun usedvanlig søt og sjermerende, og hun er flink/god til å elske.

Jeg tror hun er rimelig fornøyd med kroppen sin, men er ikke sikker. Hun har vært større før, og er glad for at hun har slanket seg.

Mitt problem ligger i tvilen om at jeg senere, om jeg ikke venner meg til at hun er tykk, vil miste gnisten......

Ser jo at jeg pr idag sliter litt med dette, og undrer meg på hvordan dette vil endre seg, den ene eller andre veien. Har jo liten lyst til å såre henne med dette på et senere tidspunkt (les: brudd).

Hun har forøvrig fått de barn hun vil ha, og kroppen hennes er nok dels et resultat av dette.

Jeg høres kanskje egoistisk ut, men for meg er dette faktisk tosidig, altså ikke bare hensynet til meg seløv. Jeg ønsker et godt samliv/sexliv for oss begge, men vet ikke om jeg klarer endre meg mht det å ikke like overvekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...