Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn var far når jeg gikk gravid også ;) jeg stressa meg halvt ihjel med lange lister, planlegging av det ene og det andre, satt i timesvis og googlet for å finne ut hvilken vogn som var best - han skjønte ikke hvorfor vi ikke bare kunne gå i butikken og si at vi skal ha en vogn til babyen :fnise: Menn er jo ganske enkle til tider, og noenganger er det enkle ofte det beste :P Han brydde seg ikke om å sitte å lese i bøker eller på internett om babyer og slikt, og tenkte at vi kunne kjøpe klær etterhvert som vi så hva vi trengte når babyen var født.

Idag er sønnen vår 2,5 år og han er virkelig verdens beste og mest engasjerte far, så dette trenger ikke bety at han kommer til å bli en elendig far altså. Men den gamingen hans kan kanskje bli et problem? Han forstår at det kanskje ikke blir like mye tid til å game når babyen kommer? Og han er forbredt på det?

Anonymous poster hash: ab68c...618
Skrevet

Skjønner du synes det er kjedelig, men det er ganske vanlig akkurat det der. :) Bortsett fra spillingen og at samboer ville vært den som monterte stellekommode eller noe annet slikt, eller i alle fall spurt om jeg trengte hjelp, så er han på samme viset. :) Ikke er han gira på å kjenne på magen heller. Han gjør det aldri, kun hvis jeg spør om han ikke vil kjenne, og selv da kjenner han ikke særlig lenge. Han synes det kjennes så rart. ;)

Han er likevel en flott far og engasjerer seg i gutten, og vil komme til å gjøre det med lillebror som kommer også.

Det viktigste slik jeg ser det, er at mannen din er innstilt på at det ikke funker å bruke så mye tid på spilling etter fødsel, og at det dessuten kan være veldig greit å bruke litt ekstra tid på å pleie forholdet før baby kommer. :)

Skrevet

Hahaha, det du beskriver hørtes akkurat ut som meg. Jeg var også en gamer før babyn kom og var veldig laid back når det kom til forberedelser og var ikke med på noe planlegging. Hadde heller ikke så god peil på hva det ville si at det er en "Baby på vei". Det gikk virkelig opp for meg når Celine kom til verden :) Nå bidrar jeg med alt som jeg kan, bleier, bad, lage middag hver dag, hente drikke, kjøpe inn mat på butikken osv. Så det går seg til :) En viktig ting å være forberedt på er at det å få baby er virkelig hardt de første månedene. Tror han stepper opp når den lille kommer, det gjorde jeg :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...