Gå til innhold

Innbetaling til lånekassa, "ukjent kid-nr"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Dette er litt i siste liten, i og med at fristen er nå i kveld, men jeg sitter og prøver å betale mitt første avdrag på studielånet, og får det ikke til.

Når jeg logger meg inn med "min id", så kommer det opp en regning der med forfall 15. februar. Problemet er bare at jeg ikke får kid-nummeret til å virke? Hver gang jeg prøver å betale får jeg bare opp at det er "feil" på kid-nummeret?

Hva gjør jeg galt her? Og hvem tar jeg kontakt med, banken eller lånekassa?

Anonymous poster hash: 832b0...bf4
Skrevet

Dersom du klipper og limer inn KIDnr, pass på at det ikke har kommet med noen mellomrom.

Skrevet

Får så mange telefoner om dagen om akkurat det der. I tillegg er folk sinte fordi vi har sendt dem "defekt" faktura fordi kidnr er feil.

Skaff dere briller!!!

Anonymous poster hash: 1493c...4aa

Skrevet

Hvis du ikke får til å betale med KID-nummer, betal med melding i stedet. Sett KID-, kunde- eller personnummer i meldingsfeltet så innbetalingen kan identifiseres.

Bestill avtaleGiro, da går videre regninger automatisk (så lenge du har dekning på kontoen og høyt nok tak på innbetalingene), så slipper du å tenke på KID-nummer eller betalingsfrister.

Anonymous poster hash: c1933...2cc

Skrevet

Men jeg har mange ganger opplevd mottakere som forutsetter KID på innbetalinger.

Om det gjelder Lånekassa vet jeg ikke.

Sannsynligheten for at kunden legger inn feil KID er betydelig større enn at mottaker har oppgitt feil KID på regningen.

Bruk eFaktura / AvtaleGiro.

Anonymous poster hash: bcc57...68f
Skrevet

KID-nummeret til Lånekassen er det samme som kundenummeret ditt. Det står også oppført på Dine Sider under fanen "Din Profil" ---> "KID og kontonummer". Sjekk der at du har riktig nummer.

Anonymous poster hash: abc42...c9a
Skrevet

Dersom du klipper ut KId nummeret og limer det inn i nettbanken, vil det ikke funke. Jeg må alltid skrive det inn.

Men avtalegiro eller efaktua er lurt!

Anonymous poster hash: 1cb32...f56
Skrevet

Dersom du klipper ut KId nummeret og limer det inn i nettbanken, vil det ikke funke. Jeg må alltid skrive det inn.

Men avtalegiro eller efaktua er lurt!

Anonymous poster hash: 1cb32...f56

Det vil fint fungere det. Er kun fordi det enten er et mellomrom foran eller etter Kid nr.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...