Gå til innhold

Fortsatt ha kontakt med eksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ble nylig slutt mellom meg og eksen, etter en lang og trøblete periode. Han ville gjøre det slutt fordi han følte han trengte å vokse som menneske og at han ikke kunne være en god kjæreste for meg eller noen andre nå. Jeg ser den og er forsåvidt enig i at det er slutt.

Men han er knust over at jeg ikke vil ha kontakt med han etter at det ble slutt. Jeg trenger å kun fokusere på meg selv nå for å gå videre, selv om jeg savner han fryktelig og vil helst snakke med han hver dag. Men jeg vet at om jeg gjør det, vil jeg ikke komme meg helt videre og hele tiden håpe på at det kan bli oss igjen.

Vi har vært hverandres beste venner og det er tungt å høre hvor lei seg han er. Han sliter mye og jeg vil være der som en venn for han, en gang i fremtiden når jeg er over han og han har blitt mer voksen (hans ord). Men ikke nå. Jeg blir bare bekymret over å høre hvor tungt han har det og kjenner på at jeg kanskje vil ha kontakt jeg også. Det er bare så vanskelig nå..

Hva syns dere at jeg skal gjøre? Burde jeg la han seile sin egen sjø eller være der som en venn, selv om dette kan gjøre det vanskeligere for meg å gå videre?

Anonymous poster hash: 3b58f...21e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Anonymous poster hash: 3b58f...21e
Gjest Haaploes
Skrevet

Et vennskap kan bygges når dere begge har gått videre på hver deres kant og er lykkelige uten hverandre. Før det vil en relasjon først og fremst gjøre vondt.

Skrevet

Eksen min insisterte også på at vi måtte ha kontakt etter at han dumpet meg. Å tiltross for at han fikk seg ny "kjæreste" uken etter, så måtte vi fremdeles ha kontakt i følge han. For meg var det hardt på alle måter, og skulle jeg gått gjennom det samme en gang til hadde det vært null kommunikasjon fra brud dag en. Grunnen til at jeg valgte å ha kontakt var fordi jeg vel innerst håpet han skulle angre, selv om jeg sa nei den gangen han sporte om vi skulle forsøke en gang til..

Vi har vel en form for enveis kommunikasjon den dag i dag, han spør og jeg svarer. Jeg innså for noen måneder siden at jeg ikke trenger han i livet mitt, og særlig ikke nå som han skal bli far.

Man lærere av sine feil, jeg skal iallfall ikke ha noen form for kommunikasjon med fremtidige ekser så fremst vi ikke har barn sammen!

Anonymous poster hash: 796e9...485
Skrevet

Jeg var sammen med en fyr fra jeg var 15 til jeg var 17. Det var mye krangling og masing i etterkant, og han fikk ny kjæreste ganske fort, så det var mye sjalusi osv.. (var tross alt bare 17).

Men så møtte jeg han på byen i fjor (var 23 da), og da snakka vi masse :) Etter det har vi vært på noen konserter ol. sammen. Jeg har ny kjæreste nå, så det er ikke noe mellom oss annet enn vennskap :) Men tror det lønner seg å vente en stund før alle følelser er borte.

Anonymous poster hash: 05df3...a20
Skrevet

Jeg snakket overhodet ikke med eksen min, så et parr mnd senere så følte jeg meg mer og mer klar til å ha noe kontakt. Snakker i dag litt løst og jeg er glad på hans vegne at han har en ny kjæreste.

Gjest tomasjj
Skrevet

Dette må du kjenne på selv.

Ofte er det greit med en periode uten kontakt da jeg synes det hjelper for å komme seg videre.

Skrevet (endret)

Null kontakt er best for noen, inkludert undertegnede i en slik periode.

Endret av Charmander

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...