Gå til innhold

Ca pris på denne bunaden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Setesdalsbunad for kvinne. Er det noen som vet sånn ca pris på den? Har søkt litt rundt, men finner jo ingenting angående pris :vetikke:

Anonymous poster hash: 15b09...60f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne typen altså :)

Skrevet

Denne typen altså :)

Send en mail til Husfliden som syr den modellen og hør med dem :)

Anonymous poster hash: 77579...27b

Skrevet

Husfliden er ofte veldig stive i pris. Min søster fikk seg lofotbunaden for 20000 kr (også cape for litt ekstra), hos en bunadbutikk. Alt var fra Norge, og den ble sydd i Norge, men den ble brodert i Kina. Ergo sparte hun 30 000kr på den.

Anonymous poster hash: 45e3d...0f8

Skrevet

Husfliden er ofte veldig stive i pris. Min søster fikk seg lofotbunaden for 20000 kr (også cape for litt ekstra), hos en bunadbutikk. Alt var fra Norge, og den ble sydd i Norge, men den ble brodert i Kina. Ergo sparte hun 30 000kr på den.

Anonymous poster hash: 45e3d...0f8

Ja, om man ikke ønsker å støtte de som syr bunader i Norge skaffer man seg kinabunad, men jeg skjønner ikke hva man skal med en bunad når man ikke er nasjonalistisk.

Anonymous poster hash: 8a7b9...2c9

• Liker 3
Skrevet

Spør husfliden og sjekk rundt om i området hvor bunaden er fra. Mamma sydde min, vi kjøpte alt det vi trengte fra Nordmøre når vi var på turerer innom. Sparte ca 5k, endte opp på ca 20k uten mye av sølvet.

Skrevet

Spør husfliden og sjekk rundt om i området hvor bunaden er fra. Mamma sydde min, vi kjøpte alt det vi trengte fra Nordmøre når vi var på turerer innom. Sparte ca 5k, endte opp på ca 20k uten mye av sølvet.

Problemet der er at jeg har uansett ikke råd til å kjøpe en bunad nå, jeg vil bare vite ca pris. Føler jeg "forplikter" meg litt om jeg sender epost og spør..

Skrevet

du kan jo si i eposten at du har ikke mye å rutte med og trenger å spare mye for å få den bunaden du ønsker deg og trenger et prisoverslag på hva bunaden koster,hvilket sølv og hva sølvet koster og hva alt annet tilbehør (strømper,sko,hodeplagg osv) koster sånn at du vet hvor mye du må spare og eventuelt kan kjøpe noe sølv når gullsmedene har tilbud/salg på bunadsølv, noe de gjerne har før konfirmasjoner,<br /><br />det kan jo vere at du vil trenge 3-4-5 år på å spare opp om du setter av 500kr i mnd, kanskje du vil trenge enda et par år med sparing

Anonymous poster hash: e7fe5...19e

• Liker 2
Skrevet

Problemet der er at jeg har uansett ikke råd til å kjøpe en bunad nå, jeg vil bare vite ca pris. Føler jeg "forplikter" meg litt om jeg sender epost og spør..

Nei, du forplikter deg ikke på noen som helst måte ved å spørre. :) Jeg vil tro ingen vet bedre enn Husfliden at bunadskjøp ikke akkurat er noe man gjør på impuls. Fortell dem at du vurderer å begynne å spare, men gjerne skulle visst hvor mye du må regne med å bruke.

Anonymous poster hash: ffbf7...62b

Skrevet

Neida, det er ingen kjøptsplikt ved å høre om pris. Eventuelt kan du også høre med Bunadrosen, jeg fikk dårlige vibber av husfliden med frekkhet og at enkelte av tegningene til bunaden min var feil (de ville ikke gi ut fullstendig mal, selv om vi betalte for det). Bunadrosen har alltid vært hyggelige, selv uten at jeg har kjøpt noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...