Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han noen tips? hvordan gjør dere det?

Anonymous poster hash: 63e27...96e
Videoannonse
Annonse
Gjest Happyface87
Skrevet

Hva er problemet da? Blir huden tørr eller flekkete? Fet?

Skrevet

Ligger liksom utenpå huden og ser tør ut.. Vanskelig å forklare. Er det best å bruke kost, svamp eller henna? Er det for jeg har tørr hud?

Skrevet

Kanskje du bruker en foundation som er for tørr for deg? Jeg tar først på fuktighetskrem, lar den trekke inn og tar den på med fingrene :)

Anonymous poster hash: 57482...86a
Skrevet

Bruker dere pudder over?

Skrevet

contouring viktig eller er det greit å droppe?

Skrevet

Jeg lure på det samme egentlig. Uansett hvordan foundation jeg velger, så bare legger den seg som et synlig lag over huden. Man ser det spesielt godt på porene, og det finnes ikke pent når foundationen er så synlig. :(

Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg bruker ansiktskrem først, så påfører jeg foudation med svamp så concealer og avslutter med pudder

Skrevet

Kanskje du bruker feil foundation til huden din?

Anonymous poster hash: 30ebb...114
Skrevet

Det er lett at foundation ikke legger seg så pent på denne tiden av året siden huden blir en del tørrere. Det kan være lurt å prøve en god ansiktskrem først.

Skrevet

Vask sminkekosten din, og hvis du bruker svamp må du huske å fukte den med vann først, hvis ikke blir resultatet elendig.

Skrevet

Utstyret du påfører foundation med er vel så viktig som selve foundationen. Jeg kan få de dårligste foundations til å se fin ut med riktig utstyr.

Jeg sier bare: BeautyBlender og Sigma F80. Spesielt førstnevnte. Gir fantastisk resultat ved bruk av flytende foundation. En stor hit verden over.

Anonymous poster hash: d1d27...d2e
Skrevet

Jeg bruker stipple-kost til foundation, veldig mye penere resultat enn noe annet jeg har prøvd.

Om huden min er litt tørr det lett ut som foundationen legger seg utenpå huden og trekker ikke inn, da pleier jeg å blande foundationen med en krem (jeg liker Aderma exomega, men den er ganske fet!).

• Liker 1
Skrevet

Kanskje det ikke er sminken som er problemet, men underlaget. Skrubber du huden med en fin skrubb en gang i uken? Renser du den? Fukter du den? Om du tar på fuktighetskrem rett før sminke, skal det gå minst ti minutter mellom for at den skal få trekke inn. Tror heller det er underlaget enn sminken/kost som er problemet! :)

• Liker 1
Skrevet

Kanskje det ikke er sminken som er problemet, men underlaget. Skrubber du huden med en fin skrubb en gang i uken? Renser du den? Fukter du den? Om du tar på fuktighetskrem rett før sminke, skal det gå minst ti minutter mellom for at den skal få trekke inn. Tror heller det er underlaget enn sminken/kost som er problemet! :)

Det er fullt mulig å få foundation til å se bra ut - uavhengig av hudtype/ underlag.

Poenger er å finne produkter og svamp/ kost som er tilpasset din hudtype. TS: Siden du har tørr hud, vil jeg anbefale YSL Touche Eclat Foundation med Beauty Blender-svamp. Flawless resultat - jeg lover!!

Anonymous poster hash: d1d27...d2e

Skrevet

Selv merker jeg stor forskjell på hvordan foundation ser ut på huden min hvis

jeg slurver med hudpleierutinen min. Merker fort om jeg trenger en omgang med

skrubb og ansiktsmaske. Krem er noe jeg uansett bruker daglig.

Det kan selvfølgelig være at du har helt feil foundation til din hudtype,

da vil resultatet ofte bli dårlig, men dette er ofte noe man kan fikse med riktig verktøy.

Skriver under på det mange over her sier, Beauty Blender er fantastisk til å få foundation flawless.

Er også veldig glad i å bruke Sigma F80 eller F82, eller Real Teqhniques Expert Face Brush.

Alle disse fungerer supert med flytene Foundation. Er det snakk om mineral foundation bruker

jeg enten en stor kabuki kost fra Kicks eller Sigma F80 eller F82 da også. Viktig å huske på å

rengjøre verktøy ofte, for å hindre bakterier som kan gi urenheter på huden.

Skrevet

For å få et bra resultat, bør du være nøye med hudpleierutiner. Merker selv at jeg blir fort "flakete" og tørr i huden, og sminken ser ikke bra ut, hvis jeg slurver med peelingen. En primer vil også gjøre at den ser bedre/jevnere ut.

Bruk mild peeling, og kjøp deg en god fuktmaske og bruk den om kvelden i periodene du føler deg ekstra tørr. Eller en rimeligere variant, rensemelk/krem og frottéklut. Det gav gode resultater! (for meg, ihvertfall!)

Jeg synes det beste er å påføre den med hendene, da har du mer kontroll. En svamp vil bare suge til seg sminken din, etter min erfaring. Kommer nok an på kvaliteten.

Skrevet

Men hvor viktig er contouring? og har dere eventuelt noen bra tips der å? Er så redd det ser rart ut...

Skrevet

Men hvor viktig er contouring? og har dere eventuelt noen bra tips der å? Er så redd det ser rart ut...

Contouring er ikke viktig per se, det har blitt veldig hypet opp. Mange tar for mye, og bruker feil farge, slik at det bare ser skittent ut, og litt Drag Queen-ish. Men gjøres det riktig (og diskret) kan det se fint ut, men jeg gjør det som oftest bare til fest, eller hvis jeg rett og slett gidder!

Har du en typisk nordisk hudtone anbefaler jeg NYX taupe blush (jeg bor i Tyskland og kjøpte den der, men den finnes sikkert på Amazon) og ta med en lett hånd rett under kinnbeina. Den bruker jeg og den gir et veldig fint og naturlig resultat. Contouring er jo bare for å skape en slags skygge for å fremheve kinnbena dine, og bruker man solpudder kan det lett se skittent og unaturlig ut. Solpudder skal jo legges der solen naturlig treffer, ikke for å lage skygge. Det finnes mange tutorials på youtube på hvordan du burde gjøre det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...