Gå til innhold

omgangssyke. ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

....og ingen oppkast siden 0030 i natt. Håper vi er over. Stakkar snuppa vår ber om mat (fått bittesmå biter av loff) men orker nesten ikke spise. Flink til å drikke vann. Hatt 2 kremete bleier med gul grønnfarge siste 26 timer. Håper natten blir god så vi alle får hvilt oss litt og fått litt mere krefter. Mamma 💜 blør for snuppa når hun har det sånn,men synes hun er tapper tross alt.

Anonymous poster hash: 910e0...90c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

....og ingen oppkast siden 0030 i natt. Håper vi er over. Stakkar snuppa vår ber om mat (fått bittesmå biter av loff) men orker nesten ikke spise. Flink til å drikke vann. Hatt 2 kremete bleier med gul grønnfarge siste 26 timer. Håper natten blir god så vi alle får hvilt oss litt og fått litt mere krefter. Mamma blør for snuppa når hun har det sånn,men synes hun er tapper tross alt.

Okay....

Anonymous poster hash: 19bed...b0f

• Liker 8
Skrevet

Jeg får seriøst spader av å lese mamma :hjerte: og snuppa i samme setning.

Barnet ditt har hatt spysjuken, noe som alle unger får før eller siden. Hun er ikke heltmodig bare pga det. Hjertet ditt blør heller ikke, da hadde du vært død nå.

Hjelpes.

Anonymous poster hash: 7a63f...07f
  • Liker 14
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Det er spybya. Ikkje verdas undergong! Om dette får "mammahjertet" (:spy:) til å blø så får du det slitsamt i framtida!

Skrevet

Herregud... Det er sånn livet er. Hun kommer sikkert til å få det ved flere anledninger, og hun kommer nok til å overleve hver gang skal du se.

Anonymous poster hash: aaacb...7c1

• Liker 1
Skrevet

Syns dette var litt vel overdrivelse...

• Liker 1
Skrevet

:scorpis::murvegg::klaske:

Anonymous poster hash: 33bfe...1d6
  • Liker 1
Skrevet

Det er spybya. Ikkje verdas undergong! Om dette får "mammahjertet" ( :spy:) til å blø så får du det slitsamt i framtida!

Kunne ikke sagt det bedre selv. Gremmes av HI.

• Liker 2
Skrevet

Kunne ikke sagt det bedre selv. Gremmes av HI.

Kjære vene, da skal de ikke mye til!

Syns ikke det er så ille å føle med barnet sitt når det ikke har det særlig bra. Alle vet at å ha spysjuke er noe møkk, enten man er liten eller stor.

Det skal jammen ikke mye til for å bli æreskjelt her nei! Intolerante tullinger!

Til TS: jeg skjønner deg, selv om spysjuke sjeldent er farlig og går som regel over innen 24 timer.

• Liker 5
Skrevet

Jeg forundrer meg også av negativiteten i svarene her. Hva med å la være å kommentere hvis dere ikke ha noe substansielt å si?

Føler med deg, TS, det er kjipt når små barn får omgangssyken. Vi har nettopp hatt en runde med rotaviruset på toåringen, da var det oppkast i tre døgn. Jeg var helt utkjørt etterpå. Håpet det går fortere over hos dere!

Anonymous poster hash: a8985...00d

Skrevet

Kjære vene, da skal de ikke mye til!

Syns ikke det er så ille å føle med barnet sitt når det ikke har det særlig bra. Alle vet at å ha spysjuke er noe møkk, enten man er liten eller stor.

Det skal jammen ikke mye til for å bli æreskjelt her nei! Intolerante tullinger!

Til TS: jeg skjønner deg, selv om spysjuke sjeldent er farlig og går som regel over innen 24 timer.

Fordi TS overdriver så til de grader! Du får sitere noen andre om du har så mye å si! Mener at skal det så lite til som omgangssyke før man blir helt satt ut, da kan småbarnsperioden bli for tøff for TS. Ferdig snakket.

• Liker 2
Skrevet

Fordi TS overdriver så til de grader! Du får sitere noen andre om du har så mye å si! Mener at skal det så lite til som omgangssyke før man blir helt satt ut, da kan småbarnsperioden bli for tøff for TS. Ferdig snakket.

Forteller du meg hvem jeg skal sitere? Med hvilken rett? Tåler du ikke å bli motsagt så gi faen å spy ut den slags eder og galle over en filleting.

Hvem sier at TS er satt ut? Overdrive? Folk klager da for langt mindre enn det her, for ikke å snakke om all idiotien det lages tråder om.

Men, jeg kunne faktisk sitert hvilken som helst av dere. Sant nok...

• Liker 1
Skrevet

Vanvittige negative mennesker her!

God bedring til datteren din TS!

• Liker 1
Skrevet

Omgangssyke er for jævlig, vi hadde en runde for et par uker siden. Og det var mer enn nok til at jeg følte at både jeg og lillegutt var heltemodige som overlevde med humøret i behold. :P Og det er ingenting som er mer naturlig enn at du synes synd på barnet ditt når det har det ubehagelig og vondt. Eneste som er greit med omgangssyken er at det går over så fort som det kom. God bedring :smilyblomst:

Skrevet

Ts her...

Dere får si hva dere vil. Jeg la ut mine tanker....

Første barn, hun er 7 mnd,for meg og pappaen hennes var dette tøft. Hun er bedre i dag,selv om matlysten ikke er på topp. Humør og smil har hun iallefall. Jeg vet hun ikke dør, men opplever likevel at det vondt å ikke kunne gjøre noe når hun er dårlig. Jeg Skjønner at barn blir syke og at går bra stort sett alltid. Om mine tanker og opplevelser er for dumme på trykk for dere erfarne mødre,så la være å kommentere da vel!

Skrevet

Ts her...

Første barn, hun er 7 mnd,for meg og pappaen hennes var dette tøft. Hun er bedre i dag,selv om matlysten ikke er på topp. Humør og smil har hun iallefall. Jeg vet hun ikke dør, men opplever likevel at det vondt å ikke kunne gjøre noe når hun er dårlig. Jeg Skjønner at barn blir syke og at går bra stort sett alltid. Om mine tanker og opplevelser er for dumme på trykk for dere erfarne mødre,så la være å kommentere da vel!

Om du blir sår av tanker til erfarne mødre så la vær å legg ut tankene dine da!

Er det mulig? Du har et barn på 7 mnd. Hun har hatt omgangssyke. Og? Det er ikke noe verre for deg eller mannen din eller barnet ditt! Skulle tro du var den eneste som har barn med omgangssyke.

Du syter og folk liker ikke de som syter. Voks opp!

Anonymous poster hash: 8d7e5...e6c

• Liker 2
Skrevet

Føler med deg/dere.. :hjerte: Og til dere som ikke kan ha litt sympati og slenger drittkommentarer: Ta dere en bolle :kvalm:

Skrevet

....og ingen oppkast siden 0030 i natt. Håper vi er over. Stakkar snuppa vår ber om mat (fått bittesmå biter av loff) men orker nesten ikke spise. Flink til å drikke vann. Hatt 2 kremete bleier med gul grønnfarge siste 26 timer. Håper natten blir god så vi alle får hvilt oss litt og fått litt mere krefter. Mamma blør for snuppa når hun har det sånn,men synes hun er tapper tross alt. Anonymous poster hash: 910e0...90c

For det første så er jeg enig med alle de som påpeker at du overdriver,mfor detvgjør du virkelig.

For det andre er det kanskje bedre å gi henne noen skjeer med velling eller noe annet med næring i, istedet for loff som bare er tomme kalorier.

Forøvrig er det ingen som har noen som helst interesse av å lese om konsistens og fargen på innholdet i bleiene.

Anonymous poster hash: e15f9...b4e

• Liker 2
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Ts kunne antakelig for min del spart seg for mammahjerter som blør og snupper osv, men det var da måte på hvor tøffe dere "erfarne" mødre her var da! Vi har vel alle rett til vår egen oppfatning av hva som er tøfft og vanskeig? Selv tar jeg heller tre dager i skauen uten mat, kald og jævelig men frisk enn omgangssyke. Faktisk noe av det værste jeg vet. Dessuten er vi alle utstyrt med forskjellig "tøffhet". Skal være den første til å inrømme at jeg fikk angst og panikk da vår da 4mnd baby ble kraftig forkjølet. Man blir tøffere med tiden..men hva med å tenke seg til at man har ulikt grunnlag for å hanskes med tøffe situasjoner. Både min kone og sønn døde nesten på vei til sykehuset med meg som sjafør. Det er derfor ikke så lett alltid å tenke rasjonellt.

TS ville vel bare få ut noen tanker. At dere tenner på å rakke ned på hennes følelser synes jeg sier mye.

Skrevet

Ts her...

Jeg forstår godt hvordan det er TS.

Jenta mi var bare 5 måneder når hun fikk omgangssyken. Så liten og så veldig slakk stakkars. Jeg ringte til legekontoret, helsestasjonen, og legevakten for det var så fælt å se at hun ikke fikk i seg grøt og kastet opp alt melk hun fikk. Det er som oftest ikke farlig, men utrolig skummelt for oss som foreldre å ha så små barn som blir syke.

Det gikk heldigvis over på 2-3 dager hos oss. Men det var skummelt og tøft når det stod på.

Hold ut, TS. Det går nok helt fint dette også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...