Gå til innhold

Hun hyler når jeg leverer henne i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har skjedd med datteren min? Hun fyller snart 3, og har gått i barnehage siden hun var 2 år. Bortsett fra de første tilvenningsukene, så har leveringen gått kjempefint. Hun har såvidt tid til å snu seg og vinke før hun løper bort til de andre barna og setter igang med å leke.

Nå etter ferien har alt forandret seg totalt. Fra å være en trygg og glad unge i barnehagen, har hun blitt helt hysterisk hver gang jeg skal levere henne... :cry: Det er fælt for både mor og barn. Jeg må bare lempe henne over til en av tantene, snu meg og gå. Jeg hører henne skrike helt ut av barnehagen. Det er så forferdelig! De ansatte sier at det går helt fint med en gang jeg er ute av syne, men synet av henne som strekker ut armene og roper på meg blir hos meg hele dagen, og jeg får så utrolig dårlig samvittighet.

Er dette normalt etter at barnet har vært hjemme sammen med mamma og pappa så lenge? Kan det ha sammenheng med at hun nå har begynt i en gruppe med eldre barn? Hun er veldig stille og forsiktig av seg, og føler kanskje at hun blir overkjørt? Hva kan jeg gjøre for å gjøre leveringa lettere for henne (og meg)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er helt normalt og vi ser det så veldig godt i august måned. Ta det med ro, det gjelder minst halvparten av barna og som regel er det over så fort du er ute av syne. :wink:

Klem, Barnepleier-Tex

Skrevet

Er nok veldig vanlig som Tex skriver ja! Dette skjedde også med min sønn, etter lange opphold fra barnehagen! Går seg helt sikkert til!

Men er ikke spesielt hyggelig for deg nei.... Jeg gikk mang en gang med tårene rennene fra barnehagen når jr sto og hylte etter meg, og følte meg som verdens værste mamma!

Skrevet

Ikke alle barnehager som er bygd slik at dette er praktisk mulig, men om deres er:

Gå slik du gjør nå, men stopp utenfor døren, og vent til hun roer seg. Det har hjalp mange foreldre i en tidligere barnehage jeg var i.

Du kan også ringe barnehagen i det du kommer på jobb, og høre med personalet hvordan det går.

Som Tex, skriver er dette veldig vanlig på alle barna, særlig i august. Da kommer det en del nye barn i barnehagen, noen av de gamle skifter gruppe, mange kommer tilbake fra ferie, med mamma og pappa rundt seg hele tiden. Ta det med ro, det pleier å gå seg til i løpet av noen uker.

Skrevet

Klart det er vondt å rive seg løs fra et hylende barn.

Men, som flere her også sier:

Helt vanlig og går som oftest over så fort mor/far er ute av syne.

Skrevet

Sånn var jeg også.

Med en gang mamma dro, hylgrein jeg, (itte arnebagen jeg!) men da hun var ute av syne, lekte jeg smørblid og fornøyd.

Da mamma kom tilbake igjen, hlygrein jeg nok en gang, jeg ville ikke hjem!

Gjest *Lillian* i.i
Skrevet

Helt normalt og veldig vanlig. Slik er det hver august i barnehagen :wink:

Dessuten er det ofte ekstra ille å komme tilbake i barnehagen når man har hatt kanskje 3-4 uker sammen med foreldre og slekt og som oftest blitt ganske bortskjemt. Å da komme tilbake til den tøffe barnehagehverdagen - det er ikke like greit alltid..

Gjest Anonymous
Skrevet

det er helt normalt det der.

Etter en lang sommerferie så blir det som om å begynne helt på nytt igjen.

Må nok bruke noen uker på det der ja.

Men du bør bare snakke rolig og bestemt og gå så fort du kan.

Da vil det gå fortere over.

Men så blir jo ungene uansett alder veldig mammadalte i ferien,så 4 og 5 åringer kan også ha problemer med det der etter en lang sommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...