Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan umulig bare være meg som har lagt merke til dette. Det har irritert meg i mange år og det er en gjenganger at McDonalds-matavfall ligger slengt rundt i gatene, busker og langs veiene. Både i by og på landet...Jeg ser sjelden/aldri Burger King-søppel eller avfall fra andre kjeder, konsekvent McDonalds. I dag så jeg det igjen.

Hvorfor forsøpler kunder av McDonalds så ekstremt mye? Hvorfor bruker ikke McDonalds-kunder søppelkasser, og hvorfor hiver folk McDonalds-restene ut av bilvinduet i fart? Henger dette sammen med intelligens? De må jo i større grad enn andre mangle moral. Blir helt oppgitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker tiden mens bussen står i kø om morgenen til å mentalt sortere søppelet som ligger i veikanten. Det aller, aller meste kan deles inn i en av fire kategorier:

-snusbokser

-alkoholflasker/-bokser

-kaffekopper fra Narvesen, 7-eleven, McDonalds etc

-sjokolade-/potetgullemballasje

Den femte kategorien ville blitt fastfoodemballasje. Er vanskelig å ikke generalisere over hvilken type folk som forsøpler, ja... Akkurat når det gjelder McDonalds vs Burger King, kan det ha noe å gjøre med at McDonalds er mer tilgjengelig? I Bergensområdet kan jeg i hvert fall raskt komme på 7 McDonaldsrestauranter, men bare to Burger King.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje de har lengre åpningstid enn burger king? (Vet ikke om det stemmer men)

Slik at de som er på vei hjem fra byen er innom mcdonalds og ikke bk

Skrevet

Vel, jeg hiver ikke masse søppel rett på bakken selv om jeg er dritings faktisk. Så de som gjør dette er vel av samme ulla som gjør det i edru tilstand.

Ser det mye ute på landet også. Big Mac-menyer i grøftekanter altfor ofte...

Skrevet

Spiser man søppel og kaster søppel rundt seg, så blir man vel søppel...

Anonymous poster hash: b8e0c...17d

Skrevet

Spiser man søppel og kaster søppel rundt seg, så blir man vel søppel...

Anonymous poster hash: b8e0c...17d

Du blir hva du spiser sies det, jeg tror det er noe i det.

Skrevet

Der jeg bor er det et utbredt problem at folk kjøper McDonalds-mat, spiser den i bilen på en stor kommunal parkeringsplass i nærheten, åpnet bildøra, setter søpla på bakken, og kjører av gårde. I sommerhalvåret bruker kommunen relativt mye tid på å rydde opp igjen det. Det verste? Det hadde ikke tatt mange sekundene per person, hvis en kastet søpla selv idet en kommer hjem.

Skrevet

for de har mulighet til takeaway. Man går ikke rundt med en stor pizza fra peppez etter en bytur. Tror ikke de har åpent så sent engang. Men det irriterer meg når umodne guttunger kaster ut søppelet fra bilen..

Men det er ingen egen kategori: mcdonalds-kunde-folk, som alle gjør sånn og sånn.

Hilsen feit mcdonalds kjerring

Anonymous poster hash: dcb86...98e
Skrevet

Det er vel ganske enkelt.

1 mye flere mcdonalds resturantee har drive tru.

2 mcdonalds har som regel lenger åpningstid enn burgerking.

Begge disse har sammenheng med at burgerking i større grad er inne på kjøpesentere, mens mcdonalds oftere har resturanter i egne bygg og kan dermed både ha drive tru og bestemme åpningstidene sine selv.

Anonymous poster hash: f9ebf...d1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...