AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #1 Skrevet 15. februar 2015 Hei, jeg var i jobb frem til begynnelsen av desember men ble sykemeldt. Kontrakten min gikk ut og jeg venter nå på sykepenger fra NAV. Det har snart tatt 3 måneder og jeg har utgifter og regninger på rundt 25.000 kr nå. Det bare hoper seg opp og jeg kjenner at jeg blir syk av tanken på å ikke gjøre opp for meg!! Er det noen slags lån jeg kan ta for å betale det jeg skylder? Blir gaaaaal snart!!! Tenker at det er bedre å forholde seg til et lån enn mange forskjellige purringer og slike ting. Jeg har utsatt noen regninger men kan ikke utsette dem for alltid. Mvh frustrert kvinne. Anonymous poster hash: 46bc4...72d
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #2 Skrevet 15. februar 2015 Hei, jeg var i jobb frem til begynnelsen av desember men ble sykemeldt. Kontrakten min gikk ut og jeg venter nå på sykepenger fra NAV. Det har snart tatt 3 måneder og jeg har utgifter og regninger på rundt 25.000 kr nå. Det bare hoper seg opp og jeg kjenner at jeg blir syk av tanken på å ikke gjøre opp for meg!! Er det noen slags lån jeg kan ta for å betale det jeg skylder? Blir gaaaaal snart!!! Tenker at det er bedre å forholde seg til et lån enn mange forskjellige purringer og slike ting. Jeg har utsatt noen regninger men kan ikke utsette dem for alltid. Mvh frustrert kvinne.Anonymous poster hash: 46bc4...72d Dette kvalifiserer til nødhjelp fra NAV, og så trekker de det de har lagt ut for på den utbetaling du får etterhvert. Gå på nav-kontoret ditt. Ta med dokumentasjon. Anonymous poster hash: c72c5...abd
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #3 Skrevet 15. februar 2015 Dette kvalifiserer til nødhjelp fra NAV, og så trekker de det de har lagt ut for på den utbetaling du får etterhvert. Gå på nav-kontoret ditt. Ta med dokumentasjon.Anonymous poster hash: c72c5...abd Dette har jeg prøvd..De sier bare at jeg må ringe rundt å utsette betalingsfrister..Forstår meg ikke på dem i det helle tatt..de gjør jo folk til gjeldsslaver!! Anonymous poster hash: a98b1...d32
Gjest Phoenix Skrevet 15. februar 2015 #4 Skrevet 15. februar 2015 (endret) Dette kvalifiserer til nødhjelp fra NAV, og så trekker de det de har lagt ut for på den utbetaling du får etterhvert. Gå på nav-kontoret ditt. Ta med dokumentasjon.Anonymous poster hash: c72c5...abd Spørs vell hva slags regninger det er snakk om? Husleie og mat skal vell man få dekket. Endret 15. februar 2015 av Phoenix
Gjest Phoenix Skrevet 15. februar 2015 #5 Skrevet 15. februar 2015 Hei, jeg var i jobb frem til begynnelsen av desember men ble sykemeldt. Kontrakten min gikk ut og jeg venter nå på sykepenger fra NAV. Det har snart tatt 3 måneder og jeg har utgifter og regninger på rundt 25.000 kr nå. Det bare hoper seg opp og jeg kjenner at jeg blir syk av tanken på å ikke gjøre opp for meg!! Er det noen slags lån jeg kan ta for å betale det jeg skylder? Blir gaaaaal snart!!! Tenker at det er bedre å forholde seg til et lån enn mange forskjellige purringer og slike ting. Jeg har utsatt noen regninger men kan ikke utsette dem for alltid. Mvh frustrert kvinne. Anonymous poster hash: 46bc4...72d TS, det første du må gjøre er å finne ut hvorfor dette tar tid. Venter NAV på noe? Er det lang behandlingstid? Har de fått papirene de trenger fra deg? OSV.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #6 Skrevet 15. februar 2015 Normalt kommer sykepenger i løpet av få dager / uker så her må du snakke med nav. Dette er ikke ormalt, og de må kunne få opp tempoet ved at du purrer! Anonymous poster hash: eb32c...045
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #7 Skrevet 15. februar 2015 TS, det første du må gjøre er å finne ut hvorfor dette tar tid. Venter NAV på noe? Er det lang behandlingstid? Har de fått papirene de trenger fra deg? OSV. Det er snakk om husleie, regninger som lånekassa og strøm pluss at jeg måtte ha en rekke babyutstyr siden jeg venter barn snart. De har fått papirene de trenger fra meg men de mangler lønnsopplysninger fra arbeidsgiver. Jeg får aldri snakket med samme person når jeg ringer til NAV og får alltid forskjellige beskjeder. Noen sier at alt er i orden, mens andre sier at ting mangler. Jeg har levert lønnslipper, sykemeldinger og arbeidsavtaler. Arbeidsgiverne har levert lønnsopplysninger bortsett fra en som ikke får ut fingeren. Det er der det stopper. Det har blitt mye surr fordi jeg har søkt om både permisjonspenger og sykepenger. Anonymous poster hash: a98b1...d32
Gjest Phoenix Skrevet 15. februar 2015 #8 Skrevet 15. februar 2015 (endret) Det er snakk om husleie, regninger som lånekassa og strøm pluss at jeg måtte ha en rekke babyutstyr siden jeg venter barn snart. De har fått papirene de trenger fra meg men de mangler lønnsopplysninger fra arbeidsgiver. Jeg får aldri snakket med samme person når jeg ringer til NAV og får alltid forskjellige beskjeder. Noen sier at alt er i orden, mens andre sier at ting mangler. Jeg har levert lønnslipper, sykemeldinger og arbeidsavtaler. Arbeidsgiverne har levert lønnsopplysninger bortsett fra en som ikke får ut fingeren. Det er der det stopper. Det har blitt mye surr fordi jeg har søkt om både permisjonspenger og sykepenger. Anonymous poster hash: a98b1...d32 Den siste arbeidsgiveren som ikke får ut fingeren. Er det snakk om 1.000 kroner i måneden eller 20.000? Er det snakk om en liten sum som 1.000 kroner i måneden så tror jeg hadde sagt i fra meg retten på sykepengene fra den jobben hvis dette går på helsa løs. Kan du ringe å mase på denne arbeidsgiveren? Kreve papirene fra dem? Endret 15. februar 2015 av Phoenix
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #9 Skrevet 15. februar 2015 Den siste arbeidsgiveren som ikke får ut fingeren. Er det snakk om 1.000 kroner i måneden eller 20.000? Er det snakk om en liten sum som 1.000 kroner i måneden så tror jeg hadde sagt i fra meg retten på sykepengene fra den jobben hvis dette går på helsa løs. Kan du ringe å mase på denne arbeidsgiveren? Kreve papirene fra dem? Det er snakk om ca 5000 kr og det har mye å si for min økonomi. Det har også mye å si for permisjonspengene mine. Jeg har nå funnet skjemaet hun skal fylle ut. drar innom der i morgen, krever at hun fyller det ut og drar personlig på NAV å leverer det! Anonymous poster hash: a98b1...d32 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå