AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #1 Skrevet 15. februar 2015 Hei. Jeg har tre barn, en eks og en "ny" kjæreste (vi har vært sammen i 2 år). Kjæresten min har også barn, vi og barna fungerer kjempegodt sammen, de er jevngamle og trives i vårt og hverandres selskap. Jeg er ikke særlig aktiv på sosiale medier, og det er ikke ofte jeg oppdaterer med bilder og statuser på Facebook. Men her forleden var jeg og "nyfamilien" ute på skitur, jeg tok mange bilder og fikk et skikkelig blinkskudd av alle barna på ett bilde. Jeg la det deretter ut på Facebook (som forøvrig er det første bildet jeg har lagt ut av barna siden bruddet med eksen) og tagget min kjæreste (siden hun var med på turen og barna hennes også var med på bildet). Noen dager senere snakker jeg med eksen under levering av barn, og hun er rasende pga bildet, og vil jeg skal slette det. Hun mener jeg har publisert det for å provosere henne. Jeg kommer ingen vei med å diskutere, men hun fortsetter å sende meldinger ang bildet. Først vil hun at jeg skal slette det fordi det provoserer henne. Så vil hun at jeg skal fjerne tagen av kjæresten min, fordi hun mener at mange av min kjærestes venner ikke kjenner mine barn.. Så vil hun at jeg skal sende alle bilder jeg vurderer å publisere til henne for godkjenning først?! Mor kan vel ikke kreve å få godkjenne alle bilder jeg legger ut, når det også er mine barn? Hadde skjønt det om jeg hadde lagt ut et bilde fra stranda kanskje.. Men i skisporet ikledd bobledresser? Noen som vet noe om lovverket rundt dette? Anonymous poster hash: 68a2f...fd7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #2 Skrevet 15. februar 2015 Hei. Jeg har tre barn, en eks og en "ny" kjæreste (vi har vært sammen i 2 år). Kjæresten min har også barn, vi og barna fungerer kjempegodt sammen, de er jevngamle og trives i vårt og hverandres selskap. Jeg er ikke særlig aktiv på sosiale medier, og det er ikke ofte jeg oppdaterer med bilder og statuser på Facebook. Men her forleden var jeg og "nyfamilien" ute på skitur, jeg tok mange bilder og fikk et skikkelig blinkskudd av alle barna på ett bilde. Jeg la det deretter ut på Facebook (som forøvrig er det første bildet jeg har lagt ut av barna siden bruddet med eksen) og tagget min kjæreste (siden hun var med på turen og barna hennes også var med på bildet). Noen dager senere snakker jeg med eksen under levering av barn, og hun er rasende pga bildet, og vil jeg skal slette det. Hun mener jeg har publisert det for å provosere henne. Jeg kommer ingen vei med å diskutere, men hun fortsetter å sende meldinger ang bildet. Først vil hun at jeg skal slette det fordi det provoserer henne. Så vil hun at jeg skal fjerne tagen av kjæresten min, fordi hun mener at mange av min kjærestes venner ikke kjenner mine barn.. Så vil hun at jeg skal sende alle bilder jeg vurderer å publisere til henne for godkjenning først?! Mor kan vel ikke kreve å få godkjenne alle bilder jeg legger ut, når det også er mine barn? Hadde skjønt det om jeg hadde lagt ut et bilde fra stranda kanskje.. Men i skisporet ikledd bobledresser? Noen som vet noe om lovverket rundt dette?Anonymous poster hash: 68a2f...fd7 hun har dessverre retten på sin side. Anonymous poster hash: e6906...8c0
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #3 Skrevet 15. februar 2015 hun har dessverre retten på sin side. Anonymous poster hash: e6906...8c0 Hvordan kan du være så sikker? Har du link til evt lover? TSAnonymous poster hash: 68a2f...fd7 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #4 Skrevet 15. februar 2015 hun har dessverre retten på sin side. Anonymous poster hash: e6906...8c0 Ehm, nei. Hvor får du dette tullet fra? Anonymous poster hash: 1fd7c...655 6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #5 Skrevet 15. februar 2015 Hvis mor ikke vil ha sine barn på facebook er det noe du er nødt til å respektere. Begge foreldrene må godkjenne sånt. Du taper i retten om dere kommer så langt. Anonymous poster hash: e6906...8c0 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #6 Skrevet 15. februar 2015 http://www.datahjelperne.com/2012/09/deling-av-unger-og-barn-pa-facebook.html Anonymous poster hash: e6906...8c0 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #7 Skrevet 15. februar 2015 Ehm, nei. Hvor får du dette tullet fra?Anonymous poster hash: 1fd7c...655 Jeg må si jeg synes det er rart om mor skal ha rett til å godkjenne alle bilder far legger ut av barna ja. Jeg har aldri fått spørsmål om å godkjenne bilder hun har lagt ut, og ikke kunne jeg brydd meg mindre heller. Jeg har såpass tillit til henne at jeg tror hun vet å legge ut kun kurante bilder, og ikke noe som vil skade barna våre. Tror problemet er at kjæresten min var tagget i bildet, da eksen ikke liker tanken på at jeg har funnet en ny.. TSAnonymous poster hash: 68a2f...fd7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #8 Skrevet 15. februar 2015 Du kan sevsagt ikke publisere bilder av andre sine barn uten godkjennelse fra foreldrene til barnet. Tenk om jeg la ut bilder av dine barn. Hadde du likt det? Anonymous poster hash: 8ecfc...6b9
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #9 Skrevet 15. februar 2015 Du kan sevsagt ikke publisere bilder av andre sine barn uten godkjennelse fra foreldrene til barnet. Tenk om jeg la ut bilder av dine barn. Hadde du likt det? Anonymous poster hash: 8ecfc...6b9 Men det er jo ikke snakk om andres barn, det er snakk om egne barn. TS' eks prøver å nekte ham å legge ut bilder av deres felles barn på Facebook - kan hun det? Hittil har det bar vært løse påstander og synsing, ingen linker med klare svar (jeg fant bare info om andres barn på linken som er lagt ut). Anonymous poster hash: f67b8...3b9 6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #10 Skrevet 15. februar 2015 Men det er jo ikke snakk om andres barn, det er snakk om egne barn. TS' eks prøver å nekte ham å legge ut bilder av deres felles barn på Facebook - kan hun det? Hittil har det bar vært løse påstander og synsing, ingen linker med klare svar (jeg fant bare info om andres barn på linken som er lagt ut). Anonymous poster hash: f67b8...3b9 "Men her forleden var jeg og "nyfamilien" ute på skitur, jeg tok mange bilder og fikk et skikkelig blinkskudd av alle barna på ett bilde." Forstår det slik at kjæresten og eksen sine barn også er med på bildet. Det står ingenting om at HI og kjæresten har felles barn. Hun skriver at hun har barn fmed sin eks og han har barn med sin eks. HI har tatt bilde av alle barna, det tolker jeg som alle barna de har tilsammen, og lagt det ut på Facebook. Anonymous poster hash: 8ecfc...6b9
Duckie Skrevet 15. februar 2015 #11 Skrevet 15. februar 2015 "Men her forleden var jeg og "nyfamilien" ute på skitur, jeg tok mange bilder og fikk et skikkelig blinkskudd av alle barna på ett bilde." Forstår det slik at kjæresten og eksen sine barn også er med på bildet. Det står ingenting om at HI og kjæresten har felles barn. Hun skriver at hun har barn fmed sin eks og han har barn med sin eks. HI har tatt bilde av alle barna, det tolker jeg som alle barna de har tilsammen, og lagt det ut på Facebook. Anonymous poster hash: 8ecfc...6b9 Ja, han har lagt ut bilder av sine egne barn, og kjæresten, og kjærestens barn, som alle synes det var greit. Det er moren til hans barn (som tydeligvis også legger ut bilder på fb) som lager problemer om deres felles barn. Jeg aner ikke hva fasiten her er, men følger med for å se om noen vet. 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #12 Skrevet 15. februar 2015 Synes ærlig talt, for du vil vel ha ærlige svar? At folk/foreldre/besteforeldre skal slutte med å legge ut bilder av barna på nettet. Det har vi aldri gjort og kommer heller aldri til å gjøre eller tillate at andre gjør, pga. Barnefars jobb. Anonymous poster hash: 9945f...811 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #13 Skrevet 15. februar 2015 Blokker kjærringa slik at hun ikke kan se noe på din side. Hun er psyko. Anonymous poster hash: b3bc4...1e4 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #14 Skrevet 15. februar 2015 "Men her forleden var jeg og "nyfamilien" ute på skitur, jeg tok mange bilder og fikk et skikkelig blinkskudd av alle barna på ett bilde." Forstår det slik at kjæresten og eksen sine barn også er med på bildet. Det står ingenting om at HI og kjæresten har felles barn. Hun skriver at hun har barn fmed sin eks og han har barn med sin eks. HI har tatt bilde av alle barna, det tolker jeg som alle barna de har tilsammen, og lagt det ut på Facebook. Anonymous poster hash: 8ecfc...6b9 Ja? Jeg skjønner ikke poenget ditt. Ellers: Hva Duckie sa. Anonymous poster hash: f67b8...3b9
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #15 Skrevet 15. februar 2015 Blokker kjærringa slik at hun ikke kan se noe på din side. Hun er psyko.Anonymous poster hash: b3bc4...1e4 "Kjærringa" er blokkert, men vi har en del felles venner, så da får hun tydeligvis med seg hva som blir lagt ut uansett. Jeg er heller ingen stor fan av å blottlegge barna og deres privatliv på nett, og som sagt er jeg lite aktiv i sosiale medier. Så dette veldig uskyldige bilde jeg la ut, er det første bildet av barna på flere år. Eksen har aldri hatt noen problemer med bilder på nett før, så jeg mistenker som sagt at det handler om at jeg tagget min kjæreste som det store problemet.. Det er også mine barn, og jeg tagget min kjæreste fordi hennes barn også var med på bildet (hun sa det var helt greit at jeg publiserte det). Hører ikke hennes eks klage på at bilder av hans barn ligger ute, han har til og med likt bildet 👍 TS Anonymous poster hash: 68a2f...fd7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #16 Skrevet 15. februar 2015 Blokker kjærringa slik at hun ikke kan se noe på din side. Hun er psyko.Anonymous poster hash: b3bc4...1e4 "Kjærringa" er blokkert, men vi har en del felles venner, så da får hun tydeligvis med seg hva som blir lagt ut uansett. Jeg er heller ingen stor fan av å blottlegge barna og deres privatliv på nett, og som sagt er jeg lite aktiv i sosiale medier. Så dette veldig uskyldige bilde jeg la ut, er det første bildet av barna på flere år. Eksen har aldri hatt noen problemer med bilder på nett før, så jeg mistenker som sagt at det handler om at jeg tagget min kjæreste som det store problemet.. Det er også mine barn, og jeg tagget min kjæreste fordi hennes barn også var med på bildet (hun sa det var helt greit at jeg publiserte det). Hører ikke hennes eks klage på at bilder av hans barn ligger ute, han har til og med likt bildet 👍 TS Anonymous poster hash: 68a2f...fd7 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #17 Skrevet 15. februar 2015 "Kjærringa" er blokkert, men vi har en del felles venner, så da får hun tydeligvis med seg hva som blir lagt ut uansett. Jeg er heller ingen stor fan av å blottlegge barna og deres privatliv på nett, og som sagt er jeg lite aktiv i sosiale medier. Så dette veldig uskyldige bilde jeg la ut, er det første bildet av barna på flere år. Eksen har aldri hatt noen problemer med bilder på nett før, så jeg mistenker som sagt at det handler om at jeg tagget min kjæreste som det store problemet.. Det er også mine barn, og jeg tagget min kjæreste fordi hennes barn også var med på bildet (hun sa det var helt greit at jeg publiserte det). Hører ikke hennes eks klage på at bilder av hans barn ligger ute, han har til og med likt bildet TSAnonymous poster hash: 68a2f...fd7 Når du legger ut bilder av barn bør du endre innstillingene slik at det bare er venner som kan se det, og ikke venners venner. Da unngår du at uvedkommende og ekskjærringa ser det. Du kan også endre i ettertid, og hvis du endrer nå er det mulig hun tror du har slettet det hvis ingen felles venner sier til henne at det fortsatt ligger der. Ellers kan jeg ikke ut i fra det du beskriver se at du gjorde noe galt. Barna er påkledd, det er det eneste bildet du har lagt ut av dem i løpet av to år og hun har lagt ut flere bilder av barna i den perioden. Hvis du vil være drittsekk tilbake kan du si at du fjerner det bildet du har lagt ut av barna når hun har fjernet de bildene hun har lagt ut av barna dine. Men egentlig bør du la være, for det kan gjøre det vanskeligere å samarbeide med henne. Anonymous poster hash: a39e6...76d
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #18 Skrevet 15. februar 2015 Ja, han har lagt ut bilder av sine egne barn, og kjæresten, og kjærestens barn, som alle synes det var greit. Det er moren til hans barn (som tydeligvis også legger ut bilder på fb) som lager problemer om deres felles barn. Jeg aner ikke hva fasiten her er, men følger med for å se om noen vet. Da misforsto jeg litt. Trodde det var eksen til den andre part som klagde på dette. Anonymous poster hash: 8ecfc...6b9
Ava Mae Skrevet 15. februar 2015 #19 Skrevet 15. februar 2015 Legger eksen din ut bilder av deres barn på sin profil uten å be om godkjennelse fra deg? 1
fruBeist Skrevet 15. februar 2015 #20 Skrevet 15. februar 2015 Legger din ex ut bilder av deres felles barn? Begynn å kreve tillatelse du og. Så forstår hun kanskje at du og har rett til å bestemme. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå