AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #1 Skrevet 15. februar 2015 Fra nå av får man jo ikke bostøtte viss man har over ett visst beløp formue, men er det det samme om formuen ligger i boliglånet eller om man har pengene på bok? Har noen vært borti det før og vet noe om det? Anonymous poster hash: 3d7d2...499
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #2 Skrevet 15. februar 2015 Hva? Får man ikke bostøtte om man har sparepenger? Anonymous poster hash: a14f5...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #3 Skrevet 15. februar 2015 Fra nå av får man jo ikke bostøtte viss man har over ett visst beløp formue, men er det det samme om formuen ligger i boliglånet eller om man har pengene på bok? Har noen vært borti det før og vet noe om det? Anonymous poster hash: 3d7d2...499 [/ i] Dette regner jeg med ts har plukket opp fra en annen tråd jeg har svart på? Og forklart dette i. Har du lån har du ikke formue, da betaler du renter for å få lov til å låne penger. Har du formue i banken, altså en "feit" bankkonto, fordi du enten har fått erstatningsutbetaling, har arvet eller spart en hel del penger eller andre grunner, så betaler banken renter fordi du har penger stående i banken. Altså i motsetning til når du låner og betale for å låne penger, så låner du penger til banken og banken betaler deg renter. Når banken betaler deg renter fordi du låner banken dine penger, eller betror banken dine penger og får renter, så blir det ved bostøtteberegning i tillegg til din ordinære lønn plusset på som inntekt at du får renter inn på konto, og da kan inntekten for å få innvilget bostøtte bli for høy! Renter går ikke an å lure seg unna at en får fordi banken er pålagt å rapportere til skattemyndighetene hvor mye renter en får eller betale. Dette burde nå være forståelig for folk flest? Anonymous poster hash: b001c...26f
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #4 Skrevet 15. februar 2015 Dette regner jeg med ts har plukket opp fra en annen tråd jeg har svart på? Og forklart dette i. Har du lån har du ikke formue, da betaler du renter for å få lov til å låne penger. Har du formue i banken, altså en "feit" bankkonto, fordi du enten har fått erstatningsutbetaling, har arvet eller spart en hel del penger eller andre grunner, så betaler banken renter fordi du har penger stående i banken. Altså i motsetning til når du låner og betale for å låne penger, så låner du penger til banken og banken betaler deg renter. Når banken betaler deg renter fordi du låner banken dine penger, eller betror banken dine penger og får renter, så blir det ved bostøtteberegning i tillegg til din ordinære lønn plusset på som inntekt at du får renter inn på konto, og da kan inntekten for å få innvilget bostøtte bli for høy! Renter går ikke an å lure seg unna at en får fordi banken er pålagt å rapportere til skattemyndighetene hvor mye renter en får eller betale. Dette burde nå være forståelig for folk flest? Anonymous poster hash: b001c...26f Ja, men regnes penger som man har betalt i et boliglån som formue? etc: man har et lån på 2mill, man betaler ned 500k i boliglånet, har man 500k i formue da? Anonymous poster hash: 3d7d2...499
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #5 Skrevet 15. februar 2015 Ja, men regnes penger som man har betalt i et boliglån som formue? etc: man har et lån på 2mill, man betaler ned 500k i boliglånet, har man 500k i formue da? Anonymous poster hash: 3d7d2...499 Nei! Les over en gang til så ser du at det ikke er nevnt.Anonymous poster hash: b001c...26f
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #6 Skrevet 15. februar 2015 Dette regner jeg med ts har plukket opp fra en annen tråd jeg har svart på? Og forklart dette i. Har du lån har du ikke formue, da betaler du renter for å få lov til å låne penger. Har du formue i banken, altså en "feit" bankkonto, fordi du enten har fått erstatningsutbetaling, har arvet eller spart en hel del penger eller andre grunner, så betaler banken renter fordi du har penger stående i banken. Altså i motsetning til når du låner og betale for å låne penger, så låner du penger til banken og banken betaler deg renter. Når banken betaler deg renter fordi du låner banken dine penger, eller betror banken dine penger og får renter, så blir det ved bostøtteberegning i tillegg til din ordinære lønn plusset på som inntekt at du får renter inn på konto, og da kan inntekten for å få innvilget bostøtte bli for høy! Renter går ikke an å lure seg unna at en får fordi banken er pålagt å rapportere til skattemyndighetene hvor mye renter en får eller betale. Dette burde nå være forståelig for folk flest? Anonymous poster hash: b001c...26f Hva med om man både har lån og sparepenger da? Anonymous poster hash: a14f5...c5e
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #7 Skrevet 16. februar 2015 Jeg får bostøtte og har BSU konto, men jeg får et trekk pga. sparepengene. Og jeg har boliglån. Anonymous poster hash: 9ba95...ce7
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #8 Skrevet 16. februar 2015 Jeg får bostøtte og har BSU konto, men jeg får et trekk pga. sparepengene. Og jeg har boliglån. Anonymous poster hash: 9ba95...ce7 Hvor mye sparepenger har du da? Anonymous poster hash: 3d7d2...499
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #9 Skrevet 16. februar 2015 Hva med om man både har lån og sparepenger da? Anonymous poster hash: a14f5...c5e Da regnes renteutgifter på lånet for seg, og gir fradrag. Renteinntekter for innskudd legges like fullt til inntekten, slik som overfor forklart. Tilkall Nojac om du ikke forstår, han er kanonflink med alt om penger og renter.Anonymous poster hash: b001c...26f
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #10 Skrevet 16. februar 2015 Hvor mye sparepenger har du da? Anonymous poster hash: 3d7d2...499 Veldig smart å opplyse på nettet hvor masse sparepenger en har!Anonymous poster hash: b001c...26f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå