Try2 Skrevet 15. februar 2015 #1 Del Skrevet 15. februar 2015 kjøpte nettopp en qashqai hvor det sto i annonsen at den hadde parkeringssensor. Anser dette som viktig utstyr,og har hatt det på de 2 siste bilene mine. Ha forespurt selger om dette, men hun sier at hun mente ryggekamera. Men det er jo noe annet enn ryggesensor. Jeg har avtalt at jeg skal betale årsafgift i kontrakten. Spørsmålet mitt er om jeg skal holde tilbake disse pengene pga at annonsen sier at bilen har parkeringssensor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #2 Del Skrevet 15. februar 2015 Parkerinssensor og ryggekamera er to begrep som brukes omhverandre, selv av kjørelærere, så her mener jeg du ikke har noe å gå på. Anonymous poster hash: 286f3...a71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #3 Del Skrevet 16. februar 2015 Ryggekamera er jo mye bedre enn ryggesensorer. Men jeg trodde at biler med ryggekamera også hadde sensorer som piper når du rygger mot noe. Min har begge deler iallfall. Men det er ikke Qashqai da... Anonymous poster hash: 7930f...0fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cec- Skrevet 16. februar 2015 #4 Del Skrevet 16. februar 2015 Jeg har en Nissan Leaf med ryggekamera, men den har ikke sensor som piper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #5 Del Skrevet 16. februar 2015 Ja, jeg hadde vurdert å holde tilbake de pengene for det er faktisk to vidt forskjellige ting. Forøvrig er det den som står som eier av bilen ved årsskiftet som er ansvarlig for årsavgiften påfølgende år. Anonymous poster hash: c1d51...ae0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #6 Del Skrevet 16. februar 2015 Hvis jeg måtte velge mellom ryggekamera og sensorer, så hadde jeg valgt kamera. Kamera er jo genialt! Så jeg skjønner ikke hvorfor du skal holde igjen penger... Anonymous poster hash: 7930f...0fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 16. februar 2015 Forfatter #7 Del Skrevet 16. februar 2015 Takk for svar - Leaseplan feks anser slikt utstyr som viktig ved videresalg feks. Ang kamera synes jeg det er litt vanskelig å se avstanden til hinder bak(som vegg) . Men det er mulig jeg har for lite trening med det..Noen erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #8 Del Skrevet 16. februar 2015 kjøpte nettopp en qashqai hvor det sto i annonsen at den hadde parkeringssensor. Anser dette som viktig utstyr,og har hatt det på de 2 siste bilene mine. Ha forespurt selger om dette, men hun sier at hun mente ryggekamera. Men det er jo noe annet enn ryggesensor. Jeg har avtalt at jeg skal betale årsafgift i kontrakten. Spørsmålet mitt er om jeg skal holde tilbake disse pengene pga at annonsen sier at bilen har parkeringssensor. Men hvorfor sjekket du ikke dette før du kjøpte bilen om det er så viktig? Anonymous poster hash: 299bc...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 16. februar 2015 Forfatter #9 Del Skrevet 16. februar 2015 Ja det kan du si Det er gaanske mange andre og viktigere punkter man skal se på og ikke minst prøve.Så jeg prioriterte ikke noen ryggeøvelser for å si det på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #10 Del Skrevet 18. februar 2015 Det er ikke vanskelig å beregne avstanden med ryggekamera. Det blir du raskt vandt til og ikke minst litt avhengig av ; ) Det eneste minus er at i disse søletider, grises det raskt til, så du må ut å tørke av det hvis bilen er blitt veldig skitten. Men ellers er det en genial innretning, som er mye bedre enn sensorer som piper i hytt og pine (min mening). Jeg tør ikke å stole blindt på ryggesensorer. På kamera ser man jo selv hva som er bak bilen. Anonymous poster hash: 7930f...0fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #11 Del Skrevet 18. februar 2015 Har du forhørt deg hos NAF, om hva de mener om denne saken, om du har en sak?Anonymous poster hash: 286f3...a71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå