deima Skrevet 15. februar 2015 #1 Skrevet 15. februar 2015 Hei. Trenger noen som kunne korrekturleser en nynorsk tekst på ca 2700 ord. Har sett på noen selskaper på nett som seier dei språkvasker/ korrekturleser tekster er dei ordentlige , er dei til å ståle på? I såfall hva ville dei koste fro 2700 ord? Eller vett derre noe gode plasser der noen kunne gjort det som er ordentlige og profesjonelle? Gjer dei en godt jobb(erfaringer)?osv...
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #2 Skrevet 15. februar 2015 Hvorfor er det så viktig for deg å gi læreren din inntrykk av at du er bedre på nynorsk rettskrivning enn du egentlig er? Er du ikke klar over at du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å frata deg selv muligheten til å få hjelp av læreren til å lære bedre rettskriving? Du bør se over teksten nøye selv, og renske bort det du tror er feil. Så leverer du teksten til læreren. Neste gang du treffer læreren sier du at du føler at du sliter med nynorsk rettskriving, og kunne trengt litt hjelp til å lære det. Jamfør din andre tråd om temaet under kariere og utdanning. Anonymous poster hash: 2316e...e9a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #3 Skrevet 15. februar 2015 Grovrette med retteprogram for nynorsk, og så gå over med ordbok til slutt? Husker jeg slet litt med nynorsken på vg., på skriftlig eksamen gikk jeg over så og si hvert ord til slutt med ordboka, endte opp med en 5er.Anonymous poster hash: fd990...14d
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #4 Skrevet 16. februar 2015 Hvis du laster opp teksten til Dropbox og lenker til den i denne tråden er det kanskje noen som svarer. Hver gang du får tilbakemeldinger på at du skriver det ene eller andre feil er jo det en gyllen anledning til å bli bedre. Jeg skulle faktisk ønske folk pirket på det jeg skrev, slik at jeg kunne bli bedre. Hvis du går siste året på videregående, og læreren som skal rette også setter standpunktkarakter, så skjønner jeg godt at du vil få det korrekturlest før levering.Anonymous poster hash: 566d4...ffa
deima Skrevet 16. februar 2015 Forfatter #5 Skrevet 16. februar 2015 (endret) Hvis du laster opp teksten til Dropbox og lenker til den i denne tråden er det kanskje noen som svarer. Hver gang du får tilbakemeldinger på at du skriver det ene eller andre feil er jo det en gyllen anledning til å bli bedre. Jeg skulle faktisk ønske folk pirket på det jeg skrev, slik at jeg kunne bli bedre. Hvis du går siste året på videregående, og læreren som skal rette også setter standpunktkarakter, så skjønner jeg godt at du vil få det korrekturlest før levering.Anonymous poster hash: 566d4...ffa Takk. Det var en god ide, men helst ville hatt berre en person som hjelpe meg med teksten blir mye ryddigere følge jeg. Endret 16. februar 2015 av deima
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå