Gå til innhold

Hjelp! MUS i huset. Trenger råd, fort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lenge visst at det finnes mus i huset, men nå så vi plutselig en inni leiligheten. Den sprang bak en bokhylle, så jeg satt en bok foran der den sprang inn for å ikke miste oversikt over hvor den er - men hva skal jeg gjøre nå??! Kommer den til å dø av frykt typ med en gang bak der? Tenker på den stakkars musa som er kjemperedd der bak bokhyllen, men så er jeg så klart så lattelig redd for småkryp at jeg ikke klarer å gjøre noe som helst nå. Kommer den til å dø av frykt typ med en gang bak der?

HVA GJØR JEG??!???!

:haar:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpe musefelle. sett den opp der du så den sist. med noe godt på. feks ost, kjøttpålegg eller noe. Sett den fram når du ikke er hjemme eller når du sover. da blir den fristet og går i den. du bør nok sette den opp flere ganger for å evt fange flere mus... det er sjelden bare ei mus....

Anonymous poster hash: 932e7...1a9
Skrevet

Kjøpe musefelle. sett den opp der du så den sist. med noe godt på. feks ost, kjøttpålegg eller noe. Sett den fram når du ikke er hjemme eller når du sover. da blir den fristet og går i den. du bør nok sette den opp flere ganger for å evt fange flere mus... det er sjelden bare ei mus....

Anonymous poster hash: 932e7...1a9

Men det får jeg jo ikke kjøpt før i morgen! Hva skal jeg gjøre frem til det? Takk for svar, forresten :)

Skrevet

Frem til du får musefelle får du leve i spenning på musas neste trekk.

Ville bliitt mer bekymret over hvor en mus komer inn for der kommer nok flere mus seg inn. Eller bruker musa døren?

Lei inn en katt? Finn frem balltreet og stå klar?

Noen bruker stekepannen til å slå med når mannen har vært ute og kommer sent hjem, men å bruke den til mus blir vel gjerne å skyte spurv med kannoner?

Anonymous poster hash: dd97f...792

Skrevet

Frem til du får musefelle får du leve i spenning på musas neste trekk.

Ville bliitt mer bekymret over hvor en mus komer inn for der kommer nok flere mus seg inn. Eller bruker musa døren?

Lei inn en katt? Finn frem balltreet og stå klar?

Noen bruker stekepannen til å slå med når mannen har vært ute og kommer sent hjem, men å bruke den til mus blir vel gjerne å skyte spurv med kannoner?

Anonymous poster hash: dd97f...792

Haha...

Ja, vi holder allerede på å kartlegge steder mus(ene) kommer seg inn. Lurer på om det kan være ved siden av og under kaminen. Ved siden av kan vi tette med stålull eller sånn man kjøper for å tette mot mus, men under kaminen er det sånn luftventil, så der kan vi ikke tette...

Bor i et gammelt hus, så det er ikke bare-bare å finne alle inngangene.

Skrevet

Haha...

Ja, vi holder allerede på å kartlegge steder mus(ene) kommer seg inn. Lurer på om det kan være ved siden av og under kaminen. Ved siden av kan vi tette med stålull eller sånn man kjøper for å tette mot mus, men under kaminen er det sånn luftventil, så der kan vi ikke tette...

Bor i et gammelt hus, så det er ikke bare-bare å finne alle inngangene.

Luftventiler kan tettes med en netting eller et gitter. Sjekk alle steder der rør går gjennom vegg, gulv eller tak, det er vanlige steder mus flytter seg rundt i byggninger.

Anonymous poster hash: a6310...d6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...