Gå til innhold

Miste videre fly på gardermoen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har utrolig nok ikke opplevd dette før, men i dag ser det ut til at jeg mister flyforbindelsen min videre fra Gardermoen (hele reisen gjennom SAS).

Blir jeg automatisk booket om til neste fly, eller må jeg kontakte SAS (ved å ringe de?)? Flyene går ganske ofte, så jeg må bare vite hva jeg bør prioritere å gjøre når jeg kommer til Gardermoen - springe til gate med neste fly, eller ringe SAS.

Anonymous poster hash: 8d9e2...d05

Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg ville snakket med sas først. De booker deg inn på neste ledige flyvning

Skrevet

Jeg ville snakket med sas først. De booker deg inn på neste ledige flyvning

Ok. Problemet er jo at på tiden det tar å komme gjennom hos SAS vil jeg jo kunne miste neste ledige fly også (20 min mellom), og så er det flere timer til neste. Jaja, jeg får ringe SAS samtidig som jeg springer til gaten. :ler:

Skrevet

Ok. Problemet er jo at på tiden det tar å komme gjennom hos SAS vil jeg jo kunne miste neste ledige fly også (20 min mellom), og så er det flere timer til neste. Jaja, jeg får ringe SAS samtidig som jeg springer til gaten. :ler:

Ta kontakt med personalet om bord på flyet du er på, veldig ofte kan de hjelpe deg videre.

Anonymous poster hash: 65f12...995

• Liker 7
Skrevet

Jeg tror dette skjer automatisk, men jeg ville ha kontaktet SAS for sikkerhetsskyld. Da jeg var på flyplassen og skulle hente min baggasje her om dagen ble et annet navn ropt opp som skulle videre med et annet fly. Dette flyet var dessverre innstilt, så da sa de at hun skulle gå et eller annet sted og at hun er booket på hotell. Dette er jo en litt annerledes situasjon, men det viser at de har oversikt over slike ting. :)

Anonymous poster hash: c28a0...d41
Skrevet

De gangene det har skjedd meg har jeg fått beskjed av kabinpersonalet på første fly hvordan jeg skal reise videre. Sier de ikke noe av seg selv er det bare å spørre. Normalt bookes du videre til neste og bagasjen sendes videre etterpå.

Anonymous poster hash: 11491...3dc

Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg har kun erfaring fra frankfurt, og der måtte vi ta kontakt med sas, vi ble dog først fulgt til gaten, som var stenkt. Vi kom ikke videre før dagen etterpå

Skrevet

De gangene det har skjedd meg har jeg fått beskjed av kabinpersonalet på første fly hvordan jeg skal reise videre. Sier de ikke noe av seg selv er det bare å spørre. Normalt bookes du videre til neste og bagasjen sendes videre etterpå.

Anonymous poster hash: 11491...3dc

Dette.

Det skjedde med mine foreldre for ikke lenge siden, og da sto det personale ved ankomst og guidet dem videre.

Skrevet

Takk for svar. Jeg rakk det akkurat (kun håndbagasje heldigvis), men greit å vite til neste gang (at jeg skal spørre flypersonalet).

Når jeg tenker meg om har jeg opplevd dette for 10 år siden, men da med et kveldsfly. Da fikk jeg beskjed på flyet at jeg måtte overnatte i mellomlandingsbyen, og at hotell var ordnet. På flyplassen var jeg klar for å komme meg til hotellet, men hørte heldigvis i tide at navnet mitt ble ropt opp ("kan xxx komme til gaten, vi er i ferd med å stenge"). Da hadde de visst ombooket meg likevel.

Skrevet

Hvis det er flere passasjerer, holder de ofte igjen flyet hvis det er snakk om 5-10 minutter, eller hvis det er lenge til neste avgang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...