Gå til innhold

Mensa IQ Test

Yzma

Anbefalte innlegg

Så jeg klarte å sitte gjennom det jeg følte var totalt meningsløst. Den der Mensa hjemmetesten. Resultatet ble 119, 89.7 prosentil.

Noe som er sikkert med denne testen er at den er for optimistisk angående resultat. Tipper den legger til 10 poeng eller mer som det er blitt sagt tidligere i tråden. I tillegg er det jo en øvelsesfaktor når det kommer til slike tester. Hver oppgave går du gjennom en rutine av hva du ser etter. Er du virkelig rutinert på det, så vil du få bedre resultat. Hvor pålitelig er det egentlig i måle intelligens?(spesielt hjemmetesten, den er identisk hver gang)
Rett og slett fordi jeg fikk 119 og hvis gjennomsnittet er lagt til 100 med standard avvik på 15. Så er det ikke håp for menneskeheten.  :fnise: 

IQ tester er strengt tatt kun for å stryke sitt eget kjønnsorgan. Får man et høyt resultat så får alle høre om det. Får man et dårlig resultat så holder man kjeft. Hvis du vil vite om du er intelligent, se på ditt eget liv og de valgene du tar. De genuint intelligente lever liv deretter. Jeg kan trygt si at mitt liv ikke stemmer overens med 119, men heller mellom 85-100 en plass. 

Anonymous poster hash: ef256...de8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...