Gjest Belle âme Skrevet 15. februar 2015 #21 Del Skrevet 15. februar 2015 Eg tok ein mensatest når eg var 12 og fekk at eg hadde 118 i IQ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 15. februar 2015 #22 Del Skrevet 15. februar 2015 De andre testene på nettet, er de like som mensa sine? Hørt noen si at hvis du skal ha en mer korrekt svar så er det mensa sine som gjelder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 15. februar 2015 #23 Del Skrevet 15. februar 2015 Når over 20 mennesker har tatt en en IQ test så er det vel en statistisk umulighet at alle skal ha fått så mye over hva gjennomsnittet er. Og ihvertfal at det er så mye over gjennomsnittet. Uansett så viser slike IQ tester bare en form for inteligents. Jeg tar ikke testen men jeg vil tippe at min IQ ligger på rundt 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #24 Del Skrevet 15. februar 2015 Har tatt noen sånne nett-tester før og mistenker at de gir et litt høyere resultat enn det som er reelt.. har fått 135-136, og tror ikke det stemmer helt. At "alle" som poster resultat har høye resultater kan jo også komme av at de som får dårlig resultat ikke ønsker å dele... Anonymous poster hash: 2fec2...cbd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #25 Del Skrevet 15. februar 2015 De andre testene på nettet, er de like som mensa sine? Hørt noen si at hvis du skal ha en mer korrekt svar så er det mensa sine som gjelder? Det er enormt mange "IQ-tester" på nett som inneholder mattestykker, tekstoppgaver og lignende. De kan man bare se helt bort fra, de har ingenting med IQ-tester å gjøre. Poenget med IQ-tester er at de skal være kulturnøytrale, du skal ikke trenge å beherske språk eller ha lært deg ligninger for å løse dem. I praksis vil det selvsagt være en fordel med lærdom uansett, men prinsippet er at IQ-tester skal måle evne, ikke tillærte ferdigheter som språk og tall. Dermed er det kun de IQ-testene som baserer seg på kulturnøytrale spørsmål, som figurtester (FRT-tester, figure reasoning test), du kan ta alvorlig. Når over 20 mennesker har tatt en en IQ test så er det vel en statistisk umulighet at alle skal ha fått så mye over hva gjennomsnittet er. Og ihvertfal at det er så mye over gjennomsnittet. Uansett så viser slike IQ tester bare en form for inteligents. Jeg tar ikke testen men jeg vil tippe at min IQ ligger på rundt 10 Generelt er det slik at testene på nett er for snille. Mensa sin bør være noe mer presis enn det meste du finner av slike på nett, men tendensen er at folk får en markant bedre score i nettester enn i overvåkede IQ-tester. Delvis fordi mange av testene på nettet er laget av amatører, delvis fordi man vil at folk skal bli happy og delvis fordi man vil at folk skal ta turen til en ekte (betalt) IQ-test fordi de gjorde det bra på nett. Når det er sagt er det jo omtrent bare de som er fornøyde med resultatet som vil legge det ut her, samt at de med relativt høy IQ er mer lystne på å ta IQ-tester i utgangspunktet. Så det er ikke noe rart i tallene som legges ut her. Cirka 50 % av de som fysisk møter opp på Mensas IQ-tester scorer i topp 2 % av befolkningen. Det er heller ikke en "statistisk umulighet", for det er jo ikke tilfeldig hvem som er der. Mensa-kravet ligger forøvrig på topp 2 % av befolkningen. Med et standardavvik på 15 tilsvarer det en IQ på 131. Det er langt mer enn 2 % av testtakerne på Mensas test på nett som scorer over 131, delvis fordi det som sagt ikke er tilfeldig hvem som tar dem og delvis fordi den nok er for snill også. Anonymous poster hash: b0328...9ae 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #26 Del Skrevet 15. februar 2015 Fikk 119 på den, og har fått alt fra 113, 116 og 119 før på figurtester, så antar at jeg ligger på et sted mellom der da. Anonymous poster hash: eeca4...8fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veraa94 Skrevet 15. februar 2015 #27 Del Skrevet 15. februar 2015 Fikk 136 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 15. februar 2015 #28 Del Skrevet 15. februar 2015 Jeg får alltid 120-125 på slike tester og har tatt en del på nett i løpet av årene. Temmelig gjennomsnittlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duckie Skrevet 15. februar 2015 #29 Del Skrevet 15. februar 2015 Jeg får alltid 120-125 på slike tester og har tatt en del på nett i løpet av årene. Temmelig gjennomsnittlig. Er det temmelig gjennomsnittlig å være blant de 5-10% med høyest IQ i befolkningen? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 15. februar 2015 #30 Del Skrevet 15. februar 2015 Er det temmelig gjennomsnittlig å være blant de 5-10% med høyest IQ i befolkningen? Tsk, syns "alle" får i det området på slike tester. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 15. februar 2015 #31 Del Skrevet 15. februar 2015 118 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fotballflue Skrevet 15. februar 2015 #32 Del Skrevet 15. februar 2015 (endret) 113. Jaja, hadde forventet mindre. jeg har jo alltid fått høre at jeg er dum som et brød så.. Endret 15. februar 2015 av fotballflue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duckie Skrevet 15. februar 2015 #33 Del Skrevet 15. februar 2015 Tsk, syns "alle" får i det området på slike tester. Jeg anser ihvertfall meg selv som temmelig gjennomsnittlig (altså IQ på rundt 100), selv om jeg fikk 120 på denne testen. Så kanskje vi bare skal trekke fra 20 poeng på alles svar for å få et mer reellt resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 15. februar 2015 #34 Del Skrevet 15. februar 2015 Jeg anser ihvertfall meg selv som temmelig gjennomsnittlig (altså IQ på rundt 100), selv om jeg fikk 120 på denne testen. Så kanskje vi bare skal trekke fra 20 poeng på alles svar for å få et mer reellt resultat. Ja, det er godt mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 15. februar 2015 #35 Del Skrevet 15. februar 2015 119 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 15. februar 2015 #36 Del Skrevet 15. februar 2015 Sånne tester er bare tull. Gjorde et halvhjertet forsøk nå mens jeg ser på tv og er aktiv her, og fikk 120 (90,8 percentil). Jeg er ikke spesielt smart, og er rimelig sikker på at jeg ligger mye nærmere 100 enn 120, om det hadde blitt målt skikkelig. Jeg er definitivt ikke blant de 10% smarteste her i landet! Gjennomsnittet er jo tross alt på 100, så folk flest ligger jo rundt der. Tror nok slike tester blir laget litt vel optimistiske, synes alltid folk får ekstremt bra, har aldri hørt om noen som har fått under hundre (hvor strengt tatt mange burde ligge). Og det er ikke bare selvrapporterte hendelser på nett, jeg har også tatt slike med venner før, ingen av oss genier, men vi fikk høy IQ alle mann. ja slike tester er selvfølgelig bare tull, bra at noen har skjønt det hvertfall, siden du har skjønt det er du kanskje ikke så dum likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2015 #37 Del Skrevet 16. februar 2015 180Anonymous poster hash: 59fd2...e19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vevila Skrevet 23. februar 2015 #38 Del Skrevet 23. februar 2015 124 sist gang jeg tok den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tickety-Boo Skrevet 23. februar 2015 #39 Del Skrevet 23. februar 2015 Er dette bra eller dårlig, og er det denne testen dere tar eller? Anonymous poster hash: 0cc89...bdd Det er ikke mulig å få høyere enn 145 på den testen, så ja det er veldig bra. På Mensa live testen,som du må møte opp og ta fysisk, er høyeste score 135. Mensa Norge sine tester blir målt med standardavvik 15. Dere som scorer så høyt vil mest sannsynlig aldri finne ut hvor høy IQ dere har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøsen Skrevet 7. oktober 2015 #40 Del Skrevet 7. oktober 2015 Har tatt onlinetesten flere ganger den siste tiden for å øve meg. Det sies at man ikke kan øve seg opp, men man vil jo få bedre tid til å løse oppgavene hvis man tar den flere ganger... Anyway, resultatet pleier å bli 135 eller 138. Én gang klarte jeg 140 og det skyldes at jeg klarte å gjette riktig på en oppgave jeg vanligvis ikke skjønner. Tok overvåket test forrige lørdag, og venter på resultatet nå. Jeg synes at oppgavene på den overvåkede testen var mye lettere enn de på onlinetesten. Men siden man får flere oppgaver og mindre tid, ble det likevel en mye mer krevende oppgave å gå gjennom overvåket test. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå