Gå til innhold

Sier du fra om du vet andre ikke skrur av telefonen sin?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier ikke fra om jeg bare ser noen sitte og trykke på telefonen. For alt jeg vet sitter de med telefonen i flymodus. Hadde de snakket i telefonen eller tydelig brukt den uten flymodus, kunne jeg nok ha sagt i fra.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har aldri sett at noen har påslåtte mobiler ved takeoff og landing.

Endret av Silfen
  • Liker 1
Skrevet

Nå er det jo sånn at man kan ha den på hele tiden så lenge man har på flight mode, derfor har jeg den alltid på selv og sier heller ikke fra om noen andre har den på. Fordi det er lov...

Du burde kanskje spurt om man sier ifra dersom man ser andre snakke i telefonen, for det er en helt annen sak.

• Liker 2
Gjest Lalalala59
Skrevet (endret)

Nå er det jo sånn at man kan ha den på hele tiden så lenge man har på flight mode, derfor har jeg den alltid på selv og sier heller ikke fra om noen andre har den på. Fordi det er lov...

Du burde kanskje spurt om man sier ifra dersom man ser andre snakke i telefonen, for det er en helt annen sak.

Selv om en har på flymodus skal de slås av under takeoff og landing. Det er kun lov å bruke flymodus når en er oppe i luften. Les artikkelen på nytt så ser du.

"De enkle reglene er like i hele verden: Bruk av elektronisk utstyr er ikke tillatt under takeoff og landing. Mobiler skal settes i flymodus før de slås av, og kan kun brukes i denne modusen oppe i luften."

Edit: Ser at det står lengre ned i artikkelen at det holder å sette på flymodus. Nå ble jeg bare forvirra :ler:

Endret av Mahnaz
Skrevet

De sier i hvert fall i fra at man må sette telefonen i flymodus før man skrur den av før takeoff og landing.

Skrevet

Skrur aldri av telefonen, flymodus holder i massevis.

Skrevet

De sier i hvert fall i fra at man må sette telefonen i flymodus før man skrur den av før takeoff og landing.

Det var endret sist jeg fløy med Norwegian. Da sa de bare at man måtte sette den i flymodus.

• Liker 2
Skrevet

Det var endret sist jeg fløy med Norwegian. Da sa de bare at man måtte sette den i flymodus.

Mener jeg at de også sa da jeg fløy med dem sist.

Skrevet

Selv om en har på flymodus skal de slås av under takeoff og landing. Det er kun lov å bruke flymodus når en er oppe i luften. Les artikkelen på nytt så ser du.

"De enkle reglene er like i hele verden: Bruk av elektronisk utstyr er ikke tillatt under takeoff og landing. Mobiler skal settes i flymodus før de slås av, og kan kun brukes i denne modusen oppe i luften."

Edit: Ser at det står lengre ned i artikkelen at det holder å sette på flymodus. Nå ble jeg bare forvirra :ler:

De endret det for en god stund siden:)

Skrevet

Har på flymodus ved take-off og landing. Har som regel telefonen på oppe i lufta pga tilgangen til Wifi. Finnes ikke wifi så er flymodus på hele veien.

Sier ikke fra. Sist jeg fløy satt min venninne med telefonen på hele veien. Hun er livredd for ikke å få sendt snapper hvert tiende minutt :P

Anonymous poster hash: fd225...a62
Skrevet

Pleier hverken å sette den i flymodus eller slå den av.. muhahaa

Anonymous poster hash: fb7bc...905
  • Liker 1
Skrevet

Vanskelig å vite om andre har på flymodus da

Skrevet

Inspirert av http://www.klikk.no/kvinneguiden/reise/article1513724.ece, om elektronisk utstyr og flysikkerhet. Jeg flyr ofte, og ser stadig folk som ikke skrur av. Regner med det gjelder andre også. Sier dere fra?

Niks, for påslåtte telefoner har ingen direkte påvirkning av flysikkerhet. Mange piloter har telefonen og iPad påslått under hele flyturen. Men da vet i hvert fall pilotene at eventuelle forstyrrelser er fra deres egne telefoner og nettbrett.

Noen flyselskap sier at elektroniske apparater skal være avslått under hele turen, mens andre, som SAS sier at telefonen skal være i flymodus. Det er ikke nødvendig å skru den av, så telefonen kan altså brukes med de begrensningene flymodus gir.

Mobiltelefoner kan påvirke instrumenter, men det er ikke påvist at pilotene blir forstyrret i stor grad. Men dersom 100-300 mobiltelefoner hadde vært påslått, vil det kunne forstyrre. Men ikke nok til å sende et fly i bakken.

Det er ikke forsket nok på dette, noe som overrasker meg veldig. Men forskning koster penger, og inntil videre er det billigere og be passasjerer om enten å skru av eller sette telefonen i flymodus.

Piloter har derimot opplevd uforklarlige forstyrrelser. Nå passasjerer da blir bedt om å skru av telefonen, forsvant problemene.

http://edition.cnn.com/2013/09/23/travel/cell-phones-devices-on-airplanes/

• Liker 1
Skrevet

Har på flymodus ved take-off og landing. Har som regel telefonen på oppe i lufta pga tilgangen til Wifi. Finnes ikke wifi så er flymodus på hele veien.

Sier ikke fra. Sist jeg fløy satt min venninne med telefonen på hele veien. Hun er livredd for ikke å få sendt snapper hvert tiende minutt :P

Anonymous poster hash: fd225...a62

Hæ?

Du kan bruke wifi i flymodus, det er det som er hele poenget. Flymodus skal være på under hele flyturen.

Anonymous poster hash: a9ea3...193

• Liker 3
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Slår aldri av telefonen, og blander meg derfor ikke i hva andre gjør.

Flymodus holder.

Skrevet

Flymodus eller slår av, kommer helt an på akkurat der og da -er kjekt med wifi, men har som regel med laptop'en for å se film og jobbe, og har stort sett ikke behov for internett, iallefall ikke på mindre turer på under 3-4 timer.

Anonymous poster hash: fea61...0a4
Skrevet

Slå av telefonen, klarer meg noen timer uten den.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...