Gå til innhold

Har smarte og pene jenter verdens enkleste liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, jeg er smart og pen (hvis man kan si slike ting selv), har master, mann og barn, men fikk fødselsdepresjon og angst etter fødsel som har gjort meg totalt handlingslammet og uselvstendig. Smarte jenter er ofte også flinke piker og flinke piker møter ofte veggen...

Anonymous poster hash: 2523d...8d3

Skrevet

Objektivt så har jo pene mennesker flere fordeler enn mindre pene i det dagligdagse. Jeg tror dog ikke man tenker over det når det skjer og at det derfor er lettere å si at man ikke har fått noen fordeler.

Skrevet

Det er ikke alle kvinner som tar i mot pengene fra en eventuell partner, da. Jeg foretrekker å forsørge meg selv, f.eks., og hadde ikke godtatt om mannen overførte penger til meg på måfå. Han legger kun ut for meg om det er noe jeg trenger som jeg ikke har penger til i det øyeblikket, så betaler jeg han tilbake når jeg har råd.

Vet det er mange andre som ordner det sånn også.

.. og hvorfor vil masse penger (mer enn man trenger) gjøre livet enklere? Forstår ikke helt logikken.

Skrevet

Objektivt så har jo pene mennesker flere fordeler enn mindre pene i det dagligdagse. Jeg tror dog ikke man tenker over det når det skjer og at det derfor er lettere å si at man ikke har fått noen fordeler.

Det er nok mange fordeler med å være pen. Men det betyr ikke på noen som helst måte at pene og smarte mennesker har verdens enkleste liv.

Anonymous poster hash: 8f3bb...289

Skrevet

Det er nok mange fordeler med å være pen. Men det betyr ikke på noen som helst måte at pene og smarte mennesker har verdens enkleste liv.

Anonymous poster hash: 8f3bb...289

Vel hva er ærlig talt egentlig et enkelt liv og vil man virkelig ha det? Skal ikke livet være fylt med litt utfordringer så man får kjenne litt på sine egne grenser deriblant?

Det er nok en del hverdagslige problemer som fortløpende løses av andre når man generelt sett er en objektivt attraktiv person. I tillegg vil det være lettere å finne seg en solid partner da utseende gjerne er den første katalysatoren til at kontakt gjerne starter. Angående problemer under oppvekst og mentale problemer så kan dette forekomme alle uavhengig av utseende.

Skrevet

dette er jo ikke helt hva du spør etter.. Men jeg lurer sånn på hvordan det føles å kjøpe en jeans, kjole eller badetøy som man kjøper fordi man syns den er fin, ikke fordi den skjuler mesteparten av valken min. Eller hvordan det føles å kunne løpe i bikini uten å se ut som om mage, rumpe og lår er utsatt for et jordskjelv. Må være fantastisk! ❤️

Skrevet

Kanskje hvis de er 20 år for alltid. :P Vet om mange smarte og vakre kvinner i 50-årene som har vanskelig for å finne en mann. De blir ikke forsørget av noen.

Jeg tror en kjekk og smart mann har et lettere liv, for å være ærlig. :)

Anonymous poster hash: 4acbe...638

Siden jeg er 50 år, og også kommer under din betegnelse "smart og vakker", kan jeg fortelle deg at du tar feil. Jeg har dessuten mange venninner som faller i samme kategori både mht. alder, jobb/utdannelse og selvstendighet.

Det skjer noe med menn som nærmer seg 50, i alle fall de som ikke stoppet opp i pwersonlig utvikling ved fylte 30 år. De tiltrekkes kvinner som er smarte og selvstendige! Det er ikke lenger nok med en søt ja-kvinne, om du forstår. Godt voksne menn liker kvinner som utfordrer dem, og vi kvinner på 50 liker det.

Problemet, i hvert fall for meg og venninnene mine, er ikke å finne en mann. Problemet er å finne en kjæreste som ikke vil flytte inn, og som aksepterer at vi har fått vår del av å plukke opp andres sure sokker..

PS. Vi har alle vært gift eller i samboerforhold tidligere, så erfaringene har vi..

• Liker 2
Skrevet

Den tankegangen irriterer meg ofte: at folk automatisk går utfra at en pen ytre betyr et uproblematisk liv, og at vedkommende har det så flott og fint og så mye bedre enn andre ellers pga utseende.

Man er kun et menneske. Som alle andre. Man har en indre: følelser, som også får en knekk, som alle andre. Livet har sitt opp og ned perioder, og da hjelper et flott utseende lite. Folk med flott utseende lider av depresjoner, psykiske plager, usynlige sykdommer man ikke ser, akkurat som alle andre. Det blir feil å forhåndsdømme og misunne disse.

Anonymous poster hash: a826c...e0e
Skrevet

Til TS.. Du skriver om mannens biologiske egenskap som den som vil ta vare på kvinnen. Jeg tror ikke det er en biologisk egenskap, men en kulturell. Kvinner har i tidligere tider vært avhengig av å bli gift og forsørget. Slik er det heldigvis ikke lenger.

Om å være vakker, og om det er en fordel. Det skal i hvert fall være en fordel å være en høy kvinne, lærte jeg for en del siden. Jeg hadde avansert, og ble intervjuet av lokalavisen - kvinnelig journalist. "Kan det ha vært med høyden din å gjøre", spurte hun.. Hæ, svarte jeg... Joda, det skal visst være vitenskapelig bevist at høye kvinner lykkes mer enn lave... Jeg ble eitrende forbannet!!

Det er mulig at et pent ytre åpner flere dører, men dagliglivet i en familie og jobben som skal gjøres, er lik for alle.

Skrevet

Altså, det at du mener det er flere pene jenter enn kjekke menn betyr jo ikke at det er en objektiv sannhet så du kan ikke forvente at andre ser det samme som deg eller konkludere med at mange pene jenter må ta til takke med middelmådige typer.

Statistisk utvalg på en person er alltid bra.

Jeg konkluderer ikke med noenting. Men jeg ser mange pene oppegående jenter som er sammen med tafatte og "mindre attraktive" menn. Det fine med kvinner er at de gjerne godtar penger eller status som en erstatning for et tiltrekkende ytre.

Skrevet

Jeg tror menneskehjernen skaper problemer eller utfordringer uansett hvor langt man har kommet i livet. En person jobber beinhardt for å komme seg inn på boligmarkedet, mens en annen jobber tilsvarende hardt for sin 50. million. Dermed finnes det problemer i alle samfunnslag.

Får man alt på et sølvfat blir det nok ganske kjedelig, og man vil skape sine egne utfordringer for å fylle dagene. Eventuelt dø av kjedsomhet.

Skrevet

Jeg vil absolutt si det. De kan bare strekke ut hånda og få den partneren de vil, og utseendet vil sjelden være noen ulempe i jobbsammenheng. Da har man vel kommet i mål med to av livets nøkkelelementer. Et pent ytre er litt som penger - det er få situasjoner hvor det å ha det gjør det verre.

Ja, pene jenter er pene, men alle har hver sin personlighet. En jente som er sjenert og har dårlig selvtillit vil ikke bare strekke ut hånden og får en partner. Hun kan kanskje være vanskelig å komme innpå, og hun kan slite med usikkerhet om seg selv, og kanskje hun ikke er klar for en kjæreste.

Kanskje hun ikke ser at hun er bra nok, eller kanskje hun har en personlighet som liker snille datanerder.

En annen pen jente kan ha bedre selvtillit og vet at hun kan får nesten hvem hun vil bare hun strekker ut hånden.

Anonymous poster hash: 5066a...a30

Skrevet

Ja, pene jenter er pene, men alle har hver sin personlighet. En jente som er sjenert og har dårlig selvtillit vil ikke bare strekke ut hånden og får en partner. Hun kan kanskje være vanskelig å komme innpå, og hun kan slite med usikkerhet om seg selv, og kanskje hun ikke er klar for en kjæreste.

Kanskje hun ikke ser at hun er bra nok, eller kanskje hun har en personlighet som liker snille datanerder.

En annen pen jente kan ha bedre selvtillit og vet at hun kan får nesten hvem hun vil bare hun strekker ut hånden.

Anonymous poster hash: 5066a...a30

Det er bare en riktig sammenlikning hvis faktorene utover utseendet og "smarthet" er de samme. Hovedspørsmålet er jo hvorvidt ei pen og smart dame har en generelt lettere tilværelse enn andre som ikke er pene og smarte, men ellers like. Få vil være uenig i at å være smart er en flott egenskap - selv om ordet er litt ulikt definert. På samme måte mener jeg at å være pen sjelden vil være noe annet enn en fordel. Det er klart at pene damer også kan slite med alt mulig annet på lik linje med andre, men på alle areaner hvor utseendet spiller en rolle vil de alltid stille sterkere enn ei som ikke har utseendet med seg. Forutsetningen er som sagt at alle øvrige faktorer er like.

Skrevet

Statistisk utvalg på en person er alltid bra.

Frøkna representerer kanskje ikke alle som er over middels heldige med utseendet, men det faktum at det som anses som tidenes vakreste kvinne var så ulykkelig som man kan få blitt beviser jo at påstanden ikke alltid stemmer. Men kom gjerne med noe statistikk hvis du har, det hadde vært interessant.

Malcolm Gladwell kom ut med en bok for et par år siden som heter "David og Goliat". Der peker han på et interessant fenomen - at det i mange tilfeller er åpenbare ulemper hos en person som hjelper ham/henne til suksess, samtidig som åpenbare fordeler kan være negativt. Det er fordi vi har en naturlig sympati for "underdogs" og elsker historier om de som trosser oddsene og kommer seg dit de vil, helst på bekostning av de med åpenbare fordeler.

Ytre vellykkede mennesker kan derimot havne i et fasadehelvete, hvor alle antar at man er helt problemfri og hvis man skulle prøvd å ta opp at man sliter vil det bli vifta bort som luksusproblemer. Da er det lettere å spille med og holde alt inni seg.

Konklusjonen er vel at man ikke skal skue hunden på hårene og at det nesten alltid er mye mer ved en person enn man først får inntrykk av.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er vakker og mitt liv har vært ett helvetes mas.

Eneste jeg har fått ut av det er enkelte jobber og en vakker sønn, ellers NADA NIX- Dere skulle bare visst hva vi er utsatt for av misunnelse og ekle slazy menn!

Anonymous poster hash: 20d86...4c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...