Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler ofte en trang til å gå i dusjen 1-2 ganger for dagen. Sikkert ikke bra.

Men hva med deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dusje alt fra to ganger om dagen til annenhver uke.

Skrevet

Ofte hver dag, men det hender det blir en dag eller to mellom hver gang også.

Skrevet

1-2 ganger om dagen er slettes ikke bra. Sliter bort det naturlige fettlaget på huden som skal være der, og som beskytter deg mot mye uhumskheter. Mange dusjer seg nok syke.

Jeg dusjer under snittet vil jeg tro, to ganger i uka. Når jeg trener dusjer jeg alltid etter det da. De dagene jeg ikke har dusjet dagen før vasker jeg meg under armene om morgenen.

• Liker 2
Skrevet

Dusjer som oftest hver dag, noen ganger annenhver.

Skrevet

Kan dusje alt fra to ganger om dagen til annenhver uke.

Godt å lese at jeg ikke er alene om det.

Flere venner som mener 3-4 ganger i uka er nok. Vel da tenker jeg mitt. Hva med etter trening eller annen aktivitet. 😲

Skrevet

Dusjer alltid en gang om dagen, vanligvis om morgenen. Vasker ikke håret hver dag, det tar jeg annenhver dag (langt hår).

Unntak er når jeg er på telttur eller hytta (gammeldags hytte med utedo, ikke innlagt vann eller strøm)... men da er våtservietter en fin ting.

• Liker 1
Skrevet

Flere venner som mener 3-4 ganger i uka er nok. Vel da tenker jeg mitt. Hva med etter trening eller annen aktivitet.

Jeg dusjer alltid etter trening.

Rett og slett pga jeg blir klissvåt av svette og det drypper av håret. Må vaske både kropp og hår. Men, bruker alltid å trene om morran, så slipper unna med en dusj om dagen likevel.

Skrevet

Flere venner som mener 3-4 ganger i uka er nok. Vel da tenker jeg mitt. Hva med etter trening eller annen aktivitet.

Hvorfor gjør du det? Trener de mer enn 3-4 ganger i uken da?

Jeg dusjer annenhver dag, altså mellom 3-4 ganger per uke. Jeg dusjer alltid etter trening (trener ca annenhver dag). Jeg vasker meg selvsagt godt med klut de dagene jeg ikke dusjer.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor gjør du det? Trener de mer enn 3-4 ganger i uken da?

Jeg dusjer annenhver dag, altså mellom 3-4 ganger per uke. Jeg dusjer alltid etter trening (trener ca annenhver dag). Jeg vasker meg selvsagt godt med klut de dagene jeg ikke dusjer.

Mvh Yvonne :heiajente:

Grunnen til mitt lille problem er vel at jeg ikke føler meg vell. Jeg er jo klar over det. Så jeg burte jo tenke litt mer på dette.

Skrevet

Grunnen til mitt lille problem er vel at jeg ikke føler meg vell. Jeg er jo klar over det. Så jeg burte jo tenke litt mer på dette.

To ganger i dusjen er kanskje litt mye (men jeg er ikke den rette til å uttale meg om det. Selv om jeg dusjer om morgenen så liker jeg å ta et varmt bad om kvelden for å slappe av og finne roa før natta....), men å dusje en gang om dagen synes jeg er absolutt er helt innafor.

Personlig så føler jeg meg ikke helt ren hvis jeg ikke dusjer en gang om dagen. For meg så er det likså kjapt å sette håret opp i en durt å ta en kjapp tur på 2min i dusjen kontra å styre med vaskeklut og såpevann i vasken. Jeg føler jeg hver dag må som et minimum vaske fjeset, under armene og i skrittet, så da kan jeg liksågodt gjøre det i dusjen.

Gjest avocadoen
Skrevet (endret)

Dusjer hver dag (dusjer to ganger om dagen om jeg har mye magesmerter. Det hjelper på) og håret annenhver dag.

Føler ikke at det ikke er bra for kroppen. Jeg har ikke tørr hud (eller, jeg har tørr hud, men den blir ikke vond så lenge jeg smører meg), og smører meg ofte med krem og smører meg i ansiktet 3 ganger om dagen.

Endret av avocadoen
  • Liker 1
Skrevet

Annenhver dag. Føler meg så ekkel hvis jeg venter til tredje dagen.

Skrevet

To ganger i dusjen er kanskje litt mye (men jeg er ikke den rette til å uttale meg om det. Selv om jeg dusjer om morgenen så liker jeg å ta et varmt bad om kvelden for å slappe av og finne roa før natta....), men å dusje en gang om dagen synes jeg er absolutt er helt innafor.

Personlig så føler jeg meg ikke helt ren hvis jeg ikke dusjer en gang om dagen. For meg så er det likså kjapt å sette håret opp i en durt å ta en kjapp tur på 2min i dusjen kontra å styre med vaskeklut og såpevann i vasken. Jeg føler jeg hver dag må som et minimum vaske fjeset, under armene og i skrittet, så da kan jeg liksågodt gjøre det i dusjen.

Ja det er noe i det du sier det på slutten 😉

Skrevet

Dusjer 1 gang om dagen. 2 hørtes litt mye ut.

Skrevet

Da planlegger du slik at du dusjer etter trening :) Om du feks skal trene på kvelden, så dusjer du etter det, og lar være å dusje på morgenen.

Jeg prøver å dusje annenhver dag, med vask i ansiktet, under armene og brystene og i underlivet de dagene jeg ikke dusjer, men det blir ofte dusj hver dag lievel.

Anonymous poster hash: f0cef...38b

• Liker 1
Skrevet

Dusjer stort sett hver dag. Vasker håret bare annen hver dag.

De få gangene jeg dropper dusjen er ikke mange, men det skjer altså. Som oftest hvis jeg likevel bare går hjemme og suller for meg selv en dag og ikke skal møte folk.

Ikke at jeg blir såå skitten på en dag, men føler meg ikke helt fresh uten en dusj -selv med klutvask. Det blir ikke det samme.

Skrevet

Jeg dusjer hver dag, men vasker håret annen hver dag.

Skrevet

Dusjer annenhver dag. Håret vasker jeg en gang i uka og ellers ved behov

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...