SRC Skrevet 14. februar 2015 #1 Skrevet 14. februar 2015 Hei! Jeg søkte på arbeidsavklaringspenger for rundt 1 mnd siden. Jeg har hørt at det kan ta tid, men er det noen som vet spesifikt hvor lang tid det "skal" ta? Eller eventuelt egne erfaringer? Hadde vært greit å vite hva jeg burde forvente. Har sendt inn legeerklæring og har ingen mangler i søknaden min. På forhånd takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #2 Skrevet 14. februar 2015 for mamma tok det litt over tre mnder.. Hun måtte ut i ulønnet permisjon på grunn av ventetiden Anonymous poster hash: 85ba6...9a7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #3 Skrevet 14. februar 2015 Tok lang tid for samboeren min, tre-fire måneder... Anonymous poster hash: 5fed3...149
SRC Skrevet 14. februar 2015 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2015 Oi! Jeg trodde kanskje 1-2mnd så fremst at man har alt av dokumentasjon på plass... Får bare smøre meg med tålmodighet da:)
Gjest Skrevet 14. februar 2015 #5 Skrevet 14. februar 2015 Tok meg ca 5-6 mnd fra de fikk søknaden til jeg fikk svar.
SRC Skrevet 14. februar 2015 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2015 Tok meg ca 5-6 mnd fra de fikk søknaden til jeg fikk svar. Håper virkelig ikke at det er normalt... Bor du i en stor by? Håper jeg er litt heldigere ettersom kontoret her er litt mindre og dermed færre saker å behandle.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #7 Skrevet 14. februar 2015 Jeg fikk beskjed om at det kunne ta fra fem til åtte uker. Men er sikkert forskjell fra kommune til kommune. Anonymous poster hash: 90939...0c0
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #8 Skrevet 14. februar 2015 Hvis du ringer nav og spør så vet de sånn ca hvor lang tid behandlingstiden er. Anonymous poster hash: 7eeee...10e
SRC Skrevet 14. februar 2015 Forfatter #9 Skrevet 14. februar 2015 Jeg fikk beskjed om at det kunne ta fra fem til åtte uker. Men er sikkert forskjell fra kommune til kommune.Anonymous poster hash: 90939...0c0 Det var noe slikt jeg og har hørt. Men jeg merker at mange har erfaringer med å vente i mange mnd, noen til og med nærmere ett halvt år! Håper det er unntaket og ikke regelen :/
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #10 Skrevet 14. februar 2015 Hvis du ringer nav og spør så vet de sånn ca hvor lang tid behandlingstiden er. Anonymous poster hash: 7eeee...10e Samboeren min ringte mer eller mindre hver dag i tre måneder. Han fikk aldri noe bedre svar enn at det var til behandling... Anonymous poster hash: 5fed3...149
Gjest Skrevet 14. februar 2015 #11 Skrevet 14. februar 2015 Håper virkelig ikke at det er normalt... Bor du i en stor by? Håper jeg er litt heldigere ettersom kontoret her er litt mindre og dermed færre saker å behandle. Nei, en helt vanlig by liksom. Ikke så stor, men ei heller en bygd Uføresøknaden tok lengre tid. Da ventet jeg i 9 mnd, og fikk avslag fordi det var så lenge siden jeg hadde vært gjennom arbeidsutprøving (avsluttet arbeidsutprøvingen 2 mnd før jeg sendte inn søknad )
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #12 Skrevet 14. februar 2015 Jeg vet ikke hvor lang tid det tok, for fastlegen min søkte da jeg var sykemeldt (1 år). Så da sykemeldingen gikk ut gikk jeg automatisk over på AAP. Trodde det var sånn for de fleste? At man er sykemeldt 1 år først og sørger da for å ha avklart evt. AAP når sykemeldingen går ut? Anonymous poster hash: 60b1f...7e8
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #13 Skrevet 14. februar 2015 AnonymBruker, on 14 Feb 2015 - 22:37, said: Samboeren min ringte mer eller mindre hver dag i tre måneder. Han fikk aldri noe bedre svar enn at det var til behandling... Anonymous poster hash: 5fed3...149 Jeg har aldri opplevd å ikke få et svar på sånn ca hvor lang behandlingstiden er når jeg har ringt for å spørre, har gjort det mange ganger de siste 4 årene. Bor i Bergen. Anonymous poster hash: 7eeee...10e
SRC Skrevet 14. februar 2015 Forfatter #14 Skrevet 14. februar 2015 Nei, en helt vanlig by liksom. Ikke så stor, men ei heller en bygd Uføresøknaden tok lengre tid. Da ventet jeg i 9 mnd, og fikk avslag fordi det var så lenge siden jeg hadde vært gjennom arbeidsutprøving (avsluttet arbeidsutprøvingen 2 mnd før jeg sendte inn søknad ) Ahh okei, takk for svar. Jeg bor på et lite tettsted så jeg får håpe at det går litt fortere for meg. Synes det høres helt forferdelig ut å gå og vente i månedsvis helt uvitende om hva som skjer videre :/ Ble litt smånervøs av å lese svarene i denne tråden, får håpe jeg har litt mer flaks!
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #15 Skrevet 14. februar 2015 Ahh okei, takk for svar. Jeg bor på et lite tettsted så jeg får håpe at det går litt fortere for meg. Synes det høres helt forferdelig ut å gå og vente i månedsvis helt uvitende om hva som skjer videre :/ Ble litt smånervøs av å lese svarene i denne tråden, får håpe jeg har litt mer flaks! I små kommuner er det lettere å ringe. Den som maser, får Anonymous poster hash: e0dd2...148
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #16 Skrevet 14. februar 2015 2-4 mnd. er vanlig her jeg bor (østlandet). Anonymous poster hash: dc204...159
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #17 Skrevet 14. februar 2015 Ahh okei, takk for svar. Jeg bor på et lite tettsted så jeg får håpe at det går litt fortere for meg. Synes det høres helt forferdelig ut å gå og vente i månedsvis helt uvitende om hva som skjer videre :/ Ble litt smånervøs av å lese svarene i denne tråden, får håpe jeg har litt mer flaks! Har ventet i snart 5 måneder, men her er det andre ting som har forlenget ventetiden. Men ja det er helt forferdelig å gå og vente, og ikke få vite så mye med mindre man maser. Nå går det an å sende spørsmål elektronisk på mine sider på nav, så da har man et alternativ hvis man ikke er glad i ringe. Det tar ikke noe mer tid å få svar på den måten enn hvis man ringer. Anonymous poster hash: bdc10...6ca
SRC Skrevet 15. februar 2015 Forfatter #18 Skrevet 15. februar 2015 Har ventet i snart 5 måneder, men her er det andre ting som har forlenget ventetiden. Men ja det er helt forferdelig å gå og vente, og ikke få vite så mye med mindre man maser. Nå går det an å sende spørsmål elektronisk på mine sider på nav, så da har man et alternativ hvis man ikke er glad i ringe. Det tar ikke noe mer tid å få svar på den måten enn hvis man ringer.Anonymous poster hash: bdc10...6ca Huff ja, 5 mnd høres forferdelig lenge ut! Håper du får svar veldig snart Kan jeg spørre hva som har gjort at det tar lengre tid? Er så redd for at det er noe med min sak som vil forsinke prosessen :/
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #19 Skrevet 15. februar 2015 I små kommuner er det lettere å ringe. Den som maser, får Anonymous poster hash: e0dd2...148 Den som maser, sørger for å forlenge saksbehandlingstiden for alle sammen siden den som behandler søknaden må sitte i telefonen fremfor å behandle søknaden. Anonymous poster hash: f5ecd...09d 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #20 Skrevet 15. februar 2015 Huff ja, 5 mnd høres forferdelig lenge ut! Håper du får svar veldig snart Kan jeg spørre hva som har gjort at det tar lengre tid? Er så redd for at det er noe med min sak som vil forsinke prosessen :/ Jeg har en sykemelding som må behandles først, men arbeidsgiver er treig og sender ikke inn papirer som nav trenger. Har mast så mye nå, og aner ikke hva jeg skal gjøre hvis ikke det skjer noe snart. Vanlig behandlingstid for aap her er 8 uker, så er kjipt at en sånn filleting skal forlenge ting.Anonymous poster hash: bdc10...6ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå